Plánovaná cesta bude vzdálená minimálně sto metrů od zástavby a bude oddělena z obou stran čtyřicetimetrovým pásem lesa.

Memorandum o záměru postavit nové propojení mezi chomutovskou rychlostní silnicí R7 a teplickou dálnicí D8 podepsalo třináct obcí a nyní se k němu připojil i Středočeský kraj. Tento týden jednali o stavbě silnice zástupci kraje s ministrem dopravy.

„Společně s krajem jsme také ustanovili pracovní skupinu s cílem co nejvíce urychlit přípravu stavby. Chceme například poprvé v historii České republiky při realizaci této stavby sloučit územní a stavební řízení," řekl o podpisu memoranda ministr dopravy Antonín Prachař.

Řešení aktuální špatné cesty

Výstavbou nového propojení podle Miloše Petery, hejtmana Středočeského kraje, se vyřeší obchvaty měst a obcí na trase a také se na tuto novou silnici převede stávající tranzitní doprava. Ta zatím vede z Horoměřic přes Statenice – Černý Vůl, Velké Přílepy, Tursko až do Kralup nad Vltavou.

Protože most přes Vltavu 
v Kralupech je prvním na sever a protože v těchto místech chybí příslušná část pražského okruhu, je tato krajská silnice využívána jako tranzitní s mimořádně silným dopravním zatížením. Velké riziko pro dopravu představuje také most a na něj navazující opěrná zeď v osadě Černý Vůl, kde v minulosti došlo k těžké havárii kamionu.

Ministerstvo dopravy chápe novou trasu jako alternativu k zatím chybějícímu pražskému okruhu. Ten přesto zůstává prioritní, ministerstvo bude proto i nadále sledovat projednávání územního rozvoje v zastupitelstvu Prahy. „Nová komunikace s názvem I/99 je navržená jako dvouproudá silnice první třídy, na jejíž stavbu bude možné využít peníze ze státního rozpočtu a evropského Operačního programu doprava," uvedl ministr Antonín Prachař.

Podle odhadů by měla stavba stát asi osm a půl miliardy korun.

Jednání o dalších okruzích

Podobným způsobem by se podle ministra mohly řešit i další části chybějícího okruhu města. Konkrétně uvedl jednání o propojení dálnic D1 a D11. I tady bude úřad postupovat podobně jako u propojení dálnice D8 a silnice R7.

„Nejdříve bude nutné projednat záměr s obcemi a poté bude vytvořena vyhledávací studie a výsledkem by mělo být podobné memorandum," dodal Antonín Prachař.

O další propojení silnic má zájem i vedení Středočeského kraje. „Přestože pracujeme na výstavbě propojení mezi důležitými dálnicemi, prioritou pro nás zůstává dokončení Pražského okruhu. Dokončení obchvatu Prahy budeme 
i nadále maximálně podporovat a koordinovat jeho výstavbu s vedením hlavního města Prahy," doplnil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.