VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový podjezd: nebezpečné místo zmizí z mapy Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav - Už řadu let volají obyvatelé příměstské části Čejetice po řešení lokality za mostem vedle Česany, který tuhle čtvrť propojuje Koněvovou ulicí se zbytkem Mladé Boleslavi. Zatímco most je nový, i když i jeho stavba se táhla několik let, kalamitní místo zůstává.

22.10.2016
SDÍLEJ:

Nedaleko Česany vznikne nový bezpečný podjezdFoto: Googgle Maps

Problém je nejen v tom, že řešení je poměrně nákladné, ale především jde o to, že impuls musí vzejít od SŽDC (Správa železniční dopravní cesty). Nátlak ze strany vedení Mladé Boleslavi trvá rovněž už dlouhou dobu, a konečně nese ovoce.

„V tuto chvíli mohu slíbit, že do konce roku 2018 zde bude vybudován podjezd. Bude mít dva pruhy pro auta a bezpečný prostor pro pěší," uvedl náměstek primátora Mladé Boleslavi Jiří Bouška. 

Dodal, že by město preferovalo rychlejší vznik bezpečného podjezdu, ovšem, komplikací je fakt, že tady lze budovat jen v době celozávodní dovolené ve Škodovce.

„Bojujeme za to, aby byl postaven už příští rok. Projektová dokumentace je každopádně hotová, nicméně není jisté, zda je možné to stihnout, protože musí být dodrženy přísné soutěžní podmínky. Navíc automobilka má dovolenou zhruba v polovině roku," vysvětlil.

(Ne)chráněný železniční přejezd

Cesta k vyřešení problémů v téhle lokalitě rozhodně nebyla snadná, a to nejen proto, že bylo nutné přimět SŽDC k této investici. „Měli jsme tam navíc trochu problém s jednou z firem, která tady sídlí, protože ta byla jednoznačně proti. Moc jejich postoji nerozumím, ale naštěstí už je to vyřešeno," líčí potíže s realizací nápadu náměstek Bouška.

V tuto chvíli už je podjezd vyprojektován, a Mladá Boleslav by jeho výstavbu ráda skloubila s dalším opatřením, které do lokality u Česany přinese větší klid. Nedaleko je nechráněný železniční přejezd, kvůli němuž tu vlaky musí jezdit velmi pomalu, a mají povinnost houkat.

Zdejší obyvatelé si na to už dlouho stěžují, provoz je tu opravdu dost velký. „Rozhodl jsme se, že natáhneme kabely až k Jaselské spojce, aby tu mohl vzniknout chráněný přejezd, a snížil se tak hluk," uzavřel Jiří Bouška.

Čtěte také: Vlakové nádraží v Mladé Boleslavi chátrá dál. Jak dlouho ještě?

Autor: Šárka Charousková

22.10.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Britská policie provedla razii v Birminghamu

Britská policie dnes provedla razii v Birminghamu. Stalo se tak den po teroristickém útoku v Londýně. Zátah s tímto činem podle informací televize SkyNews souvisí, ačkoli to úřady oficiálně nepotvrdily. BBC v noci na dnešek uvedla, že je možné, že útočník si v Birminghamu vypůjčil auto. Tato informace ale ověřena nebyla.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies