VYBERTE SI REGION

Solidární systém dopravní obslužnosti projde změnami

Nymbursko - Zajetý solidární systém dopravní obslužnosti, který funguje na Nymbursku už od devadesátých let, projde v nejbližší budoucnosti změnami. Důvodem je postupující začlenění regionálních spojů do systému Pražské integrované dopravy (PID).

23.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv VLP

Dosud to funguje tak, že se obce a města podílejí na solidárním systému roční částkou na jednoho obyvatele. Nad penězi drží ochrannou ruku Městec Králové, který má smlouvu se všemi soukromými dopravci v regionu. Další linky platí kraj.

Lysá nad Labem a Milovice požádaly o vyčerpání finanční rezervy, která se během let vytvořila. Tím by se alespoň na nějakou dobu zlevnil i poplatek za jednoho obyvatele. „Koncem roku vznikla rezerva téměř 5,3 milionu. Přibližně 18 milionů korun dělají roční platby dopravcům. Spočítali jsme, že by částka do systému na obyvatele byla 150 korun ročně a i tak budeme zřejmě v minusu," uvedl na vysvětlenou pro zastupitele městecký starosta Milan Pavlík.

Vedení kraje si dalo do svého programu, že by chtělo docílit spojení všech tří složek - soukromé dopravce, krajské linky i PID, které by jedním systémem zastřešoval ROPID, který provozuje PID.

Podle informací od dopravce, kterého na zasedání zastupitelů v Lysé nad Labem zastupoval generální ředitel ČSAP Alois Koutek, zasedá společná komise, která na změně systému pracuje. Zatím však nikdo neví, kdy by ke změně mělo dojít. „Sloučení dopravní obslužnosti je v programovém prohlášení Rady kraje, tak doufáme, že to bude co nejdřív," doufá Alois Koutek.

Lyský starosta Jiří Havelka slyšel tyto informace poprvé na zasedání zastupitelstva, kam spolu s Aloisem Koutkem přišel vysvětlit situaci i městecký starosta Milan Pavlík. „To, že by měla Lysá být druhým městem v regionu, které bude zastřešovat v solidárním systému určitý počet obcí, jsem slyšel na zastupitelstvu poprvé. Pokud bude ROPID, jako provozovatel Pražské integrované dopravy , také integrátorem , pak nevidím moc smysl v tom, že bychom my jako město měli něco zastřešovat," uvedl Jiří Havelka.

Ke změně by mělo dojít nejdříve v roce 2014. Pro letošní rok schválilo 89 měst a obcí, které jsou v solidárním systému dopravní obslužnosti na Nymbursku, částku 150 korun na jednoho obyvatele za rok.

Autor: Milena Jínová

23.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies