VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slánští plochodrážníci jsou zoufalí, auta jim stále boří zdi

Slaný - Hlučná rána a bortící se betonová zeď. Výsledkem je obrovská díra, kterou by projelo nákladní vozidlo. Takovou situaci zažívají i čtyřikrát do roka lidé z ploché dráhy ve Slaném na Kladensku.

5.4.2013
SDÍLEJ:

VÁCLAV BUŘIČ je v Autoklubu vedoucím propagace. Před mistrovstvím se musí ale postarat s kolegy hlavně o to, aby vyspravili obří díru ve zdi. Vpravo správce objektu Zdeněk Brabec. Foto: Deník/Kateřina Husárová

Kvůli tomu, že se před oplocením areálu denně otáčejí či couvají zejména nákladní soupravy mířící s materiálem do tří strojírenských podniků, zbývají vedení Autoklubu často oči pro pláč. Desetitisícové škody, které jim auta způsobují, musí lidi z klubu nezřídka platit z vlastní kapsy.

„Je to velký problém. Trvá roky a nikdo ho neřeší. Když nám někdo oplocení rozboří a nechytíme ho při činu, nemůžeme uplatňovat škodu u pojišťovny. Silnice, která vede Netovickou ulicí a byla postavena před válkou, není ani dimenzovaná na takovou zátěž.

Zeď nám tu rozbořili za poslední čtyři dny hned dvakrát. Kamery sem nedají a doplácíme na to leda my," zlobí se předsedal Autoklubu v AČR Slaný Petr Křikava.

Vzhledem k tomu, že se příští týden jedou ve Slaném plochodrážní závody, a to mistrovství republiky juniorů v jednotlivcích i družstvech, je pro Slaňáky velmi nepříjemné mít dvě obří díry ve zdi.

Už jen proto, že stěží zabrání průchodu diváků, kteří přijdou takzvaně načerno. Situaci, že to nějaký kamion napasuje do zdi při couvání nebo otáčení přímo při závodech, nechce nikdo ani domyslet.

„Slánská plochá dráha má věhlas a městu dělá dobré jméno. Určitě bychom si zasloužili větší pozornost. Stačily by třeba kamery, které usvědčí viníka a nemuseli bychom škodu hradit ze svého," navrhuje Křikava.

Škody na zdi i kovových plotech jsou každoročně desetitisícové. Co jedna pojišťovna ocení na čtyřicet tisíc, jiná vyčíslí s bídou na šest. Více mají ale Slaňáci případů, kdy viník beze stopy zmizí a nedostanou tudíž ani haléř.

Praxe je následně taková, že chlapi musejí zanechat práce kolem motorek, vyhrnout rukávy a zeď opravit ve volném čase. „I když se podaří, že řidiče dostihneme, ještě než ujede a škodu nám proplatí pojišťovna, stačí to často jen na nákup materiálu. Vše ostatní musíme zvládnout svépomocí. Taková je realita a nikoho to příliš nezajímá," řekl správce areálu Zdeněk Brabec.

Autor: Kateřina Husárová

5.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
47 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
30 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

Lithium je surovina budoucnosti: Zelení podpořili těžbu na Cínovci

Na Mostecku letos poprvé v historii České republiky probíhá klimatický tábor. Severočeští Zelení se ho účastní pod heslem „Uhlí ne, lithium ano!". Jejich experti totiž zhodnotili těžbu lithia pod Cínovcem jako vhodnou alternativu pro budoucnost tohoto tradičně průmyslového regionu. Těžba by také měla přinést nová pracovní místa pro zaměstnance zavřených hnědouhelných dolů.  

Jak brexit proměnil Británii? Ekonomika vázne, voliči by neměnili

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies