Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvíce nepojištěných vozů jezdí v kladenském okrese

Kladno - Nejvíce nepojištěných vozidel z celého Středočeského kraje jezdí v okrese Kladno. Ze 110 443 zde registrovaných automobilů jich 7745 nemá sjednáno povinné ručení. Tato vozidla způsobila v posledních sedmi letech 683 nehod za více než 33 milionů korun.

30.11.2011 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Uvedla to vydaná zpráva České kanceláře pojistitelů (ČKP). Kladno se tak řadí mezi nejrizikovější okresy v kraji i celé České republice.

Vlastníci nepojištěných vozidel se vystavují finančním postihům ze strany ČKP. Za každý den nepojištění jsou povinni uhradit do garančního fondu ČKP sankční příspěvek ve výši 20 až 300 korun podle druhu vozidla.

„Zvýšená rizikovost kladenského okresu je však v tom, že nepojištěná vozidla zde nejvíce bourají,” uvedl výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec.

„Pro určení míry rizika vzniku nepojištěné škody využíváme index rizikovosti výskytu těchto škod. Dává do poměru počet registrovaných vozidel a počet nepojištěných škod v daném okrese v posledních sedmi letech. Podle tohoto indexu je okres Kladno nejrizikovějším v celém kraji,” konstatoval Hradec.

Sankce těm, kteří neuzavřeli povinné ručení, nehrozí jen ze strany ČKP, ale i dalších subjektů. Správní orgány mohou za provozování nebo jen za ponechání vozidla bez ručení na pozemní komunikaci udělit pokutu od 5000 o 40 000 korun.

Pokud řidič nepředloží při silniční kontrole na požádání policistů platnou zelenou kartu, může dostat pokutu od 1500 do 3000 korun.

Náklady garančního fondu ČKP se mohou vyšplhat až do milionů korun

Největšímu riziku se však nepojištění vystavují pokud vozidlem způsobí nehodu. Náklady garančního fondu ČKP se mohou vyšplhat až do milionů korun.

Jak ale uvádějí sami dopravní policisté z Kladenska, situace, co se týče vozidel bez uzavřeného zákonného povinného ručení, není prý až tak tragická. „Žádnou statistiku v tomto směru sice nevedeme, ale z osobních zkušeností našich dopravních policistů vyplývá, že nehod vozidel bez povinného ručení je jen několik ročně,” uvedla mluvčí kladenské policie Michaela Nováková.

Co se dopravních kontrol na silnicích týče, jsou případy řidičů přistižených bez povinného ručení předávány jako přestupek příslušným správním orgánům. Policie tak nedokáže rozlišit, zda si v daném případě šofér potvrzení o zaplacení povinného ručení zapomněl doma, nebo ho skutečně nemá uhrazené. „Je spíše výjimkou, že se řidič při kontrole přizná, že povinné ručení neuhradil,” dodala mluvčí policie.

Čtěte také: Povinné ručení se může hodit i na horách

Autor: Robert Božovský

30.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4

Domy jako ze sci-fi. Můžete je mít třeba už příští rok

Billboardy kolem D1 a D46.
5 10

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Legendární Jumbo Jet mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Letadlo, které změnilo byznys a umožnilo velký rozmach dálkových letů, pomalu míří do důchodu. Éra Boeingu 747, známého také jako Jumbo Jet, končí.

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

/ANKETA/ Letošní školní rok přinesl žákům prvního stupně základních škol jednu novinku: povinný plavecký výcvik. I když plných 95 procent škol děti už dříve k vodě posílalo, příkaz zajistit školákům nejméně 40 hodin plaveckého výcviku přidělal nejednomu řediteli vrásky na čele. Na plavání totiž nemají peníze.

Houbaři, pozor! Nemocnice hlásí otravy z hub

/ANKETA/ „Interní ambulance nymburské nemocnice je každoročně mezi prvními, kdo zjistí, že houby konečně rostou.“ To říká s trochou nadsázky lékařka zmíněného oddělení Šárka Klimešová.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení