VYBERTE SI REGION

Příbramská nemocnice jedná se zdravotními pojišťovnami, musí šetřit

Příbram /ROZHOVOR/ - Oblastní nemocnice Příbram pokračuje v rekonstrukci další budovy. V současné době je čilý pracovní ruch v monobloku D1. Následkem rozsáhlých oprav a modernizace nemocničního provozu došlo v posledních letech k přesouvání oddělení.

23.7.2012
SDÍLEJ:

Ředitel příbramské nemocnice Stanislav Holobrada.Foto: Markéta Jankovská

Navštívili jsme ředitele nemocnice Stanislava Holobradu, abychom se zeptali na průběh rekonstrukce a také na to, v jakém stádiu jsou například plány s vybudováním nemocniční školky, o níž vedení před rekonstrukcí uvažovalo. Zeptali jsme se také na okolnosti nedávného zpoplatnění parkování v nemocničním areálu na Zdaboři.

V jaké fázi jsou plány s vybudováním školky, o níž jste ještě před rekonstrukcí hovořili?

Záměr vybudovat školku v teoretické rovině ještě existuje, ale stále nemáme prostory, protože pořád probíhá druhá etapa rekonstrukce křídla D1. Ta má určitý skluz, ne se stavbou, ale s vybavením a zprovozněním křídla. To se posouvá zhruba na přelom roku. Uvidíme, jestli bude vůle k tomu, pokračovat dál v rekonstrukcích křídel D4 a D2. V této době budeme potřebovat možnou kapacitu bývalé vily, kde bylo oddělení klinické biochemie. Tam by mohla být závodní školka.

Opět se to odvíjí od peněz, zřejmě na to má vliv situace na kraji. Čekáte, jak se vše vyvine?

Určitě. Po krajských volbách bude záležet na vedení kraje, s jakou vizí bude pokračovat. Věřím, že sociální demokracie do toho bude mít co mluvit a že „sociální" programy a financování projektů jako je školka bude mít podporu.

Teď z jiného soudku. Od začátku července nemocnice zpoplatnila parkování v areálu na Zdaboři. A platí si i vaši zaměstnanci. To jistě není zrovna vítaná změna.

Je to samozřejmě sisyfovský úkol, vyrovnat se s velkým množstvím aut, s malým prostorem pro parkování, s pacienty, zaměstnanci a rezidenty. Je to rovnice, která prakticky nemá řešení. Tedy má, ale někdo z účastníků vždycky bude mít pocit, že není ve výhodné pozici.

Jak byste reagoval na to, že nemocnice tahá peníze z kapes zaměstnanců?

Už odbory říkaly, že zaměstnanci už tu nemají téměř žádné zaměstnanecké výhody. Byl jsem překvapen a připomněl jsem jim, že mají penzijní připojištění, příspěvek na stravu, příspěvky za noční a víkendy nad rámec. Když je potřeba, tak je všechny zapomenou. Zpoplatněním parkování na Zdaboři se snažíme dostat tam režim. Zaměstnanci platí za měsíc 200 korun, rezidenti 500 korun. Něčím jsme museli začít. Jestli se projeví, že v tomto systému je potřeba přidat nebo ubrat, to se uvidí za tři, čtyři měsíce. Zaměstnanci i rezidenti, kteří nemají na placení parkovného v areálu, mohou nechat svá auta vedle areálu na neplaceném parkovišti. V areálu by měli najít místo hlavně pacienti, kteří služby nemocnice opravdu potřebují a jsou například méně pohybliví. Nejde o to, na tom vydělávat.

Velmi diskutovanou věcí je nyní jednání zdravotních pojišťoven s nemocnicemi o zdravotní péči. O hrazení nebo nehrazení určitých úkonů. Doufáte, že by se situace, na kterou si nemocnice dlouhé roky stěžují, mohla zlepšit?

Smlouvy s pojišťovnami se mají stavět znovu od podlahy, ale ne vždycky to tak je. I příbramská nemocnice jedná s pojišťovnami o péči. V tomto období se mají podepisovat rámcové smlouvy, v novinách proběhlo, že už to spousta nemocnic má. Ale jsou to ty, které mají k pojišťovně jakousi bližší cestu. Příbramská a ostatní oblastní nemocnice zatím rámcové smlouvy nemají. Možná se to přesune do příštího roku. Je to navíc podmíněno určitou restrukturalizací. Ta je samozřejmě rozumná. Akorát je to proces, který nejde udělat hned. Nesmí ale poškodit kvalitu a rozsah péče, odbornost, zkrátka pacienty. Nové smlouvy jsou neopakovatelnou příležitostí narovnat služby a narovnat vztahy.

Čeho by se měla restrukturalizace v příbramské nemocnici konkrétně týkat?

Týkat se bude úpravy počtu lůžek, ale protože je to velmi složitý proces, který ještě zdaleka není u konce, nechci být zatím konkrétní. Jednání se musí zúčastnit krajské orgány, všichni se na tom musí shodnout a navíc opět bude záležet na pokračování nové krajské vlády. Restrukturalizací se zabýváme. Máme snahu využít potenciál odborností nemocnice a zdravotním pojišťovnám na druhou stranu ušetřit peníze.

Autor: Markéta Jankovská

23.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies