VYBERTE SI REGION

Výměna v Mladé Boleslavi se chystá, autobusům však nesvědčí běžná nafta

Mladá Boleslav - Autobus Dopravního podniku Mladá Boleslav na lince 70 minul debřský hřbitov a pokračoval vstříc zastávce Nad Debří. Jenže v kopci náhle ztratil výkon, zastavil a nasupení cestující museli pokračovat po svých. „Ten parostroj, kterým jsem jel, to prostě nevyjel," obrátil se na vedení města nespokojený cestující pan Dobrovský.

21.4.2016 1
SDÍLEJ:

Autobusy MHD v Mladé Boleslavi jsou terčem kritiky už dlouhoFoto: Lucie Růžková

„Řidič nás vysadil uprostřed kopce a já se za 15 korun prošel. A vy budete zdražovat, jo?" opřel se do rozhodnutí boleslavských zastupitelů, kteří na posledním zasedání rozhodli o zvýšení jízdného. Jízdenky jsou o korunu dražší od 11. dubna.

Na vině byl ucpaný naftový filtr, kvůli kterému vůz ztratil výkon. Skutečnost, že k závadám spojeným s kvalitou paliva v poslední době dochází, se vyjádřil i jednatel dopravního podniku Marek Džuvarovský.

„Zásadním problémem jsou motory s common rail (systém přívodu paliva pod vysokým tlakem, pozn. red.), které jsou velmi citlivé na obsah biologických složek v naftě. Tento problém by měla vyřešit nafta bez biosložky, kterou dodává státní podnik Čepro. S tímto problémem se v poslední době setkávají i jiní provozovatelé dopravy, kteří používají motory s normou Euro 6," potvrdil jednatel.

Průměrné stáří autobusů zajišťujících v Mladé Boleslavi městskou hromadnou dopravu je v současnosti zhruba deset let, životnost strojů se přitom pohybuje kolem 15 let. Po uplynutí této doby už vozy obvykle neprojdou stanicí technické kontroly, následně jsou z nich vypreparovány náhradní díly, například agregáty použitelné v dalších vozech stejné značky, a končí na vrakovišti.

Jedenadvacet nových strojů

Starší vozy Škoda 21 AB, které nahradily současné Mercedesy, tak svou cestu zakončily právě na vrakovišti, a to celé. S obměnou značné části vozového parku dopravního podniku v příštích letech počítá akční plán města.

„V tuto chvíli se počítá s autobusy o délce dvanáct metrů, jelikož pro menší autobusy nemáme vhodné využití zejména v době dopravní špičky, kdy svou kapacitou nesplňují efekt," vysvětlil Džuvarovský. Konkrétně by mělo jít o jedenadvacet nových strojů.

Město hodlá do obnovy vozového parku investovat mezi lety 2017 a 2021, značku, a i konkrétní cenu však určí až výběrové řízení. Magistrát bude projekt financovat s pomocí fondů Evropské unie, výše dotace je dle posledních informací 85 procent.

Dopravní podnik konstatuje, že v případě závady či nehody, která si vyžádá přítomnost policie a jejíž řešení tedy nějakou chvíli potrvá, je okamžitě vyrozuměn dispečer a vysílá na místo náhradní vůz s řidičem, jenž má pohotovost.

Čtěte také: Žluté autobusy zavedou nové linky z Prahy do Trutnova i Lyonu

Autor: Martin Weiss

21.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Theresa Mayová o brexitu. Velká Británie nechce podrývat jednotnou EU

Londýn – „Nevstupujeme do jednání s Evropskou unií s tím, že jednání zkrachují. Žádná dohoda by byla pro Británii lepší než špatná dohoda."

Bezpečně se v Česku cítí čtyři z pěti lidí, víc než před rokem

Praha - Pocit bezpečí v Česku proti loňsku vzrostl. Bezpečně se zde cítí 81 procent lidí, před rokem to bylo 76 procent, zjistil průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Bezpečnostní situaci v Evropě ale víc než polovina hodnotí jako špatnou a podle čtyř z pěti dotázaných se v uplynulých pěti letech zhoršila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies