VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most v Nelahozevsi je zavřený, rok po rekonstrukci se rozpadá

Nelahozeves - Železniční nadjezd, který rozděluje Nelahozeves na Mělnicku na dvě části, je v havarijním stavu. A to přesto, že byl loni na podzim otevřen po devítiměsíční rekonstrukci, za kterou Středočeský kraj zaplatil více než třicet milionů korun.

30.11.2013
SDÍLEJ:

Most v Nelahozevsi je v havarijním stavu.Foto: Lenka Moravcová

V asfaltové silnici na nadjezdu jsou závady, kvůli nimž musel dopravní odbor kralupské radnice další provoz zatrhnout. V rozhodnutí 
o uzavírce to potvrzuje referentka odboru dopravy Martina Pekárková.

„Byly zjištěny rozsáhlé trhliny a poklesy vozovky o zhruba čtrnáct centimetrů, u přilehlého chodníku pak ještě 
o centimetr více," uvedla kralupská úřednice s tím, že stav železničního nadjezdu ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Na mostu se přitom první trhliny začaly objevovat už pár týdnů po jeho slavnostním otevření.

Řidiči se nyní přes most na druhou stranu vesnice dostali 
naposledy v pátečním podvečeru, pak došlo k jeho uzavření pro veškerou dopravu i pěší. Zatím není jasné, kdy se se kritický úsek opět otevře. Podle středočeského hejtmana Josefa Řiháka kraj jedná se stavební firmou, která most vybudovala.

„Vedeme reklamační řízení v souvislosti s poruchou předpolí mostu. Příčiny vzniku poruchy by měl odhalit nezávislý odborný posudek," konstatoval hejtman Středočeského kraje, do jehož správy silnice třetí třídy s číslem 24021 i mostní stavba patří.

Oprava v záruční době

Oprava bortícího se mostu může začít až po vydání stavebního povolení. Projektovou dokumentaci na opravu předpolí mostu už mají krajští úředníci na stole. „Středočeský kraj v této věci realizuje veškerá neodkladná opatření k vyřešení současného nepříznivého stavu," řekl hejtman Josef Řihák a dodal, že půjde o opravu v záruční době, kterou bude stavební firma hradit ze své kasy.

Práce na zajištění sesouvajících se svahů okolo mostu by měli stavaři zvládnout za zhruba dva měsíce, záleží ovšem na tom, jaké budou panovat klimatické podmínky. Náklady na opravu by podle původních odhadů neměly překročit tři miliony korun.

Nelahozeveský železniční nadjezd nahradil v první polovině loňského roku most, který tam stál více než osmdesát let.

Šoféři, kteří chtějí projet Nelahozevsí, mají smůlu. Z jedné části vesnice do druhé se dostanou po objízdné trase, která vede přes Kralupy nad Vltavou. Délka objízdné trasy je zhruba dvanáct kilometrů.

S uzavírkou je podle mluvčí kralupského městského úřadu Lenky Moravcové spojena i změna tras městské hromadné dopravy. „Upravený jízdní řád cestující naleznou na zastávkách a na webu města Kralupy nad Vltavou," doplnila mluvčí.  

Autor: Jiří Říha

30.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Práva občanů, přístup na trh. Strany se shodly na českých prioritách pro brexit

Zachování práv českých občanů, ekonomických vazeb a spojenectví v bezpečnostní a vojenské oblasti jsou nejdůležitějšími zásadami Česka pro jednání o vystoupení Velké Británie z EU. Na dnešní schůzce, kterou svolal předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD), se na tom shodli zástupci všech parlamentních stran. Podle premiéra jde o vzácnou shodu české politické scény. Schůzky zástupců stran by měly pokračovat i do budoucna.

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies