Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj mělnického přístavu neohrozí životní prostředí

Mělník - Podle záměru společnosti Českých přístavů by v mělnickém kontejnerovém terminálu, který je jediný ve středních Čechách, měly být větší manipulační plochy a delší vlečkové koleje. Vychází to z dokumentace posouzení vlivu na životní prostředí schválené před šesti lety krajem.

14.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Ten se za své stanovisko na začátku letošního léta opět postavil. Město tehdy trvalo na nové dokumentaci a prověření míry dopravní zátěže, související s provozem přístavu. 

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše dopravní průzkum, zaměřený zejména na nákladní vozy, obsluhující kontejnerový terminál v přístavu, dospěl k závěru, že rozvoj přístavu probíhá v souladu s dokumentací posuzování vlivu na životní prostředí. 

„Přesto má provoz kontejnerového terminálu na chod města negativní vliv," míní starosta, podle kterého radnice žádá České přístavy, aby stávající provoz zůstal zachován, ačkoli zatím nedosahuje kapacity stanovené dokumentací.

Šetrnější a méně zatěžující provoz

V terminálu Českých přístavů postupně dochází 
k opatřením, jejichž cílem je provoz šetrnější k životnímu prostředí a méně zatěžující město. Podle předsedy představenstva společnosti Miloslava Černého má letos na podzim následovat změna povrchu jedné z manipulačních ploch na hladší s tišším provozem nebo stavba jedné ze tří plánovaných kolejí. Méně hlučné budou i dva elektrické jeřáby, které firma koupí. Změny za asi půl miliardy korun mají být hotové za čtyři roky. 

Díky delším kolejím budou moci dlouhé nákladní vlaky zajíždět hlouběji do terminálu. Sníží to i četnost zavírání železničního přejezdu v Bezručově ulici. Firma už před létem omezila počet vlaků mířících do přístavu. Začala například vozit strojvedoucí, kteří dříve jezdili lokomotivami, na směny i z práce domů auty.

Mělnický přístav, který je největší v Česku, zabírá plochu asi padesát hektarů. Nachází se tam dva kontejnerové terminály. Ročně do přístavu vpluje několik set lodí.  Denně je v terminálech odbaveno průměrně šest nákladních vlaků dlouhých šest set padesát metrů, za den vjede do přístavu přes sto kamionů a přeloží se tam průměrně tři sta kontejnerů.

Čtěte také: Začnou se už letos stavět slibovaná přístaviště? Snad

Autor: Petra Špitálská

14.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Aleš Juchelka dnes.
5 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si podobní, mají buldočí povahy

Nabíjení elektromobilů Tesla. Ilustrační foto.
12

Norsku začínají vadit velké elektromobily, země zavádí daň za Teslu

AKTUALIZOVÁNO

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů. Stal se prvním prezidentským kandidátem, který oznámil, že kandidaturu u ministerstva vnitra podal.

DOTYK.CZ

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

Ve spolupráci s neziskovou organizací Post Bellum přinášíme vzpomínky pamětníků komunistické zvůle. Dnešní příběh věnujeme Petře Erbanové, která doufala, že Dubčekův „socialismus s lidskou tváří“ přinese svobodu. Přišli ale sovětští okupanti a ti jí „darovali“ kulku do nohy.

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

/INFOGRAFIKA/ Nastává nejkritičtější období pro pěší. Loni zemřelo na silnicích 545 osob, z toho třetina večer či při snížené viditelnosti. Dny se krátí, objevují se mlhy a na horách i první sněhové přeháňky. A pro chodce i řidiče nastává období, kdy by se měli mít obzvláště na pozoru. Výzkumy totiž prokazují, že po setmění je riziko vzniku nehody až čtyřikrát vyšší než za dne.

Herečka Gabriela Mikulková: Baví mě udržet "poker face"

/ROZHOVOR/ Dělat rozhovor s herečkou Gabrielou Mikulkovou je potěšení. Nevykrucuje se, netaktizuje, odpovídá upřímně na každou otázku a nebojí se mluvit i o věcech velmi osobních.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení