VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Tuháni překvapil řidiče vlak. Jel na Mayrau po sedmnácti letech

Vinařice - Šoféři přejíždějící nechráněný železniční přejezd ve vinařické části Tuháň na Kladensku jsou zvyklí, že kolej je roky nevyužívaná a pod koly vlaku tedy neskončí. To se ale v úterý změnilo. Po dlouhých sedmnácti letech tady vozovku křižovala lokomotiva.

23.7.2014
SDÍLEJ:

LOKOMOTIVA provedla zatěžkávací zkoušku kolejiště vlečky vedoucí k Hornickému skanzenu Mayrau. Foto: Tomáš Vokoun

Jednalo se o zatěžkávací zkoušku obnovené vlečky 
z nádraží v Kladně-Dubí k dolu Mayrau. O její údržbu se začalo starat neziskové sdružení Muzeum dopravní techniky (MDT) Slaný, které trať postupně uvádí do provozuschopného stavu. Jeho plánem je vozit vlakem do Hornického skanzenu Mayrau návštěvníky. Poprvé se tak stane 23. srpna, kdy muzeum hornictví slaví dvacet let existence. Další souprava s cestujícími by měla na Mayrau dorazit v září v rámci oslav Dne horníků.

„Využili jsme lokomotivu společnosti Kladenská dopravní a strojní, která přivezla ve vagónu štěrk na lože kolejiště. Kontrolovali jsme rozchod kolejí, strmost oblouků a podobně. Trať je v překvapivě dobrém stavu. Bude potřeba odstranit jen tři malé závady," vysvětlil důvod úterní akce prezident MDT Milan Kokstein s tím, že už dříve členové sdružení odstranili náletové dřeviny z okolí tratě a doplnili materiál v minulosti rozkradený sběrači kovů.

Muzeum sice vlastní svůj motorový vagón, ale vzhledem k tomu, že obnova trati stojí statisícové částky, nezbývají na jeho nutnou renovaci peníze. Příští rok by ale už měla být hotova a motorákem chtějí nadšenci z MDT pravidelně vozit z Prahy přes Kladno na Mayrau návštěvníky.

Lokomotiva měla své obdivovatele

Na příjezd lokomotivy se přišel podívat i průvodce skanzenu Jan Uváček. „Na Mayrau jsem nastoupil v roce 1974. V té době na šachtu motorový vlak zajížděl už jen s materiálem, zejména s dřívím. Uhlí bylo pod zemí dopravováno na důl Max," poznamenal průvodce.

Pavel Nedvěd, který je původem z vinařického nádraží a nyní bydlí v kladenské čtvrti Švermov, se na na úterní příjezd lokomotivy se přišel také podívat. Nákladní vlaky s uhlím projíždějící po vlečce z dolů Mayrau a Ronna na nádraží v Dubí pamatuje. „Byla to nádhera, když se v sadech nad Švermovem objevila parní lokomotiva," připomněl.

Zmíněné oslavy skanzenu Mayrau se uskuteční v sobotu 23. srpna. Po dopoledním setkání bývalých horníků bude na odpoledne připraven program pro veřejnost. „Lidé budou moci například zcela poprvé zavítat do bývalého velína. Uskuteční se tu také čtvrtý ročník setkání historických vozidel," zve vedoucí hornického skanzenu Pavel Rolinec s tím, že na Mayrau bude mít premiéru i ohňostroj.

Autor: Robert Božovský

Místo události:
23.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Marine Le Penová
6 9

Le Penové opět hrozí ztráta imunity

Ilustrační foto.

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

AKTUALIZOVÁNO

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Hlavní město postihly rozsáhlé výpadky elektřiny. Podle mluvčího Pražské energetiky Petra Holubce způsobila asi půlhodinový výpadek technická závada na rozvodně Praha - Jih v Chodově. Proud podle něj nešel v městských částech Praha 1, Praha 2, Praha 3, Praha 4, Praha 9 a Praha 10.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies