VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidič vezl kolegům na pole svačinu a cestou mu shořelo auto

Kladensko - V uplynulých dnech měli hasiči na Kladensku zase trochu rušnější službu. V souvislosti s pracemi na polích, kdy na mnoha místech regionu vrcholí žně, vyjížděli k požárům, kde hořelo strniště nejméně třikrát.

22.8.2013
SDÍLEJ:

Škoda Octávia shořela na poli u Bělče do základuFoto: HZS STČK/Jiří Pospíšil

Jednotky profesionálů i dobrovolníků vyrážely do Kolče, na pole za Zlonice i do Bělče. Dvakrát se vznítilo strniště. V jednom případě málem hořel kombajn. U Bělče na poli lehla navíc popelem kompletně Škoda Octavia.

Podle vyšetřovatele příčin požárů středočeských hasičů, Jiřího Pospíšila, nejsou požáry na polích v tomto období nijak neobvyklé. Hasiči v minulých dnech například vyjížděli i k likvidaci ohňů, když hořely lisy na slámu.

V případě pole u Kolče, kde v sobotu pohltil oheň strniště o velikosti 200x10 metrů. Způsobily nepříjemnost patrně jiskry od kombajnů, které podle svědků, jen pár minut před požárem odjely z pole. „V Kolči shořelo pouze strniště a škoda je nulová," řekla k události mluvčí hasičů Lenka Kostková.

V případě sobotního večerního výjezdu hasičů na pole za zlonickým vlakovým nádražím, se podle vyšetřovatele také naštěstí nic nestalo. „Volali nás kvůli tomu, že se v kombajnu přehřálo ložisko a ze stroje se kouřilo. Na místo přijeli slánští hasiči a dobrovolníci ze Zlonic. Škoda nevznikla žádná a stroj byl převezen na opravu do dílny," doplnil Jiří Pospíšil.

Největší ztrátu při polním požáru utrpěl ale řidič Škody Octavia. V sobotu odpoledne vezl kolegům na pole u Bělče svačinu. Ta ho přišla draho. Patrně kvůli přehřátému výfuku auta shořela dvanáct let stará oktávka do základu. "Škoda na vozidle je sedmdesát tisíc korun," uzavřela mluvčí Lenka Kostková.

Podle vyšetřovatele Jiřího Pospíšila jsou u požárů na polích nejčastějšími příčinami úlety mechanických jisker od žacího ústrojí, když například najede kombajn na kámen. Méně časté jsou podle jeho slov požáry způsobené technickou závadou na vozidle, kdy se přehřeje nebo zadře ložisko stroje a zahoří prach nebo sláma v okolí.

Autor: Kateřina Husárová

22.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
7 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies