VYBERTE SI REGION

Oprava ranveje nasměruje všechna letadla nad Kladno

Kladno - Tři a půl měsíce budou všechna letadla přistávající nebo startující na pražském Letišti Václava Havla přelétat nad Kladnem. Důvodem je chystaná druhá etapa modernizace hlavní dráhy. Pro obyvatele to bude znamenat zvýšenou hlukovou zátěž. Město jedná s letištěm o případných finančních kompenzacích.

7.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Termín prací navazujících na již loni uskutečněnou první etapu je stanoven od poloviny května do konce září letošního roku. Zbývající dvě etapy generální opravy jsou sloučeny do jedné, dráha tak bude kompletně dokončena už v letošním roce.

„Na základě zkušeností z první etapy, jednání s představiteli obcí a městských částí Prahy dotčených provozem vedlejší dráhy při uzávěře hlavní dráhy, i výsledků výběrového řízení, jsme se rozhodli dvě etapy plánové na tři a čtyři měsíce, sloučit do jedné v délce čtyři a půl měsíce," vysvětlil člen představenstva a výkonný ředitel pro Rozvoj a správu majetku Letiště Praha Jiří Kraus.

Jak konstatoval primátor Kladna Dan Jiránek, obyvatelé největšího středočeského města se budou muset po dobu oprav potýkat s ještě větší hlukovou zátěží, než při loni provedené první etapě oprav. „Změna termínů oprav dráhy pouze do letošního roku je asi lepší. Budeme se s letištěm snažit domluvit na nějakém rozumném provozu, zda by bylo možné alespoň část letů odklánět mimo hustě obydlené oblasti," vyjádřil se kladenský primátor.

„Letiště je pro nás vzhledem k počtu Kladeňáků, které zaměstnává, významným partnerem. Nicméně předmětem dalších jednání budou i možné kompenzace s ohledem na letové trasy. Pokud se nám vše podaří dohodnout, máme představu, že by letiště mohlo nějakou částkou přispět do kompenzačního fondu. Tyto prostředky využíváme například na opravu silnic a chodníků," vyjádřil se Jiránek.

Hlavní dráha je v provozu od roku 1963, tedy padesát let. Pro srovnání je o devět let starší než dálnice D1. Její stav je takový, že již nestačí pravidelné jarní a podzimní, zpravidla čtrnáctidenní opravy. Jejich délka se postupně prodlužovala. Hlavními důvody nynější generální rekonstrukce jsou praskliny betonových desek, vylamování částí betonu 
v místě prasklin a praskliny
v asfaltovém povrchu hlavní dráhy.

Autor: Robert Božovský

7.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies