Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Víc než tisíc nových značek vyžene kamiony z měst a obcí

Mladoboleslavsko - Konečně to vypadá, že dlouholetá snaha měst a obcí na Mladoboleslavsku, které vytáhly do boje proti nadměrné kamionové dopravě pod vedením města Kosmonosy, přinese své ovoce.

28.7.2014
SDÍLEJ:

Zákaz vjezdu. Ilustrační fotoFoto: Šárka Charousková

Kdy to bude? Kdy se obyvatelé Bělé pod Bezdězem, Kosmonos, Mnichova Hradiště, Veselé, Březiny a dalších obcí dočkají? Nikdo neví. Protože termín realizace se už několikrát posunul, nikdo už o konkrétním termínu nechce spekulovat. Podle našich informací se v současné chvíli ale ještě předělává projekt. Jaký vývoj celá záležitost za poslední měsíc zaznamenala?

Na jednání ve čtvrtek 12. června se spolu setkali úředníci zastupující stát v rámci obcí s rozšířenou působností, tedy lidé z městských úřadů v Mnichově Hradišti a Mladé Boleslavi, zástupci odboru dopravy a silničního hospodářství mladoboleslavského magistrátu a Středočeského kraje. Společně hovořili o finální podobě projektu. Ke shodě ale nakonec nedošlo.

„Úředníci požadovali rozšíření a dopracování stávajícího projektu, v praxi to přinese potřebu více dopravních značek. To znamená ještě alespoň týden práce na projektu a navýšení nákladů," vysvětlil krajský zastupitel Karel Horčička, který byl jednání přítomen.

Výsledná cena bude podstatně vyšší

Přestože neoficiální odhady nákladů na začátku přípravy projektu počítaly s podstatně nižším počtem nových dopravních značek a tedy s náklady ve výši zhruba půlmilionu korun, nyní je jisté, že výsledná cena bude podstatně vyšší - kolem 3,6 milionu korun. Města, obce i Středočeský kraj si mezi sebou prý náklady poměrně rozloží.

S trochou nadsázky lze soudit, že mnozí majitelé domů ležících hned vedle frekventovaných dopravních tepen by za klid a ticho s chutí sami zaplatili už dávno. „Je nepříjemné, že se to vleče, ale zájem starostů měst i obcí je společný, takže kompromis jistě nalezneme," dodává Horčička, který si je jistý, že neexistuje argument, proč by zavedení omezení kamionové dopravy nemělo být technicky proveditelné.

A co si o omezení kamionové dopravy myslí obyvatelé Mladé Boleslavi, která kamiony ze svých silnic vyhnala před lety? Posílají kamiony na zpoplatněnou R10.

Autor: Martin Weiss

28.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení