Jenže právě to nechtěli dopustit členové občanského sdružení Posázavský Pacifik při koupi lokomotivy řady T435.003. „Tuhle lokomotivu jsme koupili za cenu šrotu před dvanácti lety při založení našeho sdružení," uvedl Lumír Běhal, jednatel Posázavského Pacifiku.

Nadšenci se hned vrhli na rekonstrukci mašiny do původní podoby. Ale nakonec si na to raději najali odborníky z Brna. Ti stroj skutečně uvedli do stavu, v němž vyjížděl v roce 1959 z továrny ČKD. Stálo to tři miliony korun, ale stálo to za to.

Potvrdil to v úterý 1. května enormní zájem veřejnosti, která se přišla na první jízdu lokomotivy podívat do železničního depa v Benešově. I s cestujícími ve vagonu pak lokomotiva dojela dvakrát do Postupic a zpět. Stroj nyní bude sloužit k propagačním jízdám.