VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studenti by peníze z kampaní investovali raději do školství

Příbram - Necelý týden před volbami. Někteří pečlivě pročítají letáky, jiných se volby nedotknou. Jak na voliče působí předvolební kampaně a reklamní spoty, jsme zjišťovali mezi studenty. Velkou váhu jim studenti ale nepřikládají. Jako například dvaadvacetiletý student Štěpán Kuřík.

22.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Černý

„Já to mám jasné. Od osmnácti jsem ve straně KDU-ČSL. Posledních deset let neměla tato strana žádnou aféru. Reklamy ale nějak nevnímám. Myslím, že investice do spotů by bylo daleko vhodnější investovat například do zdravotnictví či školství, kde jsou tyto peníze potřebné," sdělil Příbramskému deníku Štěpán Kuřík.

Podobný názor sdílí i jeho vrstevníci. Řada mladých lidí přiznává, že volební spoty se jich nedotýkají, nesledují je. Dalo by se spíše říct, že díky spotům u nich strany ztrácí kredit. Peníze by raději viděli využité ve zdravotnictví či školství, kde financí není nazbyt.

Anketa: Sledujete předvolební spoty?

Studenti  
Jakub Bláha, 15 let, student:

Volební spoty, kampaně a podobně sleduji. Ale spíše mě nemotivují. Důvod je ten, že ve spotech se jedná pouze o sliby, které málokdy strany splní. Více bych uvítal, kdyby tyto peníze použily strany do něčeho přínosnějšího, než jsou spoty a reklamy. Myslím, že lidé ani billboardům velkou váhu nepřikládají a nehrají při výběru velkou roli.

Studenti  
Radim Bláha, 21 let, student:

Co se týká voleb, tak je nějak neprožívám jako ostatní. V reklamních spotech strany samozřejmě voličům něco slibují, mají i svá hesla a podobně. Myslím si ale, že pokud se stát nespraví ohledně zadlužení a dalších problémů, tak politici mohou slibovat, co chtějí. Pokud se nevyřeší problémy, bude to pořád stejné, ať se zvolí jakákoliv strana.

Studenti  
Štěpán Kuřík, 22 let, student:

Já to mám jasné. Od osmnácti jsem ve straně KDU-ČSL. Posledních deset let neměla tato strana žádnou aféru. Reklamy ale nějak nevnímám. Myslím, že investice do spotů by bylo daleko vhodnější investovat například do zdravotnictví či školství, kde jsou tyto peníze potřebné.

Studenti  
Kristýna Nemčoková, 23 let, studentka:

Mně osobně se spoty, reklamy a billboardy nějak netýkají. O volby se nyní nezajímám, takže jdou mimo mě. Zúčastnila jsme se prezidentské volby, kterou považuji za velmi důležitou. Předčasných voleb se už ale nejspíš nezúčastním. Chápu, že politické strany mají na kampaně peníze a reklamu potřebují.

Autor: Kateřina Chourová

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman
64 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Požár v budově Grenfell Tower
AKTUALIZUJEME
3 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies