VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návštěva Miskovic: co minutu projede vesnicí jeden kamion

Kutnohorsko – Muka. Jinak problémy spojené s uzavírkou dopravní tepny mezi Kolínem a Kutnou Horou nazvat nelze. Dva měsíce budou trpět řidiči i obyvatelé vesnic na objízdných trasách.

8.8.2012 5
SDÍLEJ:

Uzavírka silnice na Kolín. Foto: Denik/ Jiří Kalát

Vyrazili jsme na silnici a důsledně si objížďky projeli. Čekaly nás karavany kamionů, těsné míjení na úzkých okreskách a nedodržovaná čtyřicítka. Zřejmě nejhorší je situace na objížďce, kam je sveden tranzit na Prahu. Kamionů i aut výrazně přibylo. Značky omezující rychlost na 40 km/h u mnoha řidičů nevzbuzují skoro žádnou redakci, a snížení rychlosti tak zůstává spíše přáním než skutečnou realitou.

V Miskovicích a Suchdolu je nárůst dopravy asi nejzřetelnější. Na chvíli zastavujeme a počítáme. Za deset minut projelo Miskovicemi patnáct kamionů a přibližně dvacetkrát tolik osobních automobilů. Radost mohou mít snad jen provozovatelé zmrzlinového stánku. Totéž platí pro městys Suchdol, který je na stejné trase.

„Suchdol je teď rozdělený na dvě poloviny," konstatovala starostka městyse Jana Rychlíková. Největší strach však v obci podle slov starostky mají ze začátku školního roku. Do tělocvičny totiž děti z místní základní školy musí přes inkriminovanou hlavní silnici. Stejně tak k zastávce. A umístění mobilního semaforu nebylo schváleno jako příliš nákladné. Přecházet silnici, na které motoristé padesátku dodržují jen výjimečně, je přitom o zdraví.

Řidiči si však zatím příliš zoufat nemusí. Průjezd obcemi je plynulý, ale vzhledem k počtu projíždějících vozidel by stačil drobný zádrhel a silnice by se ucpala, což by vyvolalo nebezpečnou kolonu táhnoucí se do vzdálenosti několika kilometrů.

Na podobnou dopravní patálii jsou například v Kutné Hoře připraveni strážníci městské policie. Díky kamerovému systému totiž mohou snadno monitorovat intenzitu dopravy. Pokud by se podle velitele městské policie Oldřicha Kubového doprava zastavila, jsou připraveni ihned v součinnosti s Policií ČR zasáhnout a místo co nejdříve zprůjezdnit.

Sami řidiči si na plynulost dopravy nestěžují. „Dneska mi to přišlo celkem dobré, je pravda, že je tu více aut, ale přijde mi to v pohodě. Nepřijde mi to nijak hrozné," poznamenal motorista Martin Procházka.

„Samozřejmě, že nás ta uzavírka ovlivňuje, musím hledat nové cesty ke svým zákazníkům, ale pravda je, že zatím to s tím značením jde," doplnil jeho slova Petr Novotný, který se svým kombíkem zastavil u zmrzlinového stánku v Miskovicích.

Jedna hlídka na vše

Snažíme se projet všechny možné trasy objížděk, ty značené i neznačené, a tak přijde na řadu i cesta přes Červené Pečky, která je dost úzká a pro daný objem dopravy nevhodná, přestože je opravená. Nárůst dopravy je laickým odhadem tak desetinásobný. A karambol hrozí prakticky neustále.

Během ranní „projížďky" jsme trochu překvapivě nepotkali ani jedno policejní vozidlo. Vysvětlení vedoucího kutnohorského dopravního inspektorátu Patrika Krause nás vlastně příliš nepřekvapilo a rozhodně není vizitkou samotné policie. K dispozici je totiž na celý okres jedna jediná hlídka dopravních policistů. Včera se na objízdných trasách prý pohybovala od brzkého rána. A dopravní policisté neřeší prakticky nic jiného. „Neustále k nám proudí stížnosti občanů. Jde například o problém s údajným překračováním povolené rychlosti kamionů," uvedl vedoucí dopravního inspektorátu v Kutné Hoře Patrik Kraus.

O častějším měření rychlosti si tak občané mohou nechat zdát. V obcích i v Kutné Hoře. „Měření rychlosti teď z důvodu dovolených není a nebude tak časté. Zaměříme se na něj až po prázdninách,"doplnil předřečníka velitel kutnohorských strážníků Oldřich Kubový. Pro nás to byla cesta bez bouračky a potíží, snad to tak vydrží pro všechny.

Kudy vedou objížďky

Objízdná trasa pro vozidla s hmotností do sedmi tun a autobusy vede (po silnicích III. třídy) Starokolínskou ulicí, tedy přes Sandberk s napojením a výjezdem u Libenic. U této trasy bude instalováno dodatečné dopravní značení na křižovatce ulice Starokolínská a Nový most a na křižovatce silnic č. I/38 a III/3275 u Libenic.

Objízdná trasa nákladní dopravy pro směr Kolín – Čáslav vede (po silnicích I. a II. třídy) z Kolína po silnici č. II/125 (kolem letiště) přes Kořenice na silnici č. I/2, tedy dále přes Suchdol a Miskovice do Kutné Hory, odtud přes Kaňk a zpátky na I/38.

Pro směr Čáslav – Kolín vede objízdná trasa pro nákladní dopravu přes Nové Dvory, Svatý Mikuláš do Kobylnic, Záboří nad Labem, Týnec nad Labem, Veletov a Tři Dvory.

Autor: Redakce

8.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
1 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

NEJŠŤASTNĚJŠÍ. Nemusíte být zrovna papež, stačí být duchovním. Vykonáváte tak nejspokojenější profesi na světě.
23 39

Migranti živoří v koncentrácích, varuje papež František

ONLINE: Francie volí prezidenta

Kdo bude novým francouzským prezidentem? Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb. Průzkumy favorizují Marine Le Penovou, vítězem ale může být kdokoli z kvartetu favoritů. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies