VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mladou ženu v autě smetl na přejezdu rozjetý rychlík. Neměla šanci přežít

Žehuň - Osudové pochybení, které už nikdy nebude moci napravit. Řeč je o devětadvacetileté řidičce ze Žehuně na Kolínsku, která se ráno ve svém Fiatu Punto vydala na svoji poslední cestu. Hned za Žehuní ve směru na Hradčany na Nymbursku vjela na málo frekventovaný železniční přejezd.

10.2.2014 1 AKTUALIZOVÁNO 10.2.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Smrtelná nehoda na přejezdu u ŽehuněFoto: Deník/ Miroslav S. Jilemnický

Bohužel přesně ve chvíli, kdy se po trati od Chlumce nad Cidlinou směrem na Poděbrady řítil rychlík. Podle neoficiálních informací zasahujících hasičů měla jet vlaková souprava v době střetu rychlostí zhruba 100 kilometrů za hodinu.

Informace o nehodě potvrdila Drážní inspekce, policie, hasiči i záchranná služba. Bezprostředně po střetu vlak po kolejích tlačil osobní auto před sebou. Rychlík a zcela zdemolované auto před ním zastavili asi po 300 metrech.

Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal upřesnil čas nehody. „V 8.42 hodin se u obce Žehuň střetl rychlík jedoucí z Trutnova do Prahy s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Šetřením na místě Drážní inspekce zjistila, že přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti," uvedl Drápal.

Řidička zemřela na místě

Mluvčí středočeské záchranky Tereza Vojtová potvrdila, že řidička v osobním autě zemřela na místě. „Dispečink na místo vyslal rychlou lékařskou pomoc z Městce Králové a leteckou záchrannou službu z Prahy. Řidička osobního auta utrpěla těžké zranění hlavy a hrudníku a nejevila známky života," řekla Vojtová.

Přivolaní záchranáři už ženě nemohli pomoci a lékařka po příjezdu konstatovala smrt. Nikdo z cestujících z vlaku nebyl zraněn. Záchranářský vrtulník musel bohužel v 9.20 odletět 
z místa prázdný.

Provoz na trati byl na několik hodin přerušen. Pro zhruba 70 cestujících přijely dva autobusy, které je z místa neštěstí odvezly.

Vyšetřovatelé všech složek šetří přesnou příčinu nehody. „Velmi předběžně mohu říci, že se patrně jednalo o pochybení ze strany řidičky vozidla," uvedl nymburský kriminalista Marek Šmíd. Spekulovat se dá o možném oslnění řidičky ranním sluncem. Ale to je skutečně zatím jen spekulace.

Hmotná škoda byla předběžně odhadnuta na 132 tisíc korun. „Škoda 100 tisíc korun byla vyčíslena na vlaku, 30 tisíc korun na automobilu, 
2 tisíce korun na trati. V důsledku nehody nedošlo k vykolejení vlaku," doplnil mluvčí Drážní inspekce.

Tragický začátek roku pokračuje

Střety na železničních přejezdech a obecně tragické nehody na dráze jsou bohužel od začátku roku nepříjemným fenoménem. Ve svých statistických údajích to zaznamenala právě Drážní inspekce.

Ta zaregistrovala v lednu nejvyšší počet střetů vlaku s člověkem i usmrcených osob od roku 2009. „Při 33 střetech zemřelo 22 osob, což je v porovnání 
s prvním měsícem roku 2013 nárůst v počtu usmrcených 
o téměř 47 procent," uvedl Drápal. Jinými slovy, zatímco loni v lednu zemřelo při nehodách na dráze 15 osob, letos 22.

Drážní inspekce již první den letošního roku evidovala ve svých statistikách tři usmrcené a jedno vážné zranění v důsledku střetu vlaku s osobou.

„Tím se tento den zapsal do statistik Drážní inspekce jako nejtragičtější první den roku od vzniku Drážní inspekce v roce 2003. Ačkoliv dalších 5 dní se na železnici obdobná nehoda neudála, tak celkový součet všech střetů vlaku s osobou 
v lednu se zastavil na čísle 33, což je o 94 procent více než v roce 2013," vypočítává mluvčí Drážní inspekce.

V lednu Drážní inspekce zaznamenala i historicky nejvyšší počet usmrcených, celkem 22, tedy o 7 více než za stejné období loňského roku. Současně se pětinásobně zvýšil počet zraněných, a to 
z loňských dvou na letošních deset.

Drážní inspekce neustále upozorňuje na nebezpečí, které vzniká v souvislosti 
s pohybem v blízkosti železnice, s tím, že zastavit mnohatunové kolosy na několika málo metrech je nemožné. Brzdná dráha vlaku může být až jeden kilometr a rozpoznat pohybující se osobu na takovou vzdálenost je pro strojvedoucí i za ideálních podmínek téměř nemožné.

Autor: Miroslav Jilemnický

10.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies