VYBERTE SI REGION

Výstavba obchvatu Příbrami začne možná už za dva roky

Příbram - Jihovýchodní obchvat Příbrami se může začít stavět v roce 2016. Tvrdí to zástupci radnice s odvoláním na nedávné jednání s krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD).

1.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Taneček David

Mluvčí ŘSD Nina Ledvinová řekla, že tento termín je sice možný, ale nelze ho na sto procent potvrdit. Podle některých skeptičtějších odhadů ŘSD se začne stavět nejdříve v roce 2018.

Podle příbramského starosty Pavla Pikrta se příprava stavby pohnula a příští rok má být územní řízení a v následujícím roce stavební povolení. První etapa by mohla být zahájena v roce 2016 a o dva roky později dokončena.

Podobné informace má i místostarosta Václav Černý. Poukázal na to, že projektová dokumentace je připravená a byly vykoupeny veškeré pozemky. „Záleží ale na finančních prostředcích, kdy je stát vyčlení," namítl.

Ledvinová také podotkla, že stavba s odhadovanými náklady 1,18 miliardy korun v současnosti není zařazená v žádných dlouhodobých plánech. 

Příbram by se podle Černého obchvatu ráda dočkala co nejdříve. „Problém je, že těžká doprava jezdí přes centrum města, hlavně autobusy, ale jinak to nejde," uvedl. Městské komunikace tak podle něj dostávají zabrat. „Jinou trasu nemáme a těšíme se, až se obchvat rozjede," dodal. 

Přeložka by měla být dlouhá 9,9 kilometru

Přeložka silnice I/18 mimo Příbram v její jihovýchodní části by měla být dlouhá 9,9 kilometru. Práce budou rozděleny do dvou etap, a to v úsecích dlouhých 4,1 a 5,8 kilometru.

V současnosti je podle Ledvinové zpracována aktualizace původní dokumentace pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA), která je předložena ke schválení krajskému úřadu.

Podle Pavla Pikrta, starosty Příbrami, původní dokumentaci EIA propadla platnost a město muselo posílat své stanovisko znovu. Celý proces se podle něj zkomplikoval za ministra dopravy Víta Bárty, kdy byla řada dopravních staveb zakonzervována.

Po schválení příslušných stanovisek k EIA budou ještě objednány a vypracovány nové investiční záměry, které musí schválit ministerstvo dopravy. Potom přijde na řadu zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a pro provedení stavby.

Autor: ČTK, Kateřina Chourová

1.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
3

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies