VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výměna v Mladé Boleslavi se chystá, autobusům však nesvědčí běžná nafta

Mladá Boleslav - Autobus Dopravního podniku Mladá Boleslav na lince 70 minul debřský hřbitov a pokračoval vstříc zastávce Nad Debří. Jenže v kopci náhle ztratil výkon, zastavil a nasupení cestující museli pokračovat po svých. „Ten parostroj, kterým jsem jel, to prostě nevyjel," obrátil se na vedení města nespokojený cestující pan Dobrovský.

21.4.2016 1
SDÍLEJ:

Autobusy MHD v Mladé Boleslavi jsou terčem kritiky už dlouhoFoto: Lucie Růžková

„Řidič nás vysadil uprostřed kopce a já se za 15 korun prošel. A vy budete zdražovat, jo?" opřel se do rozhodnutí boleslavských zastupitelů, kteří na posledním zasedání rozhodli o zvýšení jízdného. Jízdenky jsou o korunu dražší od 11. dubna.

Na vině byl ucpaný naftový filtr, kvůli kterému vůz ztratil výkon. Skutečnost, že k závadám spojeným s kvalitou paliva v poslední době dochází, se vyjádřil i jednatel dopravního podniku Marek Džuvarovský.

„Zásadním problémem jsou motory s common rail (systém přívodu paliva pod vysokým tlakem, pozn. red.), které jsou velmi citlivé na obsah biologických složek v naftě. Tento problém by měla vyřešit nafta bez biosložky, kterou dodává státní podnik Čepro. S tímto problémem se v poslední době setkávají i jiní provozovatelé dopravy, kteří používají motory s normou Euro 6," potvrdil jednatel.

Průměrné stáří autobusů zajišťujících v Mladé Boleslavi městskou hromadnou dopravu je v současnosti zhruba deset let, životnost strojů se přitom pohybuje kolem 15 let. Po uplynutí této doby už vozy obvykle neprojdou stanicí technické kontroly, následně jsou z nich vypreparovány náhradní díly, například agregáty použitelné v dalších vozech stejné značky, a končí na vrakovišti.

Jedenadvacet nových strojů

Starší vozy Škoda 21 AB, které nahradily současné Mercedesy, tak svou cestu zakončily právě na vrakovišti, a to celé. S obměnou značné části vozového parku dopravního podniku v příštích letech počítá akční plán města.

„V tuto chvíli se počítá s autobusy o délce dvanáct metrů, jelikož pro menší autobusy nemáme vhodné využití zejména v době dopravní špičky, kdy svou kapacitou nesplňují efekt," vysvětlil Džuvarovský. Konkrétně by mělo jít o jedenadvacet nových strojů.

Město hodlá do obnovy vozového parku investovat mezi lety 2017 a 2021, značku, a i konkrétní cenu však určí až výběrové řízení. Magistrát bude projekt financovat s pomocí fondů Evropské unie, výše dotace je dle posledních informací 85 procent.

Dopravní podnik konstatuje, že v případě závady či nehody, která si vyžádá přítomnost policie a jejíž řešení tedy nějakou chvíli potrvá, je okamžitě vyrozuměn dispečer a vysílá na místo náhradní vůz s řidičem, jenž má pohotovost.

Čtěte také: Žluté autobusy zavedou nové linky z Prahy do Trutnova i Lyonu

Autor: Martin Weiss

21.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek
3 7

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Ilustrační foto
9

Muslimské svátky? Turečtí vojáci se před sto lety dočkali i obětování beranů

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Emmanuel Macron, který se soustředil na evropskou integraci a kladl důraz na obnovení sil Evropské unie, chce omezit levné východoevropské pracovníky, kteří ohrožují francouzskou zaměstnanost, sociální výhody a daňové zatížení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies