VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Mělníka do centra Prahy bude stačit jedna jízdenka

Mělnicko /ROZHOVOR/ - V úterý po velikonočních svátcích začnou na Mělnicku jezdit autobusy zařazené do systému Pražské integrované dopravy. Cestování tím bude výrazně levnější. Zatímco teď stojí například jízdenka z Mělníka do Prahy skoro padesátikorunu, za tři týdny už to bude dvaatřicet korun.

23.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ota Bartovský

Skoro sto třicet autobusů zapojených do Pražské integrované dopravy na Mělnicku provozuje společnost ČSAD Střední Čechy. Podle ředitele firmy Štěpána Ševčíka jsou už teď v informační kanceláři na mělnickém autobusovém nádraží 
v prodeji časové kupony 
v rámci systému Pražské integrované dopravy.

„Dalšími předprodejními místy jsou železniční stanice 
v Mělníku a Neratovicích," řekl Štěpán Ševčík, „předpokládáme však, že řada cestujících se zkušenostmi v oblasti Pražské integrované dopravy využije i předprodejní síť po Praze, například v Ládví, které je cílovou zastávkou."

Prodejní automat na tištěné jednotlivé jízdenky pak bude umístěn v prostoru mělnického autobusového nádraží. „O umístění druhého automatu se vzhledem k plánovaným objížďkám ve městě ještě jedná," vysvětlil Štěpán Ševčík.

Pásmové jízdenky

V Neratovicích najdou cestující prodejní automat na tištěné jednotlivé jízdenky na budově městského úřadu 
v Kojetické ulici. Cestující, kteří mají kartu Opencard, čipovou kartu 
s předplaceným jízdným, by si měli vnější pásma nechat nabít na pražských kontaktních místech nebo prostřednictvím e-shopu.

„Pro konkrétní zvolenou trasu doporučujeme v autobusech vyžadovat pásmové jízdenky, například v případě vlastnictví Opencard pro pásma P+0 potřebují cestující pro trasu Mělník - Praha čtyřpásmovou jízdenku, která stojí dvaatřicet korun," doplnil Štěpán Ševčík.

Linky s cílem v Praze mají trojčíslí řady 300, trojčíslí 400 platí pro linky operující pouze ve Středočeském kraji. „Pro zlepšení kultury cestování jsme se snažili u všech autobusů namontovat digitální informační tabla," vysvětlil Štěpán Ševčík.

Rozhovor se Štěpánem Ševčíkem

Čím vším musely být autobusy vybaveny, aby vyhovovaly potřebám Pražské integrované dopravy?

Vedle zmíněných vnějších informačních tabulí, přední, boční a zadní, je to například vnitřní informační panel, hlásič zastávek, označovače jízdenek, zobrazovač času a pásma a přijímač pro nevidomé. Jelikož však většina našich autobusů operuje i v systému Pražské integrované dopravy, řadu let přicházejí autobusy takto vybavené standardně už z výroby.

Pro většinu cestujících bývá složité pochopit tarifní pásma PID, často se stává, že to probírají s řidičem. Nebude to zdržovat odjezdy autobusů?

Každá změna s sebou samozřejmě přináší narušení dosavadního zaběhlého systému, řadu otazníků, nejasností, ale i novinek. Tou nejdůležitější je skutečnost, že na jeden jízdní doklad bude možné jezdit například z Mělníka až do centra Prahy. Věříme, že právě výhodný cenový tarif pozitivně převýší všechna případná negativa. Každopádně bude i na vzájemné toleranci cestujících a řidičů, aby zejména v prvním týdnu tento nový systém zvládli.

Jaké linky budete provozovat a na jakých trasách?

Všechny provozované linky jsou vždy aktuálně uvedené na našem webu www.csad-sc.cz. Z těch nejdůležitějších změn uvádím zejména linku 369, která bude jezdit ze Štětí do Prahy a nahrazuje linku 155731, a linka 349, nahrazující současnou rychlíkovou linku 125732.

Elektronické jízdní řády jsou uvedeny jako návrhy jízdních řádů. Počítá se ještě se změnami?

Návrhy jízdních řádů vycházejí z návrhů, které byly s městy a vesnicemi rámcově odsouhlaseny už loni. Během minulého měsíce měly obce možnost připomínkovat trasy i časy linek a spojů. Pokud půjde o změny, budou pouze nepatrné. Definitivní jízdní řády však budou vydány až na základě licenčního řízení a schvalovacího procesu ze strany příslušných dopravních úřadů.

Jakým způsobem a jak dlouho se jízdní řády tvořily?

Jízdní řády vycházejí v řadě případů ze současných jízdních řádů, ale s ohledem na specifika integrovaného systému. Do tvorby jízdního řádu zasahuje řada faktorů, příprava jízdních řádů v tomto směru může trvat i několik měsíců. Je to z toho důvodu, že se musí zohlednit například otázka zaměstnanosti regionu, zahájení školního vyučování, přepravní proudy cestujících, přestupní vazby, návaznosti, kapacita vozidel a terminálů…

Jsou řidiči na změny připravení?

Řada řidičů již má zkušenosti s provozem v rámci PID, neboť Mělník a některé okolní obce jsou už nyní částečně zapojené do integrovaného systému, jde o linky řady 300 a 400. Pro ostatní je připraveno školení od firmy Ropid. Všichni řidiči navíc obdrží informační materiál, ve kterém jsou shrnuty základní informace o systému. Ceny jednotlivých jízdenek jsou standardně nahrány v odbavovacích strojcích.

Jak to teď bude s bezplatnou přepravou malých dětí nebo seniorů ve vašich autobusech?

S nových integrovaným systémem, který však cestující už znají například na linkách 471,472 a 348, přichází i nové přepravní a tarifní podmínky PID. Více informací je možné najít na našich webových stránkách a na stránkách www.ropid.cz a http://integrace.ropid.cz/. Případné výňatky z těchto podmínek budou uveřejněny ve zkrácené verzi i v autobusech. Bezplatná doprava je umožněna zpravidla dětem do 6 let a seniorům nad 70 let.

Budou muset mít školáci nebo studenti, cestující pouze ve středních Čechách, Opencard, nebo budou vydávány jiné průkazky na slevy?

Žáci a studenti mohou použít pro jednotlivou jízdu platný žákovský a studentský průkaz (modrožlutý, případně oranžový) a dostanou patřičnou slevu. Nebo využijí možnosti vystavení průkazky PID, ke které si v předprodeji pořídí měsíční nebo čtvrtletní časové jízdenky.

Budou vaše autobusy zastavovat v Praze pouze v cílové stanici Ládví, nebo ještě na dalších zastávkách na území hlavního města?

Rychlíková linka 349 bude zastavovat na zastávce Sídliště Ďáblice, kde je přestup na MHD Praha, autobusy i tramvaje. Linka 369 bude navíc stavět i na autobusových zastávkách K Letňanům a Ďáblice.

Čtěte také: Lidé, kteří dojíždějí do Prahy, po Velikonocích výrazně ušetří

Autor: Petra Špitálská

23.3.2015
SDÍLEJ:
Olomoucký podnikatel Mario Wiedermann nabízel finanční propojení čínské společnosti TIENS s fotbalovou Sigmou
2 8

Sigma odmítla čtvrt miliardy z Číny, tvrdí podnikatel a kritizuje vedení

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Mobilní operátor O2 má výpadek, nejdou hovory

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

České ovocné pálenky jdou na odbyt. Zisk firmy Rudolf Jelínek se zvýšil

Zisky společnosti Rudolf Jelínek v loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o devět procent. Výrobce pálenek loni dosáhl výnosů ve výši 440 milionů korun a jeho zisk po zdanění činil 23,2 milionu korun. 

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies