VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největším nebezpečím jsou na přejezdu neukáznění řidiči

Mladoboleslavsko - Na Mladoboleslavsku je kolem tří set vlakových přejezdů, řada z nich není chráněná. Je na místě domáhat se závor, nebo je problém úplně někde jinde? Jeden z nechráněných přejezdů se nachází na cestě z Mladé Boleslavi do Kolomut, koleje tu kříží silnici třetí třídy a Jaroslav Vladecký tudy jezdí několikrát za den. Strach však prý nemá.

7.9.2015
SDÍLEJ:

Nechráněný železniční přejezd u KolomutFoto: Deník / Šárka Charousková

„Před pár lety slibovali, že přejezd zabezpečí, nic se ale zatím nestalo. Osobně mi to nevadí, člověk musí být zodpovědný sám za sebe a dávat pozor," tvrdil.

Na tomto místě ovšem už došlo k několika střetům s vlakem, a řada místních bojuje za to, aby sem bylo nainstalována alespoň světelná signalizace. Podle Drážní inspekce je ale pravda na straně Jaroslava Vladeckého. „Na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením, jichž je pouze čtvrtina z celkového počtu osmi tisíc, se odehrává takřka polovina všech nehod," uvedl.

Nejméně rizikové jsou přejezdy, na nichž jsou závory. To je ale zase poměrně nákladné. Ke střetu s vlakem na Mladoboleslavsku došlo v červnu na přejezdu ve Březně. „Devětatřicetiletý motorkář narazil do osobního vlaku na přejezdu a utrpěl těžká zranění," potvrdila mluvčí mladoboleslavských policistů Markéta Johnová.

Přestože se zde stále investuje do zabezpečení přejezdů, největším nebezpečím je podle všech odborníků, které Boleslavský deník oslovil, člověk. „V drtivé většině jsou viníky účastníci silničního provozu, kteří vjedou na přejezd v době, kdy to zákon zakazuje," řekl mluvčí drážní inspekce.

Za přejezd smrti byl považován úsek v Bezděčíně, kde došlo k dosud největšímu vlakovému neštěstí na Boleslavsku, když tu v roce 1969 zahynulo po střetu vlaku s autobusem 23 lidí. Tento přejezd si poté vyžádal ještě několik lidských životů, nyní je však už čtyři roky chráněn závorami.

Autor: Šárka Charousková

7.9.2015
SDÍLEJ:
Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies