VYBERTE SI REGION

Nový podjezd: nebezpečné místo zmizí z mapy Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav - Už řadu let volají obyvatelé příměstské části Čejetice po řešení lokality za mostem vedle Česany, který tuhle čtvrť propojuje Koněvovou ulicí se zbytkem Mladé Boleslavi. Zatímco most je nový, i když i jeho stavba se táhla několik let, kalamitní místo zůstává.

22.10.2016
SDÍLEJ:

Nedaleko Česany vznikne nový bezpečný podjezdFoto: Googgle Maps

Problém je nejen v tom, že řešení je poměrně nákladné, ale především jde o to, že impuls musí vzejít od SŽDC (Správa železniční dopravní cesty). Nátlak ze strany vedení Mladé Boleslavi trvá rovněž už dlouhou dobu, a konečně nese ovoce.

„V tuto chvíli mohu slíbit, že do konce roku 2018 zde bude vybudován podjezd. Bude mít dva pruhy pro auta a bezpečný prostor pro pěší," uvedl náměstek primátora Mladé Boleslavi Jiří Bouška. 

Dodal, že by město preferovalo rychlejší vznik bezpečného podjezdu, ovšem, komplikací je fakt, že tady lze budovat jen v době celozávodní dovolené ve Škodovce.

„Bojujeme za to, aby byl postaven už příští rok. Projektová dokumentace je každopádně hotová, nicméně není jisté, zda je možné to stihnout, protože musí být dodrženy přísné soutěžní podmínky. Navíc automobilka má dovolenou zhruba v polovině roku," vysvětlil.

(Ne)chráněný železniční přejezd

Cesta k vyřešení problémů v téhle lokalitě rozhodně nebyla snadná, a to nejen proto, že bylo nutné přimět SŽDC k této investici. „Měli jsme tam navíc trochu problém s jednou z firem, která tady sídlí, protože ta byla jednoznačně proti. Moc jejich postoji nerozumím, ale naštěstí už je to vyřešeno," líčí potíže s realizací nápadu náměstek Bouška.

V tuto chvíli už je podjezd vyprojektován, a Mladá Boleslav by jeho výstavbu ráda skloubila s dalším opatřením, které do lokality u Česany přinese větší klid. Nedaleko je nechráněný železniční přejezd, kvůli němuž tu vlaky musí jezdit velmi pomalu, a mají povinnost houkat.

Zdejší obyvatelé si na to už dlouho stěžují, provoz je tu opravdu dost velký. „Rozhodl jsme se, že natáhneme kabely až k Jaselské spojce, aby tu mohl vzniknout chráněný přejezd, a snížil se tak hluk," uzavřel Jiří Bouška.

Čtěte také: Vlakové nádraží v Mladé Boleslavi chátrá dál. Jak dlouho ještě?

Autor: Šárka Charousková

22.10.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies