VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Víc než tisíc nových značek vyžene kamiony z měst a obcí

Mladoboleslavsko - Konečně to vypadá, že dlouholetá snaha měst a obcí na Mladoboleslavsku, které vytáhly do boje proti nadměrné kamionové dopravě pod vedením města Kosmonosy, přinese své ovoce.

28.7.2014
SDÍLEJ:

Zákaz vjezdu. Ilustrační fotoFoto: Šárka Charousková

Kdy to bude? Kdy se obyvatelé Bělé pod Bezdězem, Kosmonos, Mnichova Hradiště, Veselé, Březiny a dalších obcí dočkají? Nikdo neví. Protože termín realizace se už několikrát posunul, nikdo už o konkrétním termínu nechce spekulovat. Podle našich informací se v současné chvíli ale ještě předělává projekt. Jaký vývoj celá záležitost za poslední měsíc zaznamenala?

Na jednání ve čtvrtek 12. června se spolu setkali úředníci zastupující stát v rámci obcí s rozšířenou působností, tedy lidé z městských úřadů v Mnichově Hradišti a Mladé Boleslavi, zástupci odboru dopravy a silničního hospodářství mladoboleslavského magistrátu a Středočeského kraje. Společně hovořili o finální podobě projektu. Ke shodě ale nakonec nedošlo.

„Úředníci požadovali rozšíření a dopracování stávajícího projektu, v praxi to přinese potřebu více dopravních značek. To znamená ještě alespoň týden práce na projektu a navýšení nákladů," vysvětlil krajský zastupitel Karel Horčička, který byl jednání přítomen.

Výsledná cena bude podstatně vyšší

Přestože neoficiální odhady nákladů na začátku přípravy projektu počítaly s podstatně nižším počtem nových dopravních značek a tedy s náklady ve výši zhruba půlmilionu korun, nyní je jisté, že výsledná cena bude podstatně vyšší - kolem 3,6 milionu korun. Města, obce i Středočeský kraj si mezi sebou prý náklady poměrně rozloží.

S trochou nadsázky lze soudit, že mnozí majitelé domů ležících hned vedle frekventovaných dopravních tepen by za klid a ticho s chutí sami zaplatili už dávno. „Je nepříjemné, že se to vleče, ale zájem starostů měst i obcí je společný, takže kompromis jistě nalezneme," dodává Horčička, který si je jistý, že neexistuje argument, proč by zavedení omezení kamionové dopravy nemělo být technicky proveditelné.

A co si o omezení kamionové dopravy myslí obyvatelé Mladé Boleslavi, která kamiony ze svých silnic vyhnala před lety? Posílají kamiony na zpoplatněnou R10.

Autor: Martin Weiss

28.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
14 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Tramvaj přejela mladého muže u brněnského Ústředního hřbitova.
AKTUALIZOVÁNO
4

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies