Jednotky profesionálů i dobrovolníků vyrážely do Kolče, na pole za Zlonice i do Bělče. Dvakrát se vznítilo strniště. V jednom případě málem hořel kombajn. U Bělče na poli lehla navíc popelem kompletně Škoda Octavia.

Podle vyšetřovatele příčin požárů středočeských hasičů, Jiřího Pospíšila, nejsou požáry na polích v tomto období nijak neobvyklé. Hasiči v minulých dnech například vyjížděli i k likvidaci ohňů, když hořely lisy na slámu.

V případě pole u Kolče, kde v sobotu pohltil oheň strniště o velikosti 200x10 metrů. Způsobily nepříjemnost patrně jiskry od kombajnů, které podle svědků, jen pár minut před požárem odjely z pole. „V Kolči shořelo pouze strniště a škoda je nulová," řekla k události mluvčí hasičů Lenka Kostková.

V případě sobotního večerního výjezdu hasičů na pole za zlonickým vlakovým nádražím, se podle vyšetřovatele také naštěstí nic nestalo. „Volali nás kvůli tomu, že se v kombajnu přehřálo ložisko a ze stroje se kouřilo. Na místo přijeli slánští hasiči a dobrovolníci ze Zlonic. Škoda nevznikla žádná a stroj byl převezen na opravu do dílny," doplnil Jiří Pospíšil.

Největší ztrátu při polním požáru utrpěl ale řidič Škody Octavia. V sobotu odpoledne vezl kolegům na pole u Bělče svačinu. Ta ho přišla draho. Patrně kvůli přehřátému výfuku auta shořela dvanáct let stará oktávka do základu. "Škoda na vozidle je sedmdesát tisíc korun," uzavřela mluvčí Lenka Kostková.

Podle vyšetřovatele Jiřího Pospíšila jsou u požárů na polích nejčastějšími příčinami úlety mechanických jisker od žacího ústrojí, když například najede kombajn na kámen. Méně časté jsou podle jeho slov požáry způsobené technickou závadou na vozidle, kdy se přehřeje nebo zadře ložisko stroje a zahoří prach nebo sláma v okolí.