VYBERTE SI REGION

Most v Nelahozevsi je zavřený, rok po rekonstrukci se rozpadá

Nelahozeves - Železniční nadjezd, který rozděluje Nelahozeves na Mělnicku na dvě části, je v havarijním stavu. A to přesto, že byl loni na podzim otevřen po devítiměsíční rekonstrukci, za kterou Středočeský kraj zaplatil více než třicet milionů korun.

30.11.2013
SDÍLEJ:

Most v Nelahozevsi je v havarijním stavu.Foto: Lenka Moravcová

V asfaltové silnici na nadjezdu jsou závady, kvůli nimž musel dopravní odbor kralupské radnice další provoz zatrhnout. V rozhodnutí 
o uzavírce to potvrzuje referentka odboru dopravy Martina Pekárková.

„Byly zjištěny rozsáhlé trhliny a poklesy vozovky o zhruba čtrnáct centimetrů, u přilehlého chodníku pak ještě 
o centimetr více," uvedla kralupská úřednice s tím, že stav železničního nadjezdu ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Na mostu se přitom první trhliny začaly objevovat už pár týdnů po jeho slavnostním otevření.

Řidiči se nyní přes most na druhou stranu vesnice dostali 
naposledy v pátečním podvečeru, pak došlo k jeho uzavření pro veškerou dopravu i pěší. Zatím není jasné, kdy se se kritický úsek opět otevře. Podle středočeského hejtmana Josefa Řiháka kraj jedná se stavební firmou, která most vybudovala.

„Vedeme reklamační řízení v souvislosti s poruchou předpolí mostu. Příčiny vzniku poruchy by měl odhalit nezávislý odborný posudek," konstatoval hejtman Středočeského kraje, do jehož správy silnice třetí třídy s číslem 24021 i mostní stavba patří.

Oprava v záruční době

Oprava bortícího se mostu může začít až po vydání stavebního povolení. Projektovou dokumentaci na opravu předpolí mostu už mají krajští úředníci na stole. „Středočeský kraj v této věci realizuje veškerá neodkladná opatření k vyřešení současného nepříznivého stavu," řekl hejtman Josef Řihák a dodal, že půjde o opravu v záruční době, kterou bude stavební firma hradit ze své kasy.

Práce na zajištění sesouvajících se svahů okolo mostu by měli stavaři zvládnout za zhruba dva měsíce, záleží ovšem na tom, jaké budou panovat klimatické podmínky. Náklady na opravu by podle původních odhadů neměly překročit tři miliony korun.

Nelahozeveský železniční nadjezd nahradil v první polovině loňského roku most, který tam stál více než osmdesát let.

Šoféři, kteří chtějí projet Nelahozevsí, mají smůlu. Z jedné části vesnice do druhé se dostanou po objízdné trase, která vede přes Kralupy nad Vltavou. Délka objízdné trasy je zhruba dvanáct kilometrů.

S uzavírkou je podle mluvčí kralupského městského úřadu Lenky Moravcové spojena i změna tras městské hromadné dopravy. „Upravený jízdní řád cestující naleznou na zastávkách a na webu města Kralupy nad Vltavou," doplnila mluvčí.  

Autor: Jiří Říha

30.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies