VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studenti by peníze z kampaní investovali raději do školství

Příbram - Necelý týden před volbami. Někteří pečlivě pročítají letáky, jiných se volby nedotknou. Jak na voliče působí předvolební kampaně a reklamní spoty, jsme zjišťovali mezi studenty. Velkou váhu jim studenti ale nepřikládají. Jako například dvaadvacetiletý student Štěpán Kuřík.

22.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Černý

„Já to mám jasné. Od osmnácti jsem ve straně KDU-ČSL. Posledních deset let neměla tato strana žádnou aféru. Reklamy ale nějak nevnímám. Myslím, že investice do spotů by bylo daleko vhodnější investovat například do zdravotnictví či školství, kde jsou tyto peníze potřebné," sdělil Příbramskému deníku Štěpán Kuřík.

Podobný názor sdílí i jeho vrstevníci. Řada mladých lidí přiznává, že volební spoty se jich nedotýkají, nesledují je. Dalo by se spíše říct, že díky spotům u nich strany ztrácí kredit. Peníze by raději viděli využité ve zdravotnictví či školství, kde financí není nazbyt.

Anketa: Sledujete předvolební spoty?

Studenti  
Jakub Bláha, 15 let, student:

Volební spoty, kampaně a podobně sleduji. Ale spíše mě nemotivují. Důvod je ten, že ve spotech se jedná pouze o sliby, které málokdy strany splní. Více bych uvítal, kdyby tyto peníze použily strany do něčeho přínosnějšího, než jsou spoty a reklamy. Myslím, že lidé ani billboardům velkou váhu nepřikládají a nehrají při výběru velkou roli.

Studenti  
Radim Bláha, 21 let, student:

Co se týká voleb, tak je nějak neprožívám jako ostatní. V reklamních spotech strany samozřejmě voličům něco slibují, mají i svá hesla a podobně. Myslím si ale, že pokud se stát nespraví ohledně zadlužení a dalších problémů, tak politici mohou slibovat, co chtějí. Pokud se nevyřeší problémy, bude to pořád stejné, ať se zvolí jakákoliv strana.

Studenti  
Štěpán Kuřík, 22 let, student:

Já to mám jasné. Od osmnácti jsem ve straně KDU-ČSL. Posledních deset let neměla tato strana žádnou aféru. Reklamy ale nějak nevnímám. Myslím, že investice do spotů by bylo daleko vhodnější investovat například do zdravotnictví či školství, kde jsou tyto peníze potřebné.

Studenti  
Kristýna Nemčoková, 23 let, studentka:

Mně osobně se spoty, reklamy a billboardy nějak netýkají. O volby se nyní nezajímám, takže jdou mimo mě. Zúčastnila jsme se prezidentské volby, kterou považuji za velmi důležitou. Předčasných voleb se už ale nejspíš nezúčastním. Chápu, že politické strany mají na kampaně peníze a reklamu potřebují.

Autor: Kateřina Chourová

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies