VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Rakovníka? Nedaří se vykupovat nutné pozemky

Rakovník - Obyvatelé dopravou velmi vytížených ulic v Rakovníku se zlepšení jen tak nedočkají. Obchvat města je totiž čím dál více v nedohlednu. Na stavbu nejen že nejsou peníze, ale ani se městu nedaří vykoupit pozemky. Kamionová doprava tak i další roky bude trápit občany Rakovníka.

30.1.2014
SDÍLEJ:

Úklid R6Foto: Petr Toman

„Nikoho nezajímá, jak se nám tady žije. Když projíždí kamiony, vše se otřásá. A že jich za den projede dost," řekla Rakovnickému deníku Pavla H. z Pražské ulice v Rakovníku. Podobně reagují také lidé z Ottovy či Kuštovy ulice.

„Na obchvatu města se neustále pracuje," řekl starosta města Zdeněk Nejdl a pokračoval: „Ani v loňském roce jsme nedosáhli toho, aby bylo vydáno územní rozhodnutí na trasu B3 (ta by měla propojit Lišanskou silnici se silnicí 237 poblíž lokality V Hamru, pozn. red.)." 

Vedení města chce investovat do přípravy obchvatu v letošním roce částku pohybující se okolo osmi set tisíc korun. Z této částky by byla zaplacena firma, která řeší problematiku narovnání vztahů někteří majitelé pozemků pod zmíněnou trasou nechtějí své pozemky městu odprodat.

„Rozhodně to není nic jednoduchého," podotkl Zdeněk Nejdl. Vedení města chce přípravu budoucího obchvatu dotáhnout do získání pravomocného územního rozhodnutí a dále stavbu předat Středočeskému kraji.

„Jsme přesvědčeni o tom, že se jedná o investici Středočeského kraje, proto bychom mu stavbu po získání územního rozhodnutí předali," nastínil postoj radnice Zdeněk Nejdl. Ten už dříve řekl, že oproti Středočeskému kraji jsou investice z rozpočtu města do přípravy silničního obchvatu značně omezené a právě kraj má v tomto daleko větší možnosti.

Obchvat města je důležitý nejen pro zklidnění dopravy v samotném městě, ale také pro udržení průmyslové infrastruktury. Město Rakovník je kvůli absenci kvalitní rychlostní silnice R6 Praha - Karlovy Vary, silničního přivaděče do Rakovníka přes Lišany a také samotného obchvatu izolováno od zájmu investorů.

„Tak rakovnickým kasárnům by to asi určitě nepomohlo, ale pomohlo by to stabilizovat situaci u velkých podniků v Rakovníku," sdělil svůj názor starosta města. Podniky totiž už delší dobu upozorňují na to, že nákladní doprava do Rakovníka je složitá, časově náročná a neekonomická.

Minulost

Výstavba silničního obchvatu měla být v minulých letech pro vedení města a také radnice prioritou. Alespoň podle některých vyjádření, která zástupci rakovnické radnice říkali do tisku, konkrétně Rakovnickému deníku.

Město kvůli tomu, aby získalo dotace z Evropské unie, dokonce sestavilo komisi pro urychlení realizace obchvatu. Ta čítala šestnáct členů a jednalo se o rekordně nejpočetnější komisi v historii rakovnické radnice.

„Musíme být připraveni, abychom finance z unijních regionálních operačních programů dostali. Pokud bychom peníze takto nezajistili, asi nebude později příliš mnoho dalších možností, kde je sehnat," vysvětloval v květnu roku 2007 tehdejší místostarosta Luděk Štíbr.

Nyní se odhaduje, že by kompletní dokončení tranzitu mohlo vyjít až na 750 milionů korun, přičemž z unie by mohlo dorazit osmdesát i více procent z celkových nákladů. Zbylé finance by měly jít z kraje, protože obchvat bude komunikací II. třídy, které mu patří.

Město by financovalo výkupy, směny pozemků a projektovou přípravu. I zde mohou být tyto náklady refundovány z unie, jejich výše se předpokládá v desítkách milionů korun.

Starosta Zdeněk Nejdl také tehdy v roce 2007 vyřkl vůbec poprvé rok, kdy by mohl být obchvat dokončen. Rok 2014 měl být tím rokem, kdy z historického centra zmizí nákladní doprava.

Současnost

Město Rakovník v současné době řeší majetkové vztahy, nemá vykoupené zdaleka všechny pozemky. Navíc se stále řeší otázka, pokud by došlo k realizaci obchvatu, kde na jeho výstavbu sehnat peníze.

Možnost získat drtivou část peněz z dotací z Evropské unie je už téměř minulostí, navíc Středočeský kraj řeší nyní především přivaděč z rychlostní silnice R6 do Rakovníka okolo Lišan a stát zatím neplánuje ani dostavbu rychlostní silnice R6 Praha - Karlovy Vary.

Autor: Miroslav Elsnic

30.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
AKTUALIZOVÁNO
3

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Věra Jourová
10 30

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek patří mezi favority, na medaili v sobotu nedosáhnul

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies