VYBERTE SI REGION

Lidé z Malína budou kvůli opravě nadjezdu odříznuti od nádraží i Kutné Hory

Kutná Hora - Chystaná oprava nadjezdu u Kutné Hory, který je už delší dobu v havarijním stavu, výrazně zasáhne do života obyvatel místní části Malín. Lidé budou odříznuti od města i vlakového nádraží a budou odkázáni na objížďky dlouhé pět až sedm kilometrů. Kdy dlouho odkládaná rekonstrukce začne, ale zatím není známo.

3.5.2015
SDÍLEJ:

Malínský nadjezdFoto: DENÍK/Jana Martinková

Podle vedení města by to mělo být letos. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová sdělila, že dosud nebyla vybrána vítězná firma.

ŘSD nejdříve na opravu malínského nadjezdu složitě hledalo peníze. Když je našlo, zkomplikovalo v minulosti akci odvolání neúspěšných uchazečů, kteří napadli tendr. Investor podle Ledvinové počítá s náklady 144 milionů korun. Konečná cena bude známa až po dokončení soutěže.

Kvůli havarijnímu stavu byla na mostě v roce 2011 instalována značka bránící vjezdu vozidel s hmotností přes 5,2 tuny na jednu nápravu. Opatření tvrdě dopadlo na 1500 obyvatel Malína, kterým se výrazně zkomplikovalo dojíždění za prací, do škol či za nákupy. Autobusy přes most do Malína od té doby nemohou a musejí jezdit přes Kaňk nebo Církvici.

Zkratka přes koleje?

Až bude nadjezd při rekonstrukci zcela uzavřen, na objížďky budou odkázáni i řidiči osobních aut. Lidé se navíc nedostanou přes most pěšky na vlakové nádraží a vedení města se obává toho, že si budou zkracovat cestu přes koleje.

Starosta Martin Starý (Kutnohorská změna) řekl, že výstavba provizorní lávky by vyšla na 17 až 20 milionů korun a musela by být dostupná i pro handicapované. Řešení by viděl v prodloužení podchodu pod tratí, do zahájení rekonstrukce se tato akce ale nestihne.

Potíž je podle něj v tom, že část nádraží patří Českým drahám a část Správě železniční dopravní cesty, a město tudíž neví, s kým má jednat. Na uzavření nadjezdu bude podle Starého nutné zareagovat změnami v autobusové dopravě. Dopravce by do místní části měl zajíždět častěji.

Nebezpečný arzén

Problém vidí Starý i v tom, že v náspech mostu je údajně vytěžený materiál z bývalé hornické osady Kaňk obsahující arzén. Materiál by tak podle něj měl být odvezen a uložen na skládce jako nebezpečný odpad. ŘSD podle Ledvinové o tomto možném problému neví.

„Zadavatel nemá informace o existenci arzenu v prostoru stavby, v případě prokázání jeho existence budou podniknuty příslušné kroky dle zákonných a vnitřních předpisů zadavatele," uvedla Ledvinová.

Arzén je toxickým prvkem a může způsobit i otravu. Kutná Hora musí kvůli jeho výskytu na Kaňku zabezpečit hlušinové haldy, které tam zůstaly po středověké důlní činnosti.

Autor: ČTK

3.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies