VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Invex - do Brna hlavně za slevami

26.10.2007
SDÍLEJ:

Mezinárodní veletrh informačních technologií odstartoval.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Brněnský veletrh informačních technologií Invex má už docela dlouhou tradici. Několik posledních ročníků se ale odborníci sázejí, jestli právě tenhle ročník není posledním.

Organizátoři naproti tomu obvykle kontrují stále vzrůstajícím počtem návštěvníků a v posledním roce i rostoucí výstavní plochou pro zahraniční vystavovatele. Přesto je na první pohled patrné, že doby největší slávy si Invex zažil zhruba v polovině devadesátých let.

Haly, které byly v začátcích Invexu nacpané k prasknutí, jsou dnes poloprázdné nebo dokonce úplně zavřené. Tenhle problém se ale netýká jen brněnského veletrhu, je to obecný trend na celém světě.

Trend, který znamenal konec mnohem proslulejších a větších výstav, než je Invex, významný (v lepším případě) pro region střední Evropy.

Důvody


V minulosti byly podobné veletrhy místem, kde firmy předváděly své novinky, kde se prezentovaly vize. Jenže nástup internetu a globálního marketingu svět informačních technologií proměnil, dnes už žádná firma nemůže čekat s uvedením nového produktu měsíc či dva na nějaký veletrh.
Mohlo by se jí totiž docela dobře stát, že s nápadem přijde dříve někdo jiný. Proto už dnes na veletrzích mnoho novinek k vidění není a pro odborníka tak ubývá jeden z důvodů, proč veletrh navštívit.

Svět se specializuje


Ve světě se daří spíše hodně specializovaným veletrhům -například 3GSM Congress v Barceloně je co do plochy i počtu návštěvníků skutečným trpaslíkem.

Ostatně vstupenka stojí několik stovek eur, přesto si žádný důležitý hráč na poli mobilních technologií nemůže dovolit na kongresu chybět. Naopak berlínská IFA spoléhá na svou tradici (koná se od třicátých let) a vydala se směrem od odborníků k řadovým návštěvníkům.

Vystavovatelé na to reagovali, a tak nebyl letošní veletrh ani tak přehlídkou novinek, jako spíše skvělou možností, jak si udělat přehled o tom, co se ve spotřební elektronice děje. Podobným směrem se už před delší dobou vydal i Invex. Pořadatelé se spíše než na zvyšování komfortu pro vystavovatele a odborníky snažili každý rok ohlásit návštěvnický rekord.

Na Invexu není žádnou výjimkou, že i v době odborných či novinářských dnů jsou na výstavišti k vidění skupiny školáků, jejichž hlavním cílem je posbírat co nejvíce letáků a reklamních předmětů.

„Hodnota“ podobných návštěvníků je pro řadu vystavovatelů z oblasti informačních technologií blízká nule.
A firmy na to reagují celkem logicky tím, že se Invexu neúčastní, případně přesunují své aktivity mimo výstaviště, do prostor vhodnějších pro obchodní jednání.

Veletržní tržiště

Nadruhou stranu existuje řada firem, pro které jsou mnohem důležitější právě „řadoví návštěvnici“ než obchodní jednání. Jsou to pochopitelně ty firmy, které své zboží cílí právě na koncového zákazníka. Pořadatelé Invexu tenhle prvek ještě zvýraznili přidružením veletrhu spotřební elektroniky pod názvem Digitex.
A zdá se, že z jistého úhlu pohledu to byl úspěšný krok -i letos sice ubylo na veletrhu velkých hráčů z oblasti IT, ale veletrh se proměňuje v jakési velké tržiště.
Objevují se různé výstavní prodejny, veletržní slevy atp. Například česká firma Zoner Software si svou účast na Invexu nemůže vynachválit a objednávky uskutečněné na Invexu tvoří nezanedbatelné procento jejích ročních objemů prodeje.
Podobně jsou na tom i další - především maloobchodní - firmy.

Výhodný nákup


Letošnímu Invexu by mohl uškodit nezvykle pozdní termín i zkrácení o jeden den.
Pokud se ale o informační technologie zajímáte a vybíráte vhodné - jak hardwarové, tak softwarové vybavení, možná by cesta na Invex nemusela být úplně zbytečná.

Možností, jak nakoupit se slevou, určitě oproti loňsku přibude. Nic víc vás ale zřejmě na letošním Invexu nečeká a hledat zde trendy či úplné novinky je asi zbytečné.

26.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

Ilustrační foto.
7

Psychicky nemocný muž se popral s policisty, pak skočil z mostu

Sportovní veteráni aneb když Jágr, Hilgertová a spol. zastaví čas

V kolika letech ukončit profesionální dráhu sportovce? Jedny pošle do předčasného důchodu zranění, druzí už zkrátka nemají motivaci. Je to ale ještě jedna skupina. Reprezentanti, kteří svůj sport milují natolik, že ani zdravotní lapálie jim jejich kariéru neukrátí. Před nimi je třeba smeknout.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Poslanci ČSSD odmítají spojovat Mládkova nástupce se sjezdem

Poslanci ČSSD odmítají, že by výběr nástupce dnes odvolaného ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) nějak souvisel s nadcházejícím sjezdem strany. Novinářům to dnes řekl místopředseda poslaneckého klubu strany Roman Váňa, podle něhož premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nemá zapotřebí obchodovat s funkcemi. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů František Laudát naopak uvedl, že se obává, že Sobotka nadřadil své politické zájmy nad zájmy země. Sobotka chce jméno nového ministra oznámit po sjezdu sociální demokracie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies