VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kralupský most se v pondělí uzavře motoristům i chodcům

Kralupy nad Vltavou - Motoristy, kteří se potřebují dostat z jedné části Kralup nad Vltavou na Mělnicku do té na druhém břehu, čeká náročné období. V pondělí se totiž zavře most T.G. Masaryka, který město rozdělené korytem řeky spojuje. Podle místostarosty města Libora Lesáka si uzavírku jediného kralupského mostu vyžádala pokračující rekonstrukce krajské silnice II/101, na níž vznikají tři kruhové objezdy a podchod.

16.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Most nebude uzavřen jen pro dopravu, ale i pro chodce. Chodci i cyklisté budou moci využít lávku pro pěší, která je souběžná s mostem," konstatoval místostarosta a dodal, že právě bicykl bude po dobu uzavírky nejvhodnějším dopravním prostředkem pro pohyb ve městě.

Složitější to budou mít v době dopravního omezení, které by podle předpokladů mělo trvat až do začátku léta, motoristé. Ti, kteří se budou chtít dostat na druhou stranu Vltavy, čeká dvacetikilometrová objížďka. 

„Objízdná trasa povede kolem Veltrus a Nelahozevsi do Nových Ouholic směrem na Velvary a dále po silnici od Velvar do Kralup. Tato trasa byla zvolena kvůli minimalizaci dopravní zátěže pro okolní obce," vysvětlila mluvčí kralupské radnice Lenka Moravcová.

Motoristé z Kralup a jejich blízkého okolí však nejspíš využijí silnici vedoucí do města nebo z města přes železniční nadjezd v Nelahozevsi. Tím na jedné jízdě ušetří zhruba dvanáct kilometrů. Stejnou trasou budou jezdit také autobusy.

Lávka zvládne i těžké cisterny plné vody

Lávku pro pěší spojující Lobeček se starou částí města budou moci vedle chodců a cyklistů od pondělí 16. března využívat také vozy integrovaného záchranného systému, což jsou záchranáři, hasiči a policisté. Lávka je prý dimenzována i na těžké cisterny plné vody.

Třetí etapa stavby, která výrazně omezuje provoz v Kralupech, navazuje na předchozí dvě, při kterých stavbaři vybudovali kruhový objezd pod Hostibejkem a finišují se stavbou dalšího kruhového objezdu pod železničním viaduktem.

Poslední etapa stavby má být nejnáročnější, protože počítá nejen s výstavbou třetí kruhové křižovatky Na Františku, ale i s překopáním celé silnice, kde má vzniknout podchod.

Rekonstrukce kralupského průtahu, kterou realizuje Středočeský kraj, vyjde na asi čtyřicet milionů korun. Zhruba čtvrtinu zaplatí město, které financuje nový podchod, novou lávku přes potok a veřejné osvětlení.

Autor: Jiří Říha

16.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
3 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Místo, kde se v berlínském parku Teirgarten scházejí mladiství prostituti.
6 7

Prodáváme se, abychom přežili, říkají mladí uprchlíci - prostituti v Německu

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Muž se přiznal, že vláčel ženu na laně za autem

V listopadu 2016 šokoval německé městečko Hameln případ brutálního násilí kurdského muže, který se pokusil zabít bývalou přítelkyni mimořádně krutý způsobem. Uvázal jí lano kolem krku, lano pak přivázal k autu a vláčel ženu po silnici.

Ruských neplatičů alimentů ubylo. Nesmějí do ciziny nebo za volant, tak platí

Zákaz řízení motorových vozidel a cestování do ciziny. To jsou dva strašáky, které přinutily mnohé Rusy, kteří neplatili na své potomky, aby dluhy vyrovnalo. Ubylo 36 tisíc neplatičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies