VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Provoz autobusů v Kladně se v září vrátí do poprázdninového režimu

Kladno – Jen s drobnými změnami budou od září oproti červnu platit jízdní řády linek kladenské autobusové dopravy.  Jak uvedl ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa, u některých spojů se lidé setkají jen s minutovými odchylkami.

26.8.2012
SDÍLEJ:

Zatím poslední velké změny v provozu autobusů kladenské městské dopravy zaznamenali cestující v únoru. Foto: Foto: Deník/Robert Božovský

"Vycházeli jsme při tom 
z připomínek cestujících. Úpravy se týkají například linky číslo 3 vyjíždějící po třinácté hodině nebo linky číslo 4 jedoucí ve večerních hodinách ve směru na Dubí," nastínil ředitel.
S posledními velkými změnami v přepravě se cestující městskými autobusy setkali 
v únoru letošního roku. Vzhledem k tomu, že náklady na provoz velmi slabě vytížených spojů byly už neúnosné, dopravní společnost se dohodla s kladenským magistrátem na jejich redukci.

„Zvýšení ceny nafty o jedinou korunu znamená růst meziročních nákladů o celý milion korun. V loňském roce přitom stoupla cena nafty 
o 5 korun a neklesá ani letos, spíše naopak," zdůvodnil tehdy uvedené kroky dopravce.

Byla tak zrušena noční linka nebo některé časné ranní a pozdní večerní spoje, zkráceny trasy některých linek číslo 4 a 7 a naopak prodlouženy intervaly mezi spoji na 15, 20 či 30 minut v určitých denních dobách u linek 1, 3 a 6. Podle ČSAD MHD Kladno sníží ročně uvedená opatření počet ujetých kilometrů o 136 tisíc, tedy o bezmála pět procent provozu. Úspory by tak pro letošní rok měly činit 1,7 milionu korun.

Od ledna letošního roku bylo také zdraženo jízdné pro cestující. Změna tarifů, kterou odsouhlasili radní města, reagovala na růst provozních nákladů od poslední úpravy cen jízdného v roce 2008 a na předpokládané zvýšení sazby DPH.

„V okamžiku, kdy se z koruny jízdného neodvede deset, ale čtrnáct haléřů, a v dalším roce dokonce sedmnáct haléřů, je jasné, že to dopravce nemůže platit ze svého. Město tedy musí zdražit nebo zvýšit dotace, což v době, kdy do rozpočtu dostáváme z daní stále méně, není možné. Proto jsme se dohodli 
s ČSAD na úpravě cen," konstatoval tehdy kladenský primátor Dan Jiránek s tím, že podmínkou souhlasu radních  bylo udržení stanovených cen nejen v letošním, ale i příštím roce.

Město Kladno ročně dotuje provoz autobusů částkou přibližně 50 milionů korun.

Autor: Robert Božovský

26.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
59 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Požár v budově Grenfell Tower
AKTUALIZUJEME
2 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies