VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kralupský most se v pondělí uzavře motoristům i chodcům

Kralupy nad Vltavou - Motoristy, kteří se potřebují dostat z jedné části Kralup nad Vltavou na Mělnicku do té na druhém břehu, čeká náročné období. V pondělí se totiž zavře most T.G. Masaryka, který město rozdělené korytem řeky spojuje. Podle místostarosty města Libora Lesáka si uzavírku jediného kralupského mostu vyžádala pokračující rekonstrukce krajské silnice II/101, na níž vznikají tři kruhové objezdy a podchod.

16.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Most nebude uzavřen jen pro dopravu, ale i pro chodce. Chodci i cyklisté budou moci využít lávku pro pěší, která je souběžná s mostem," konstatoval místostarosta a dodal, že právě bicykl bude po dobu uzavírky nejvhodnějším dopravním prostředkem pro pohyb ve městě.

Složitější to budou mít v době dopravního omezení, které by podle předpokladů mělo trvat až do začátku léta, motoristé. Ti, kteří se budou chtít dostat na druhou stranu Vltavy, čeká dvacetikilometrová objížďka. 

„Objízdná trasa povede kolem Veltrus a Nelahozevsi do Nových Ouholic směrem na Velvary a dále po silnici od Velvar do Kralup. Tato trasa byla zvolena kvůli minimalizaci dopravní zátěže pro okolní obce," vysvětlila mluvčí kralupské radnice Lenka Moravcová.

Motoristé z Kralup a jejich blízkého okolí však nejspíš využijí silnici vedoucí do města nebo z města přes železniční nadjezd v Nelahozevsi. Tím na jedné jízdě ušetří zhruba dvanáct kilometrů. Stejnou trasou budou jezdit také autobusy.

Lávka zvládne i těžké cisterny plné vody

Lávku pro pěší spojující Lobeček se starou částí města budou moci vedle chodců a cyklistů od pondělí 16. března využívat také vozy integrovaného záchranného systému, což jsou záchranáři, hasiči a policisté. Lávka je prý dimenzována i na těžké cisterny plné vody.

Třetí etapa stavby, která výrazně omezuje provoz v Kralupech, navazuje na předchozí dvě, při kterých stavbaři vybudovali kruhový objezd pod Hostibejkem a finišují se stavbou dalšího kruhového objezdu pod železničním viaduktem.

Poslední etapa stavby má být nejnáročnější, protože počítá nejen s výstavbou třetí kruhové křižovatky Na Františku, ale i s překopáním celé silnice, kde má vzniknout podchod.

Rekonstrukce kralupského průtahu, kterou realizuje Středočeský kraj, vyjde na asi čtyřicet milionů korun. Zhruba čtvrtinu zaplatí město, které financuje nový podchod, novou lávku přes potok a veřejné osvětlení.

Autor: Jiří Říha

16.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Návštěva ministra financí Andreje Babiše v obci Vysočina
6

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Dávejte pozor, jaké potraviny kupujete!
10 3

Tvaroh s marží 97 procent. Výrobci zápasí s řetězci

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala koncept Vision E. Jde o kupé-SUV budoucnosti

Již za dva týdny přiveze Škoda do Šanghaje elektrický koncept Vision E, postavený na koncernové platformě MEB se zabudovanými bateriemi v podlaze. Studie prý naznačuje budoucnost značky v oblasti elektrického pohonu.

DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Cizinecká policie provedla v pondělí 28. března kontrolu v distribučním a logistickém centru firmy Amazon v Dobrovízi. Podobně jako při nedávné kontrole ve skladu firmy Rohlík zadržela část pracovníků pocházejících ze zahraničí.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

/FOTOGALERIE/ Další osud vedení města visí na vlásku. Důvod? ODS vsadila na vyčkávací taktiku v otázce rezignace svého náměstka primátora Martina Štěpánka, který byl přistižen opilý za volantem. To se však přestalo líbit koaličním partnerům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies