VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový podjezd: nebezpečné místo zmizí z mapy Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav - Už řadu let volají obyvatelé příměstské části Čejetice po řešení lokality za mostem vedle Česany, který tuhle čtvrť propojuje Koněvovou ulicí se zbytkem Mladé Boleslavi. Zatímco most je nový, i když i jeho stavba se táhla několik let, kalamitní místo zůstává.

22.10.2016
SDÍLEJ:

Nedaleko Česany vznikne nový bezpečný podjezdFoto: Googgle Maps

Problém je nejen v tom, že řešení je poměrně nákladné, ale především jde o to, že impuls musí vzejít od SŽDC (Správa železniční dopravní cesty). Nátlak ze strany vedení Mladé Boleslavi trvá rovněž už dlouhou dobu, a konečně nese ovoce.

„V tuto chvíli mohu slíbit, že do konce roku 2018 zde bude vybudován podjezd. Bude mít dva pruhy pro auta a bezpečný prostor pro pěší," uvedl náměstek primátora Mladé Boleslavi Jiří Bouška. 

Dodal, že by město preferovalo rychlejší vznik bezpečného podjezdu, ovšem, komplikací je fakt, že tady lze budovat jen v době celozávodní dovolené ve Škodovce.

„Bojujeme za to, aby byl postaven už příští rok. Projektová dokumentace je každopádně hotová, nicméně není jisté, zda je možné to stihnout, protože musí být dodrženy přísné soutěžní podmínky. Navíc automobilka má dovolenou zhruba v polovině roku," vysvětlil.

(Ne)chráněný železniční přejezd

Cesta k vyřešení problémů v téhle lokalitě rozhodně nebyla snadná, a to nejen proto, že bylo nutné přimět SŽDC k této investici. „Měli jsme tam navíc trochu problém s jednou z firem, která tady sídlí, protože ta byla jednoznačně proti. Moc jejich postoji nerozumím, ale naštěstí už je to vyřešeno," líčí potíže s realizací nápadu náměstek Bouška.

V tuto chvíli už je podjezd vyprojektován, a Mladá Boleslav by jeho výstavbu ráda skloubila s dalším opatřením, které do lokality u Česany přinese větší klid. Nedaleko je nechráněný železniční přejezd, kvůli němuž tu vlaky musí jezdit velmi pomalu, a mají povinnost houkat.

Zdejší obyvatelé si na to už dlouho stěžují, provoz je tu opravdu dost velký. „Rozhodl jsme se, že natáhneme kabely až k Jaselské spojce, aby tu mohl vzniknout chráněný přejezd, a snížil se tak hluk," uzavřel Jiří Bouška.

Čtěte také: Vlakové nádraží v Mladé Boleslavi chátrá dál. Jak dlouho ještě?

Autor: Šárka Charousková

22.10.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies