VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Menší autobusoví dopravci v Kladně si stěžují na nerovné podmínky

Kladno - Konkurenční podmínky pro všechny autobusové dopravce na trati mezi Kladnem a Prahou nejsou stejné. Tvrdí to majitelé tří menších firem Zdeněk Lamer, Jiří Zika a Miloslav a Roman Pohlovi. Jako příklad uvádějí změnu jízdních řádů ČSAD Kladno na přelomu srpna a září.

20.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Největší dopravce tehdy nejprve výrazně snížil počet přímých komerčních spojů mezi Kladnem a hlavním městem, aby hned počátkem tohoto měsíce po nátlaku vedení kladenské radnice opět některé přidal.

„To je nefér. Jízdní řády je podle celostátní vyhlášky možné měnit čtyřikrát ročně, přičemž je vždy nutné tyto změny oznámit s třicetidenním předstihem ke schválení krajskému úřadu. Nechápeme, jak může velký dopravce tyto řády změnit dvakrát za týden a přidat další spoje bez uvedené lhůty ke schválení," poznamenal Miloslav Pohl.

„To by se snad dalo pochopit jen změnou jízdních řádů ve veřejném zájmu. ale ČSAD samo tuto situaci omezením spojů vyvolalo," dodal jeho syn Roman.

„Navíc, když si žádáme o naše jízdní řády a předkládáme je ke schválení na kraj, ČSAD Kladno je jedním ze subjektů, které se k řádům vyjadřují. Předem tak naše zná a může si své řády okolnostem přizpůsobit," kritizoval stav Jiří Zika.

Konkureční boj

Na druhou stranu menší dopravci podle řidičů ČSAD své jízdní řády nedodržují a tím také porušují konkurenční boj. „Často se stává, že na trasu vyjedou o několik minut s předstihem, aby nabrali cestující dříve než naše autobusy," řekl jeden 
z nich.

Další nerovnou podmínkou konkurence je podle menších autodopravců stání na autobusovém terminálu v pražském Veleslavíně. „Zatímco ČSAD má jedno stání jen pro sebe, my ostatní se o jedno další musíme dělit. To nám neumožňuje zvýšit počet spojů," uvedl Miloslav Pohl.

„Naopak ČSAD přidalo poté, co linky začaly končit ve Veleslavíně, osmnáct, pro nás téměř likvidačních spojů, do Prahy a stejný počet do Kladna. Teď jim došel dech a začaly je rušit. Není pravda, že by tedy před rokem a půl jezdilo mezi Kladnem a Prahou více spojů než teď. Naopak jich bylo ještě méně," dodal.

Spoje z Kladna do Prahy a zpětFirmy Pohl, Zika a Lamer vypravují v pracovních dnech 38 spojů z Kladna (z Havlíčkova náměstí ve Švermově, autobusového nádraží nebo Sítné) do Prahy a stejný počet zpět. Další čtyři o sobotách. V neděli mezi oběma městy přepravu nezajišťují. Exprescar jezdí v pracovních dnech nebo o víkendech zhruba s padesáti spoji mezi Kladnem a Prahou. ČSAD Kladno jich pak na přímých a nepřímých linkách má více než sto.

Čtěte také: Na společných autobusech 'vydělali' v Benátkách nad Jizerou školáci a senioři

Autor: Robert Božovský

20.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Putin se ujal funkce prezidenta. Gratuluje mu jeho předchůdce Dmitrij Medveděv.
11

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Bezpilotní letoun - dron. Ilustrační foto.
5 12

Policie chce na pomoc nové drony. Nejenom k ochraně prezidenta

Trump chce odejít z NAFTA. Největší obchodní dohoda světa možná skončí

Bílý dům chce odstoupit od severoamerické dohody o volném obchodu. Největšímu obchodnímu uskupení světa tak možná hrozí zánik. Podle amerického prezidenta Donalda Trumpa je smlouva pro Ameriku nevýhodná a brání ve vytváření nových pracovních míst.

Smutná zpráva z filmového světa. Zemřel Jonathan Demme, režisér Mlčení jehňátek

Jonathan Demme, režisér oscarového Mlčení jehňátek, dnes zemřel v New Yorku. Bylo mu 73 let. Příčinou úmrtí byly komplikace s rakovinou jícnu.

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Českou televizi povede od začátku října po dobu dalších šesti let opět její stávající ředitel Petr Dvořák. V druhém kole volby generálního ředitele veřejnoprávní televize získal od Rady České televize maximum patnácti možných hlasů.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies