VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj mělnického přístavu neohrozí životní prostředí

Mělník - Podle záměru společnosti Českých přístavů by v mělnickém kontejnerovém terminálu, který je jediný ve středních Čechách, měly být větší manipulační plochy a delší vlečkové koleje. Vychází to z dokumentace posouzení vlivu na životní prostředí schválené před šesti lety krajem.

14.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Ten se za své stanovisko na začátku letošního léta opět postavil. Město tehdy trvalo na nové dokumentaci a prověření míry dopravní zátěže, související s provozem přístavu. 

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše dopravní průzkum, zaměřený zejména na nákladní vozy, obsluhující kontejnerový terminál v přístavu, dospěl k závěru, že rozvoj přístavu probíhá v souladu s dokumentací posuzování vlivu na životní prostředí. 

„Přesto má provoz kontejnerového terminálu na chod města negativní vliv," míní starosta, podle kterého radnice žádá České přístavy, aby stávající provoz zůstal zachován, ačkoli zatím nedosahuje kapacity stanovené dokumentací.

Šetrnější a méně zatěžující provoz

V terminálu Českých přístavů postupně dochází 
k opatřením, jejichž cílem je provoz šetrnější k životnímu prostředí a méně zatěžující město. Podle předsedy představenstva společnosti Miloslava Černého má letos na podzim následovat změna povrchu jedné z manipulačních ploch na hladší s tišším provozem nebo stavba jedné ze tří plánovaných kolejí. Méně hlučné budou i dva elektrické jeřáby, které firma koupí. Změny za asi půl miliardy korun mají být hotové za čtyři roky. 

Díky delším kolejím budou moci dlouhé nákladní vlaky zajíždět hlouběji do terminálu. Sníží to i četnost zavírání železničního přejezdu v Bezručově ulici. Firma už před létem omezila počet vlaků mířících do přístavu. Začala například vozit strojvedoucí, kteří dříve jezdili lokomotivami, na směny i z práce domů auty.

Mělnický přístav, který je největší v Česku, zabírá plochu asi padesát hektarů. Nachází se tam dva kontejnerové terminály. Ročně do přístavu vpluje několik set lodí.  Denně je v terminálech odbaveno průměrně šest nákladních vlaků dlouhých šest set padesát metrů, za den vjede do přístavu přes sto kamionů a přeloží se tam průměrně tři sta kontejnerů.

Čtěte také: Začnou se už letos stavět slibovaná přístaviště? Snad

Autor: Petra Špitálská

14.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies