VYBERTE SI REGION

Na Mělnicku jezdí tisíce vozidel, kterým hrozí vyřazení z provozu

Mělnicko - Motoristé, kteří na sebe nepřihlásili auto, motorku nebo třeba traktor a mají je stále v takzvaném polopřevodu, riskují, že s nimi začátkem července nevyjedou. Novela zákona týkající se registrace vozidel s sebou totiž na začátku roku přinesla řadu změn, 
a to i konec odhlášek na nového majitele, takzvaných polopřevodů.

18.4.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Podle vedoucí mělnického oddělení dopravy Renaty Michňové mají lidé ještě možnost dát vše do pořádku, aniž by úředníci jejich vozidla vyškrtli z evidence. Na odbor dopravy se ovšem musejí vypravit nejdéle do konce června.

„Po uplynutí této půlroční lhůty, která začala platit s prvním dnem letošního roku, budou nedořešené vozy automaticky úředně vyřazeny z provozu," vysvětlila před časem Renata Michňová.

Úředníci odborů dopravy ve všech třech největších městech Mělnicka evidují tisíce vozidel, především osobních automobilů, u nichž není převod na nového vlastníka dořešen. Lidé přitom čekárny odborů dopravy příliš neplní. „Lidé chodí průběžně, fronty se zatím netvoří," připomněla mělnická úřednice.

Velké návaly nezaznamenali ani úředníci kralupského odboru dopravy. Potvrdil to vedoucí odboru Miroslav Hořejší. „Lidé sice chodí, ptají se, ale věřím tomu, že největší nápor bude až v červnu, na poslední chvíli."

Podvody skončily

V polopřevodu často zůstávaly automobily, u nichž by noví majitelé museli při přihlášení na sebe platit ekologickou daň. A dalším nešvarem, který nebyl ničím ojedinělým, bylo přehlašování vozidel na člověka, který o tom nemusel ani vědět.

„Například majitel, který svůj vůz nehodlal ekologicky zlikvidovat a chtěl jej použít třeba na náhradní díly, ho převedl na člověka, který to ani netušil. Stačilo, aby si zjistil jeho bydliště a rodné číslo," popsala Renata Michňová podvody, kterým novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích zamezila.

Nově zavedenými změnami zároveň dojde k razantnímu pročištění registru, kde jsou tisíce nyní už neexistujících vozidel. „V polopřevodu jsou často vozidla, která už fyzicky neexistují. Jejich vlastníci to nemohou dát ani do pořádku, podle zákona totiž musejí doložit doklad o ekologické likvidaci. A to samozřejmě nemohou, když už vůz několik let nemají," poznamenala úřednice, podle níž se tak po vyřazení nedořešených převodů z registru mnoha lidem uleví.

Vozy v depozitu

Změny, které novelou zákona nastaly, se dotýkají také dopravních prostředků, jejichž registrační značky leží už léta v depozitu. Majitelé takových vozidel by měli úředníkům na odborech dopravy do konce letošního roku nahlásit, kde se vozidla nacházejí a k čemu slouží.

Pokud tak učiní, úředníci jim depozit prodlouží. Pokud se ale o svůj vůz v depozitu nebudou do konce zákonné lhůty zajímat, prvního dne příštího roku administrativně zanikne. A do provozu jej už nebude možné, stejně tak, jako zrušené vozidlo v polopřevodu, přihlásit.

Autor: Jiří Říha

18.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Přemysl Šíma.
5

Soud se začal zabývat prodejem pozemků v pražském Zeleném údolí

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies