Městská hromadná doprava v Mělníku je zapojená do systému pražské integrované dopravy. Podle Aleše Jakoubka, vedoucího osobní dopravy společnosti ČSAD Střední Čechy, se ojediněle stává, že někdo vběhne do autobusu na zastávce zadními dveřmi nebo záměrně přejede zastávku, do níž si koupil jízdenku.

Autobusy ČSAD Střední Čechy společnost pravidelně kontroluje, používá k tomu externí kontrolory i lidi z dopravního podniku. „Systém kontroly je dostatečný," uvedl Aleš Jakoubek.

Výjimečně také pochybí řidiči, kdy například nepožadují po svých známých, aby si koupili jízdenku. I v tomto případě ale jde o jednotlivce.

Mizivé procento černých pasažérů

Skutečnost, že na linkách, kde se nastupuje pouze předními dveřmi a cestující kontroluje přímo řidič, je procento černých pasažérů mizivé, potvrzuje i Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje hromadnou dopravu v hlavním městě i na integrovaných linkách v jejím okolí.

Cestující nastupují pouze předními dveřmi například i v Kladně. Řidiči tam kontrolují doklady včetně průkazek opravňujících ke slevě. Na důkladnější kontroly se podle ředitele ČSAD MHD Kladno Ludomíra Landy zaměřují i revizoři. S moderními tiskárnami totiž přibylo pokusů o padělání dokladů na snížení jízdného.

„Druhým častým případem je zaplacení menšího počtu zón, než cestující jede, tedy například na linkách, které z Kladna vyjíždějí i do okolních obcí," uvedl Ludomír Landa. Cestujících, kteří nějakým způsobem poruší podmínky, jsou na kladenských linkách desítky měsíčně.

Čtěte také: Revizoři v Praze loni chytili skoro 300 tisíc černých pasažérů