VYBERTE SI REGION

Kraj podporuje dejvickou variantu rychlodráhy do Kladna

Kladensko - Středočeští krajští radní se seznámili s deseti možnostmi řešení rychlodráhy z Prahy přes letiště Václava Havla do Kladna. Varianty zpracovalo pro Správu železniční dopravní cesty sdružení společností Metroprojekt a SUDOP. Středočeský kraj byl vyzván k výběru vhodné varianty jako objednatel veřejné dopravy ve středních Čechách.

15.7.2015
SDÍLEJ:

VIZUALIZACE řešení nádraží Kladno-město.Foto: www.metroprojekt.cz

„Předložená řešení spojení Prahy s letištěm a Kladnem jsme posuzovali z hlediska náročnosti budoucího provozu na železniční trati, od které se budou odvíjet investiční náklady na výstavbu. Zároveň musíme počítat i s tím, že dojde ke zvýšení požadavku na úhradu prokazatelné ztráty z provozu regionální dopravy. Rozhodli jsme se proto pro variantu navrhující rychlou a ucelenou realizaci stavby v celé trase Masarykovo nádraží až Kladno," řekl hejtman Miloš Petera.

Dodal, že takto významné dopravní spojení není možné zajišťovat systémem takzvané vlakotramvaje (pozn.: železniční doprava lehkými osobními vozy)Hejtman také upřesnil, že předložené varianty spojení se liší především způsobem napojení na letiště.

„Všechny vycházejí z využití železniční trati Dejvické (Masarykovo nádraží – Kladno) nebo Jinonické, (Praha-Hlavní nádraží – Smíchov – Hostivice – Rudná u Prahy), doplněné o novou kolejovou spojku na letiště. Většina variant také obsahuje vybudování nových železničních zastávek Praha-Výstaviště, Liboc a Dlouhá Míle," přiblížil návrhy spojení hejtman.

Plně dvoukolejnou trať

Varianta schválená Středočeským krajem (s označením R1) představuje plně dvoukolejnou trať Dejvická, kterou jsou do Prahy Masarykova nádraží vedeny všechny vlaky od letiště jezdící s intervalem deset minut, od Kladna s intervalem třicet minut u osobních vlaků a třicet minut u spěšných vlaků.

Kraj tímto rozhodnutím také podporuje vybudování už jmenovaných nových železničních zastávek s dopravním terminálem a parkovištěm, i možnost protažení tramvajové trati od Divoké Šárky přes pražské sídliště Dědina k terminálu Dlouhá Míle.

„Vzhledem k tomu, že varianta R1 neobsahuje přímé vlakové spojení Kladno – letiště Václava Havla Praha, požadujeme tudíž také ponechání otevřené možnosti dobudování této kolejové spojky v následné fázi výstavby," uzavřel hejtman Petera.

Čtěte také: Ministerstvo definitivně schválilo spojení na pražské letiště

Autor: Robert Božovský

15.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
15 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které postihla série silných zemětřesení už loni. Informace o případných obětech zatím nesou k dispozici, první menší škody ale hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies