VYBERTE SI REGION

Víc než tisíc nových značek vyžene kamiony z měst a obcí

Mladoboleslavsko - Konečně to vypadá, že dlouholetá snaha měst a obcí na Mladoboleslavsku, které vytáhly do boje proti nadměrné kamionové dopravě pod vedením města Kosmonosy, přinese své ovoce.

28.7.2014
SDÍLEJ:

Zákaz vjezdu. Ilustrační fotoFoto: Šárka Charousková

Kdy to bude? Kdy se obyvatelé Bělé pod Bezdězem, Kosmonos, Mnichova Hradiště, Veselé, Březiny a dalších obcí dočkají? Nikdo neví. Protože termín realizace se už několikrát posunul, nikdo už o konkrétním termínu nechce spekulovat. Podle našich informací se v současné chvíli ale ještě předělává projekt. Jaký vývoj celá záležitost za poslední měsíc zaznamenala?

Na jednání ve čtvrtek 12. června se spolu setkali úředníci zastupující stát v rámci obcí s rozšířenou působností, tedy lidé z městských úřadů v Mnichově Hradišti a Mladé Boleslavi, zástupci odboru dopravy a silničního hospodářství mladoboleslavského magistrátu a Středočeského kraje. Společně hovořili o finální podobě projektu. Ke shodě ale nakonec nedošlo.

„Úředníci požadovali rozšíření a dopracování stávajícího projektu, v praxi to přinese potřebu více dopravních značek. To znamená ještě alespoň týden práce na projektu a navýšení nákladů," vysvětlil krajský zastupitel Karel Horčička, který byl jednání přítomen.

Výsledná cena bude podstatně vyšší

Přestože neoficiální odhady nákladů na začátku přípravy projektu počítaly s podstatně nižším počtem nových dopravních značek a tedy s náklady ve výši zhruba půlmilionu korun, nyní je jisté, že výsledná cena bude podstatně vyšší - kolem 3,6 milionu korun. Města, obce i Středočeský kraj si mezi sebou prý náklady poměrně rozloží.

S trochou nadsázky lze soudit, že mnozí majitelé domů ležících hned vedle frekventovaných dopravních tepen by za klid a ticho s chutí sami zaplatili už dávno. „Je nepříjemné, že se to vleče, ale zájem starostů měst i obcí je společný, takže kompromis jistě nalezneme," dodává Horčička, který si je jistý, že neexistuje argument, proč by zavedení omezení kamionové dopravy nemělo být technicky proveditelné.

A co si o omezení kamionové dopravy myslí obyvatelé Mladé Boleslavi, která kamiony ze svých silnic vyhnala před lety? Posílají kamiony na zpoplatněnou R10.

Autor: Martin Weiss

28.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prof. Tomáš Halík.
11 132

Zeman nechce papeže k uctění Lidic, ale ke své kampani, míní Halík

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Kdo otrávil ryby v Labi? Policie ani radnice stále neví

Nymburk - Půl tuny ryb podle odhadu rybářů uhynulo na Labi mezi Poděbrady a Nymburkem loni 21. října. Po viníkovi ekologické havárie pátrají odbor životního prostředí i policisté zatím marně. Potvrdili to mluvčí obou institucí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies