VYBERTE SI REGION

O dostavbu silnice R7 usilují starostové společně, píší vládě

Kladensko - Vysoce frekventovaná komunikace R7, která protíná také část Kladenska a Slánska, má místy jen dva pruhy. Je to neúnosné. Starostové a primátoři pěti měst podél trasy silnice chtějí psát vládě kvůli její dostavbě.

5.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Taneček David

Nelíbí se jim, že ministerstvo dopravy neřadí spojnici Prahy, Kladna, Slaného a Chomutova s německou hranicí stále mezi priority.

Iniciativu převzalo město Louny. Své podpisy pod dopis vládě by měli dále připojit primátoři Chomutova a Mostu a starostové Loun, Žatce i Slaného. Silnice R7 (I/7) je v nedostavěných úsecích se dvěma jízdními pruhy nechvalně známá tragickými nehodami.

„S lounským starostou Radovanem Šabatou i místostarostkou Editou Hořejší jsem jednal v uplynulých dnech. Domluvili jsme se na tom, že vytvoří dopis a společně požádáme vládu, aby silnici věnovala pozornost.

Shodli jsme se v tom, že by se nemusela komunikace rozšiřovat naráz ve všech úsecích, ale alespoň tam, kde lidé nejčastěji předjíždějí například u Lotouše, aby se snížil počet tragických smrtelných nehod," řekl k záležitosti místostarosta Slaného Jaroslav Hložek. Podle jeho slov by dopis měl být vládě předložen ještě do konce roku.

Jen od loňského května zaznamenal Kladenský deník řadu nehod, při nichž zemřelo sedm lidí a další utrpěli vážná zranění. V roce 2008 se stala tragická dopravní nehoda u Panenského Týnce. Tehdy zahynulo najednou osm lidí.

Už v roce 2010 zařadil Ústřední automotoklub (ÚAMK) úsek R7 z Prahy do Slaného mezi nejnebezpečnější úseky silnic v Česku.

Zatím poslední rozestavěný úsek dlouhý 15,8 kilometru se má podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřít v polovině roku 2013. Až se úsek mezi Chomutovem a sjezdem na Velemyšleves otevře, napojí se na už hotových 6,3 kilometru u průmyslové zóny Triangle a hotovou silnici k hranicím s Německem, takže bude delší než úsek R7 u Prahy. Celkem má stavba stát asi 4,5 miliardy korun.

Tendry na dostavbu dalších částí R7 ale ŘSD v červnu zrušilo, šlo o zvýšení kapacity silnice u Chlumčan a obchvatu Panenského Týnce, které z obou stran navazují na již hotový čtyřproudový úsek u Sulce.

Tvorba veškeré dokumentace a vyřešení pozemkových vztahů měly podle odhadu ŘSD stát zhruba 30 milionů korun. Samotné stavby by měly dohromady vyjít na asi miliardu a půl, odhadlo ŘSD už dříve.

Stavba R7 začala před 50 lety a první úsek z Ruzyně k Makotřasům se otevřel v roce 1964. Stavba pomalu postupovala směrem na Chomutov až do konce 80. let a v roce 1989 se zastavila u Slaného, po celkových 18 kilometrech.

Dalších 20 let se stavěly už jen obchvaty, které vyvedly dopravu z měst a vesnic, ale na mapě zůstávalo z R7 stále jen torzo. Až v roce 2009 se otevřely ve střední části silnice dva krátké čtyřproudové úseky. Obchvaty jsou ovšem postavené tak, aby je bylo možné relativně levně přeměnit na rychlostní silnici.

Autor: Kateřina Husárová

5.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dům U zlatého orla na náměstí Svobody. Majitelé chráněných památek v Brně volí jejich odstranění ze seznamu památek. Usnadňuje jim to úpravy domů. Památkářům se takový postup ale nelíbí.
8 7

Brno přišlo o 23 památek. Kvůli administrativní chybě

Hodný doktor, ale kritický komunální politik Jiří Biolek zpochybnil pověst Aleny Dernerové jako senátorky a kandidátky. „Velmi mě zklamal,“ řekla Dernerová.
1

"Ona selhala!" - "On manipuluje!" Biolek zaútočil na Dernerovou jako Trump

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Královéhradecko /FOTOGALERIE/- Kurníky u sousedů osiřely. Náchodští jsou ve střehu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies