VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výměna v Mladé Boleslavi se chystá, autobusům však nesvědčí běžná nafta

Mladá Boleslav - Autobus Dopravního podniku Mladá Boleslav na lince 70 minul debřský hřbitov a pokračoval vstříc zastávce Nad Debří. Jenže v kopci náhle ztratil výkon, zastavil a nasupení cestující museli pokračovat po svých. „Ten parostroj, kterým jsem jel, to prostě nevyjel," obrátil se na vedení města nespokojený cestující pan Dobrovský.

21.4.2016 1
SDÍLEJ:

Autobusy MHD v Mladé Boleslavi jsou terčem kritiky už dlouhoFoto: Lucie Růžková

„Řidič nás vysadil uprostřed kopce a já se za 15 korun prošel. A vy budete zdražovat, jo?" opřel se do rozhodnutí boleslavských zastupitelů, kteří na posledním zasedání rozhodli o zvýšení jízdného. Jízdenky jsou o korunu dražší od 11. dubna.

Na vině byl ucpaný naftový filtr, kvůli kterému vůz ztratil výkon. Skutečnost, že k závadám spojeným s kvalitou paliva v poslední době dochází, se vyjádřil i jednatel dopravního podniku Marek Džuvarovský.

„Zásadním problémem jsou motory s common rail (systém přívodu paliva pod vysokým tlakem, pozn. red.), které jsou velmi citlivé na obsah biologických složek v naftě. Tento problém by měla vyřešit nafta bez biosložky, kterou dodává státní podnik Čepro. S tímto problémem se v poslední době setkávají i jiní provozovatelé dopravy, kteří používají motory s normou Euro 6," potvrdil jednatel.

Průměrné stáří autobusů zajišťujících v Mladé Boleslavi městskou hromadnou dopravu je v současnosti zhruba deset let, životnost strojů se přitom pohybuje kolem 15 let. Po uplynutí této doby už vozy obvykle neprojdou stanicí technické kontroly, následně jsou z nich vypreparovány náhradní díly, například agregáty použitelné v dalších vozech stejné značky, a končí na vrakovišti.

Jedenadvacet nových strojů

Starší vozy Škoda 21 AB, které nahradily současné Mercedesy, tak svou cestu zakončily právě na vrakovišti, a to celé. S obměnou značné části vozového parku dopravního podniku v příštích letech počítá akční plán města.

„V tuto chvíli se počítá s autobusy o délce dvanáct metrů, jelikož pro menší autobusy nemáme vhodné využití zejména v době dopravní špičky, kdy svou kapacitou nesplňují efekt," vysvětlil Džuvarovský. Konkrétně by mělo jít o jedenadvacet nových strojů.

Město hodlá do obnovy vozového parku investovat mezi lety 2017 a 2021, značku, a i konkrétní cenu však určí až výběrové řízení. Magistrát bude projekt financovat s pomocí fondů Evropské unie, výše dotace je dle posledních informací 85 procent.

Dopravní podnik konstatuje, že v případě závady či nehody, která si vyžádá přítomnost policie a jejíž řešení tedy nějakou chvíli potrvá, je okamžitě vyrozuměn dispečer a vysílá na místo náhradní vůz s řidičem, jenž má pohotovost.

Čtěte také: Žluté autobusy zavedou nové linky z Prahy do Trutnova i Lyonu

Autor: Martin Weiss

21.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
19 11

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

Mnohé děti se alkoholu nevyhýbají...
14

Strážníci pohlídají školáky. Dohlédnou na jejich bezpečí i na "žízeň"

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

/VIDEO/ Poslední míček práskl o trávu na kurtu v Birminghamu, zápas skončil. Zklamaná Barbora Strýcová u sítě podala ruku své přemožitelce, pak se trochu vydýchala. Měla za sebou tři sety náročného tenisu. 

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies