VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli silnici v územním plánu sepisovali Berouňané petici

Beroun - Do konce dubna měli obyvatelé Berouna možnost podat svou připomínku 
k novému územnímu plánu města. Jednu z připomínek na radnici donesla i Alena Veleva. K připomínce přidala i podpisový arch s 348 podpisy osob, které také nesouhlasí 
s návrhem územního plánu.

5.5.2015
SDÍLEJ:

Část nově připravovaného územního plánu Beroun s diskutovanou silnicí na Závodí. Foto: MěÚ Beroun

Konkrétně se jedná o zatím neexistující komunikaci na Závodí, která by měla vést od nově vybudovaného kruhového objezdu ulic Pražská a Lidická nově vybudovanou silnicí dolů k fotbalovému hřišti a in-line dráze. Odtud by podle územního plánu silnice pokračovala přes autobusové nádraží a kopírovala by Hostímskou ulici až k restauraci U Štiky, kde by se na Hostímskou nová silnice napojila.

„O tomto řešení v územním plánu mě informoval jeden z obyvatel Závodí. Překvapilo nás to, a proto jsme se rozhodli podat připomínku a zároveň její váhu doložit i podepisovanými archy,“ uvedla Alena Veleva. V připomínce, kterou předala na Městský úřad Beroun v řádném termínu, vyjadřuje svůj nesouhlas s vybudováním této komunikace.

Není důvod vytvářet novou silnici

„Nemyslím si, že je dobrý důvod za účelem zkrácení o pár desítek metrů, aby byl narušen klid a bezpečí v těchto tolik využívaných sportovních místech. Dále nesouhlasím, aby nová komunikace vedla přes park u stávajícího autobusového nádraží. O pár metrů dál komunikace vede a není tedy důvod vytvářet novou komunikaci, a tím zničit jediný kus zelené plochy u řeky, který tu máme a kde si denně hraje a sportuje spousta dětí, kde chodí lidé na procházky se psy, v blízkosti jezdí cyklisté, vegetuje tu mnoho ptactva, v zimě tu z kopce sjíždí děti na saních a je to také jediná vhodná plocha pro kolotoče nebo cirkus. Podle plánu by nová komunikace vedla rekreační zónou a také v zátopové oblasti, a není tedy vhodné, aby byl tento projekt realizován,“ uvedla.

O vyjádření k této konkrétní připomínce jsme požádali architektku města Danu Vilhelmovou. „Toto řešení je již v platném územním plánu z roku 2001,“ uvedla hned v úvodu Dana Vilhelmová, a vyvrátila tak domněnku, že se jedná o nově navrhovanou komunikaci. Navíc podle jejího vyjádření jsou obavy obyvatel Závodí i dalších lidí využívajících tuto klidovou zónu zbytečné. Jak Dana Vilhelmová vysvětlila, zmíněnou silnici měli využívat řidiči, kteří by jeli po obchvatu Berouna a Králova Dvora.

Komunikace ztrácí na své důležitosti

Na kruhovém objezdu v prostoru bývalého Hobexu měli tito řidiči pokračovat Hostímskou a zmíněnou novou komunikací až na kruhový objezd ulic Pražská a Lidická. Odtud by pokračovali směrem K Zabitému a dále na Prahu. „Nový územní plán ale přichází s novým řešením a tím tato komunikace ztrácí na své důležitosti,“ uvedla Dana Vilhelmová.

Nové řešení odvádí dopravu z kruhového objezdu „Hobex“ směrem k nemocnici, tudy budou auta pokračovat tunelem kolem nemocnice, dále pak přes most přes dálnici a přes Suchá luka až k lokalitě U Zabitého, kde se budou moci napojit na dálnici. Díky připomínce Aleny Velevy budou o tolik diskutované silnici rozhodovat zastupitelé. Vše záleží na dalších krocích.

Co se vlastně s připomínkami k územnímu plánu bude dále dít? Radnice zpracuje pokyny k dopracování návrhu územního plánu, které po schválení zastupiteli a Krajským úřadem, předá zpracovateli územního plánu. Na základě těchto pokynů upravený územní plán bude opět veřejně projednán. Obyvatelé města tak budou moci opět vznést připomínky. Zapracování připomínek a projednávání územního plánu na řadě institucí je ale běh na dlouhou trať. Na další veřejné jednání územního plánu si proto občané Berouna budou muset několik měsíců počkat.

Autor: Petra Lišková

5.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies