Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj mělnického přístavu neohrozí životní prostředí

Mělník - Podle záměru společnosti Českých přístavů by v mělnickém kontejnerovém terminálu, který je jediný ve středních Čechách, měly být větší manipulační plochy a delší vlečkové koleje. Vychází to z dokumentace posouzení vlivu na životní prostředí schválené před šesti lety krajem.

14.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Ten se za své stanovisko na začátku letošního léta opět postavil. Město tehdy trvalo na nové dokumentaci a prověření míry dopravní zátěže, související s provozem přístavu. 

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše dopravní průzkum, zaměřený zejména na nákladní vozy, obsluhující kontejnerový terminál v přístavu, dospěl k závěru, že rozvoj přístavu probíhá v souladu s dokumentací posuzování vlivu na životní prostředí. 

„Přesto má provoz kontejnerového terminálu na chod města negativní vliv," míní starosta, podle kterého radnice žádá České přístavy, aby stávající provoz zůstal zachován, ačkoli zatím nedosahuje kapacity stanovené dokumentací.

Šetrnější a méně zatěžující provoz

V terminálu Českých přístavů postupně dochází 
k opatřením, jejichž cílem je provoz šetrnější k životnímu prostředí a méně zatěžující město. Podle předsedy představenstva společnosti Miloslava Černého má letos na podzim následovat změna povrchu jedné z manipulačních ploch na hladší s tišším provozem nebo stavba jedné ze tří plánovaných kolejí. Méně hlučné budou i dva elektrické jeřáby, které firma koupí. Změny za asi půl miliardy korun mají být hotové za čtyři roky. 

Díky delším kolejím budou moci dlouhé nákladní vlaky zajíždět hlouběji do terminálu. Sníží to i četnost zavírání železničního přejezdu v Bezručově ulici. Firma už před létem omezila počet vlaků mířících do přístavu. Začala například vozit strojvedoucí, kteří dříve jezdili lokomotivami, na směny i z práce domů auty.

Mělnický přístav, který je největší v Česku, zabírá plochu asi padesát hektarů. Nachází se tam dva kontejnerové terminály. Ročně do přístavu vpluje několik set lodí.  Denně je v terminálech odbaveno průměrně šest nákladních vlaků dlouhých šest set padesát metrů, za den vjede do přístavu přes sto kamionů a přeloží se tam průměrně tři sta kontejnerů.

Čtěte také: Začnou se už letos stavět slibovaná přístaviště? Snad

Autor: Petra Špitálská

14.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1 15

Minimální mzda se od ledna zvýší na 12 200 korun

Jiří Hynek, Realisté
3 15

Realisté navrhují na Hrad šéfa asociace obranného průmyslu Hynka

AKTUALIZOVÁNO

Španělská policie identifikovala řidiče vraždící dodávky z La Rambla

Řidič dodávky, který má na svědomí čtvrteční vražedný útok na populární barcelonské třídě La Rambla, byl konečně ztotožněn. Uvedla to agentura DPA s odkazem na španělskou policii. 

Žena s výhodou. Svět řeší případ Semenyaová

Kam s ní, respektive kam s nimi? Na vypůjčenou otázku od klasika se hledá odpověď těžko. Zvláště když jde o docela choulostivou záležitost „ženskosti“. Na nedávném atletickém šampionátu se opět probírala Jihoafričanka Caster Semenyaová, ale i další atletky, které mají k zažitému ideálu něžného pohlaví daleko.

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

/VIZUALIZACE/ Nevyužité a téměř prázdné a přitom pro lidi z velkých sídlišť na dosah. Takový je stav dříve rušných teplárenských provozů po modernizaci. Městská společnost Teplárny Brno je nabízí k pronájmu. Podle typu zájemců se už ukazuje, jakou by mohly mít budoucnost. Zájmové spolky chtějí přeměnit pusté budovy na společenská centra. Na okolních parcelách chtějí městské části parky.

Útočník z Turku se jmenuje Abderrahman Mechkah, uvedl soud

Hlavním podezřelým z pátečního útoku nožem ve finském Turku je osmnáctiletý marocký žadatel o azyl Abderrahman Mechkah. Uvedl to finský soud. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení