VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava ranveje nasměruje všechna letadla nad Kladno

Kladno - Tři a půl měsíce budou všechna letadla přistávající nebo startující na pražském Letišti Václava Havla přelétat nad Kladnem. Důvodem je chystaná druhá etapa modernizace hlavní dráhy. Pro obyvatele to bude znamenat zvýšenou hlukovou zátěž. Město jedná s letištěm o případných finančních kompenzacích.

7.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Termín prací navazujících na již loni uskutečněnou první etapu je stanoven od poloviny května do konce září letošního roku. Zbývající dvě etapy generální opravy jsou sloučeny do jedné, dráha tak bude kompletně dokončena už v letošním roce.

„Na základě zkušeností z první etapy, jednání s představiteli obcí a městských částí Prahy dotčených provozem vedlejší dráhy při uzávěře hlavní dráhy, i výsledků výběrového řízení, jsme se rozhodli dvě etapy plánové na tři a čtyři měsíce, sloučit do jedné v délce čtyři a půl měsíce," vysvětlil člen představenstva a výkonný ředitel pro Rozvoj a správu majetku Letiště Praha Jiří Kraus.

Jak konstatoval primátor Kladna Dan Jiránek, obyvatelé největšího středočeského města se budou muset po dobu oprav potýkat s ještě větší hlukovou zátěží, než při loni provedené první etapě oprav. „Změna termínů oprav dráhy pouze do letošního roku je asi lepší. Budeme se s letištěm snažit domluvit na nějakém rozumném provozu, zda by bylo možné alespoň část letů odklánět mimo hustě obydlené oblasti," vyjádřil se kladenský primátor.

„Letiště je pro nás vzhledem k počtu Kladeňáků, které zaměstnává, významným partnerem. Nicméně předmětem dalších jednání budou i možné kompenzace s ohledem na letové trasy. Pokud se nám vše podaří dohodnout, máme představu, že by letiště mohlo nějakou částkou přispět do kompenzačního fondu. Tyto prostředky využíváme například na opravu silnic a chodníků," vyjádřil se Jiránek.

Hlavní dráha je v provozu od roku 1963, tedy padesát let. Pro srovnání je o devět let starší než dálnice D1. Její stav je takový, že již nestačí pravidelné jarní a podzimní, zpravidla čtrnáctidenní opravy. Jejich délka se postupně prodlužovala. Hlavními důvody nynější generální rekonstrukce jsou praskliny betonových desek, vylamování částí betonu 
v místě prasklin a praskliny
v asfaltovém povrchu hlavní dráhy.

Autor: Robert Božovský

7.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies