VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava ranveje nasměruje všechna letadla nad Kladno

Kladno - Tři a půl měsíce budou všechna letadla přistávající nebo startující na pražském Letišti Václava Havla přelétat nad Kladnem. Důvodem je chystaná druhá etapa modernizace hlavní dráhy. Pro obyvatele to bude znamenat zvýšenou hlukovou zátěž. Město jedná s letištěm o případných finančních kompenzacích.

7.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Termín prací navazujících na již loni uskutečněnou první etapu je stanoven od poloviny května do konce září letošního roku. Zbývající dvě etapy generální opravy jsou sloučeny do jedné, dráha tak bude kompletně dokončena už v letošním roce.

„Na základě zkušeností z první etapy, jednání s představiteli obcí a městských částí Prahy dotčených provozem vedlejší dráhy při uzávěře hlavní dráhy, i výsledků výběrového řízení, jsme se rozhodli dvě etapy plánové na tři a čtyři měsíce, sloučit do jedné v délce čtyři a půl měsíce," vysvětlil člen představenstva a výkonný ředitel pro Rozvoj a správu majetku Letiště Praha Jiří Kraus.

Jak konstatoval primátor Kladna Dan Jiránek, obyvatelé největšího středočeského města se budou muset po dobu oprav potýkat s ještě větší hlukovou zátěží, než při loni provedené první etapě oprav. „Změna termínů oprav dráhy pouze do letošního roku je asi lepší. Budeme se s letištěm snažit domluvit na nějakém rozumném provozu, zda by bylo možné alespoň část letů odklánět mimo hustě obydlené oblasti," vyjádřil se kladenský primátor.

„Letiště je pro nás vzhledem k počtu Kladeňáků, které zaměstnává, významným partnerem. Nicméně předmětem dalších jednání budou i možné kompenzace s ohledem na letové trasy. Pokud se nám vše podaří dohodnout, máme představu, že by letiště mohlo nějakou částkou přispět do kompenzačního fondu. Tyto prostředky využíváme například na opravu silnic a chodníků," vyjádřil se Jiránek.

Hlavní dráha je v provozu od roku 1963, tedy padesát let. Pro srovnání je o devět let starší než dálnice D1. Její stav je takový, že již nestačí pravidelné jarní a podzimní, zpravidla čtrnáctidenní opravy. Jejich délka se postupně prodlužovala. Hlavními důvody nynější generální rekonstrukce jsou praskliny betonových desek, vylamování částí betonu 
v místě prasklin a praskliny
v asfaltovém povrchu hlavní dráhy.

Autor: Robert Božovský

7.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
2 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Na křižovatce ulic Boleslavská a V Kolonii došlo ke střetu Škody Fabia a policejního vozu, který pod houkačkami spěchal k jinému případu.
AKTUALIZOVÁNO
13

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

Automobilka Tesla riskuje. Sází na nevyzkoušenou výrobní linku

Zatímco ostatní automobilky před náběhem výroby zkouší veškeré montážní postupy a nástroje na testovací lince, Elon Musk a jeho Tesla chce svůj revoluční Model 3 vyrábět rovnou v ostrém provozu.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies