VYBERTE SI REGION

Slánští plochodrážníci jsou zoufalí, auta jim stále boří zdi

Slaný - Hlučná rána a bortící se betonová zeď. Výsledkem je obrovská díra, kterou by projelo nákladní vozidlo. Takovou situaci zažívají i čtyřikrát do roka lidé z ploché dráhy ve Slaném na Kladensku.

5.4.2013
SDÍLEJ:

VÁCLAV BUŘIČ je v Autoklubu vedoucím propagace. Před mistrovstvím se musí ale postarat s kolegy hlavně o to, aby vyspravili obří díru ve zdi. Vpravo správce objektu Zdeněk Brabec. Foto: Deník/Kateřina Husárová

Kvůli tomu, že se před oplocením areálu denně otáčejí či couvají zejména nákladní soupravy mířící s materiálem do tří strojírenských podniků, zbývají vedení Autoklubu často oči pro pláč. Desetitisícové škody, které jim auta způsobují, musí lidi z klubu nezřídka platit z vlastní kapsy.

„Je to velký problém. Trvá roky a nikdo ho neřeší. Když nám někdo oplocení rozboří a nechytíme ho při činu, nemůžeme uplatňovat škodu u pojišťovny. Silnice, která vede Netovickou ulicí a byla postavena před válkou, není ani dimenzovaná na takovou zátěž.

Zeď nám tu rozbořili za poslední čtyři dny hned dvakrát. Kamery sem nedají a doplácíme na to leda my," zlobí se předsedal Autoklubu v AČR Slaný Petr Křikava.

Vzhledem k tomu, že se příští týden jedou ve Slaném plochodrážní závody, a to mistrovství republiky juniorů v jednotlivcích i družstvech, je pro Slaňáky velmi nepříjemné mít dvě obří díry ve zdi.

Už jen proto, že stěží zabrání průchodu diváků, kteří přijdou takzvaně načerno. Situaci, že to nějaký kamion napasuje do zdi při couvání nebo otáčení přímo při závodech, nechce nikdo ani domyslet.

„Slánská plochá dráha má věhlas a městu dělá dobré jméno. Určitě bychom si zasloužili větší pozornost. Stačily by třeba kamery, které usvědčí viníka a nemuseli bychom škodu hradit ze svého," navrhuje Křikava.

Škody na zdi i kovových plotech jsou každoročně desetitisícové. Co jedna pojišťovna ocení na čtyřicet tisíc, jiná vyčíslí s bídou na šest. Více mají ale Slaňáci případů, kdy viník beze stopy zmizí a nedostanou tudíž ani haléř.

Praxe je následně taková, že chlapi musejí zanechat práce kolem motorek, vyhrnout rukávy a zeď opravit ve volném čase. „I když se podaří, že řidiče dostihneme, ještě než ujede a škodu nám proplatí pojišťovna, stačí to často jen na nákup materiálu. Vše ostatní musíme zvládnout svépomocí. Taková je realita a nikoho to příliš nezajímá," řekl správce areálu Zdeněk Brabec.

Autor: Kateřina Husárová

5.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies