VYBERTE SI REGION

Stavba tuchoměřického obchvatu se znovu oddálí

Střední Čechy – Počátek výstavby kralupského obchvatu a silniční propojení dálnice D8 s rychlostní silnicí R7 je stále v nedohlednu. Středočeši si na zlepšení dopravy musí ještě počkat. Od červnového úspěchu tuchoměřických zastupitelů u krajského soudu se jednání komplikují.

14.8.2015
SDÍLEJ:

Stavba ilustrační fotoFoto: Martin Synek

Po odmítnutí krajského návrhu starostou Středokluk starostové obcí Kněževes, Středokluky a Tuchoměřice nabídli nové řešení v podobě vybudování nového sjezdu, který by u každé z obcí vyústil v komerční zónu, čímž by se zamezilo hluku u místních obyvatel.

Středočeský hejtman Miloš Petera ho odmítá. „Pro nás je to neakceptovatelné řešení. Museli bychom změnit Zásady územního rozvoje, jejichž obměna běžně trvá dva roky. Stavba by se oddálila minimálně o dva roky a nemuseli bychom získat peníze na její realizaci," uvedl. V současné době má podle hejtmana kraj přislíbenou dotaci od ministerstva dopravy.

Silnice sto metrů 
za domy

Spor o plánovaný obchvat začal v roce 2011, kdy se středočeští zastupitelé rozhodli vydat zásady územního rozvoje. Podle zásad by komunikace vedla sto metrů od tuchoměřických domů. „Nebyl posouzen souběh vlivů z letiště, silnice R7 a nového obchvatu, jehož součástí byly Tuchoměřice. Při plánovaném zatížení by to bylo velmi špatné pro obyvatele Tuchoměřic, kterým by sto metrů od domů vedla silnice," sdělil předseda sdružení Zdravé Tuchoměřice Ivo Mlejn, který se proti stavbě plánovaného úseku u Tuchoměřic dlouho angažuje.

Petici proti stavbě podepsalo 580 Tuchoměřických. „Požadovali jsme, aby plánovaná silnice vedla dále za obytnou částí obce, aby se posunula více za obzor. Chtěli jsme změnit pět set metrů komunikace, se stavbou obchvatu jsme neměli problém," uvedl místostarosta Tuchoměřic Karol Böhm. Tuchoměřice podaly podnět 
k aktualizaci územního plánu, kraj jej avšak nevyslyšel. „V roce 2012 neměl kraj přislíbenu dotaci od státu, takže pouštět se do přípravy realizace stavby za více než tři miliardy by pro něj bylo velmi problematické. Kraj by sám nemohl tak rozsáhlou stavbu sám zafinancovat a stát až do loňského roku financování silničních komunikací nepodporoval," vysvětlil důvody odmítnutí požadavku hejtman.

ANETA BOZDĚCHOVÁ

Sjezd pouze 
u Středokluk

Po nevyřízení požadavku Tuchoměřic o změně územního plánu obec kraj zažalovala. Soud Tuchoměřice v červnu vyhrály, dopravní odborníci středočeského kraje musí přepracovat územní plán 
v úseku Tuchoměřice- Tursko. „Krajská rada schválila vypracování aktualizace zásad pro území této plánované stavby. Na jednání s Tuchoměřicemi jsme představili možnost využití pouze exitu u Středokluk, čímž by se vyřešil problém, který trápí Tuchoměřice, a kvůli kterému byly napadeny Zásady územního rozvoje kraje," podotkl Petera.

S tímto řešením ale nesouhlasí Středokluky. „Pokud by byla ukončena silnice podle současného krajského návrhu, tak by se veškerá doprava odvedla k nám, čímž se zvýšila i prašnost a hlučnost, což by zatížilo naše obyvatele. Očekáváme nárůst dopravy kvůli otevření skladu Amazon, a pokud by u nás končil obchvat, jezdilo by kolem obce o několik tisíc aut více, než se původně předpokládalo a bez vybudování nového sjezdu s případným obchvatem by byl provoz se současným sjezdem velmi nebezpečný," připomněl středoklucký starosta Jaroslav Paznocht.

Levnější řešení? Kraj je proti

Středokluky, Kněževes a Tuchoměřice se domluvily na společném postupu. „Za ideální řešení považujeme napojení silnic mezi obcemi Středokluky, Kněževes a Tuchoměřice s přípojnými silnicemi do těchto obcí," představil společný návrh Paznocht.

Řešení obcí by se podle tuchoměřického místostarosty vůbec nedotklo obyvatel obcí. „Sjezd by byl nejlepší v místě, které podle katastrů vyústí 
v budoucí komerční zónu, exit by tak neztížil život žádnému z obyvatel obcí. Jednalo by se o levnější řešení, nemuseli by se budovat žádné nadjezdy," podotkl Böhm.

Kněževskému starostovi všechna navrhovanými řešení nevadí, požaduje ovšem zachování vjezdu do skladového areálu, které v současné době jezdí na dálnici. „Pokud by se zrušil nadjezd v Kněževsi, musel by se vyřešit vjezd do komerční skladů ALP, jinak by nám kamiony jezdily přes les, s tím nemůžeme souhlasit," okomentoval možná řešení Stanislav Kettner. Výstavba nového sjezdu by pro kraj znamenala další územního plánu, s čímž nesouhlasí.

Samé plány, 
žádná stavba

Zahájení výstavby v blízké době není příliš reálné. Proti rozsudku krajského soudu podal Středočeský kraj kasační stížnost, o jejíž vyřízení musí soud rozhodnout do října. „Na celou trasu je vydané jedno malé územní rozhodnutí, nejsou vykoupeny pozemky, není projektově vyřešena. Stále se pohybujeme v rovině územního plánu, jedná se o dlouhodobý proces," řekl Böhm.

Zástupci Tuchoměřic a Středokluky tvrdí, že se chtějí s krajem dohodnout na společném řešení, které by vyhovovalo všem. Po odmítnutí návrhu vybudování nového sjezdu mimo Tuchoměřice a Středoklukách se podle informací Deníku mají příští týden sejít všichni aktéři této kauzy a hledat nové řešení.

Autor: Redakce

14.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies