VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli dopravě v kolínské Polepské ulici se lidé chtějí odstěhovat pryč

Kolín - Trápí nás to už dva roky a nic se nelepší. To říkají lidé z Polepské ulice. Podle Milana Bartáka, člena občanského sdružení Na polepské cestě, je hlavním problémem hluk z dopravy, se kterým je třeba něco dělat.

2.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Deník

Situace totiž graduje. „Problém s hlukem se zhoršuje. Město slíbilo nový povrch silnice, úpravu propadlých kanálů a uvolněných poklopů," vysvětlil Milan Barták.

Protihluková úprava silnice by mohla pomoci, konkrétně takzvaný tichý asfalt. Jenže silnice patří kraji a jak nám řekl Vít Rakušan, který s krajem o problému jednal, na úpravu povrchu zatím nejsou v rozpočtu kraje peníze.

Jenže sdružení chce řešení. „Nám je jedno, komu silnice patří. My chceme, abychom měli stejné podmínky jako jinde v Kolíně a dalo se tu žít. Někteří obyvatelé se chtějí odstěhovat," popsal zoufalství obyvatel Milan Barták.

Situaci ani nepomáhá to, že řidiči kolikrát nerespektují nejvyšší povolenou rychlost. Polepská silnice je prostě dopravní tepnou. Tomáš Růžička, kolínský místostarosta, na stížnost reagoval tak, že v Polepské vyrostly semafory, nově tam je přechod pro chodce a zpomalovací retardér v horní části Polepské ulice.

Jenže podle Milana Bartáka to jsou opatření nedostatečná. „Semafory jsou, to je pravda, ale buď dole v ulici nebo ve směru k hasičárně. Když auta jedou opačně, tak je to nahoře sice zastaví, ale za těch 300 metrů ke kruhovému objezdu to zvládnou rozjet," oponoval.

Ale jak najít kompromis mezi bezproblémovou dopravou a spokojeností tamních obyvatel? Velice komplikovaně. „Objevil se požadavek občanského sdružení Kolín náš domov, které si přálo přesměrovat nákladní dopravu z ulice Havlíčkova do Polepské," řekl místostarosta Růžička, že najít kompromis je velmi složité.

Problém je i takový, že kvůli množství aut v lokalitě se kolikrát jezdí po chodníku. To netrápí jenom samotnou Polepskou ulici, ale také i přilehlé. Na příkladu to vysvětlil člen sdružení Na polepské cestě. „Na Královskou cestu zatáčí obrovské množství aut, náklaďáků a autobusů. Při střetu je těžké se vyhnout, takže se jezdí po chodníku. To jsme ostatně zdokumentovali fotografiemi," řekl Barták.

Podle Tomáše Růžičky je však aktuálně na tahu Středočeský kraj. Kolínský starosta Rakušan bude podle svých slov řešit problematiku dopravy s náměstkem Peterou, kde se bude řešit také položení tichého asfaltu. „Chápu, že jsou občané dané lokality nešťastní. Na druhou stranu, investice pro Polepskou představují skutečně mnoho, ostatní lokality potřebují pomoc také," řekl místostarosta Růžička.

Členové občanského sdružení Na polepské cestě však požádali vedení města, senátora Lebedu a dopravní experty na schůzku, která se má odehrát na začátku listopadu. Právě tam by měla zaznít konkrétní opatření, které si členové přejí. Podaří se nalézt klid v lokalitě takto zatížené dopravou?

Autor: Jakub Šťástka

2.10.2013
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Bělobrádek.
19 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
50 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

DOTYK.CZ

Kandidát na šéfa ČT Dvořák: do televize se vrátili respektovaní tvůrci

Představujeme jednotlivé finalisty volby generálního ředitele České televize. Všichni odpovídali na tytéž otázky, jež se týkaly jak zhodnocení současné podoby veřejnoprávní televize, tak i jejich vlastní vize. Dnes odpovídá současný generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies