Hostel II nebudí strach, ale spíš odpor

RECENZE - Řeznictví u Rotha opět otevřeno. S tímto sloganem vstupuje ve čtvrtek do tuzemských kin horor režiséra Eli Rotha Hostel II.

11.7.2007

Hostel2Foto: IMDb.com

Stejně jako původní film i pokračování nechává diváky nahlédnout do jakési továrny na Slovensku, kde – slovy jedné z postav – hodně bohatí lidé platí za to, aby mohli zabíjet jiné lidi. Tentokrát jsou oběťmi tři mladé Američanky, typově rozdělené na ošklivku, co si do svého cestovního deníčku neustále zapisuje „emocionální připomínky“, koketu, kterou ani tak nezajímá Evropa jako evropští mužští, a bohatou, ale skromnou dívku, jež se o kamarádky úzkostlivě strachuje.

Můžete hádat, která z nich přežije… Proti dívkám pak stojí hned několik protivníků – od romských dětí, kteří na cizince plivnou, když jim nedají dolar až po ruského mafiána Sašu, jenž stojí v pozadí všeho a jehož si Milan Kňažko herecky užívá o poznání více než podobnou roli v seriálu Ulice. Nejkonkrétnějšími protivníky ale zůstávají dva Američané, kteří si možnost usmrtit dívky u Saši zaplatili. Panoptikum zvrácených zloduchů pak dotváří novodobá čachtická paní a kanibal podobající se Hannibalu Lecterovi.

Právě zmiňovaní dva Američané, kteří se doma chovají jako starostliví manželé a otcové a zabitím si chtějí sjednat respekt svého okolí, jsou těmi nejzajímavějšími postavami v Rothově snímku. Navíc jejich představitelé Roger Bart a Richard Burgi (podobně bizarní figurky si oba vyzkoušeli už v seriálu Zoufalé manželky) vládnou Hostelu II i herecky. Jeden se do akce hrne, druhý se nesměle veze s kamarádem. Když však přijde na věc, tak oba docházejí k překvapivému sebepoznání.

Na rozdíl třeba od hrdinů snímku Saw: Hra o přežití se ale do podobné situace dostanou z vlastní vůle tím, že se chtějí takto netypicky pobavit. Psychologie těchto postav však vůbec nezapadá do konceptu Rothova filmu, stejně jako sofistikované herectví se nesnese s výkony česko-slovenských neherců. Hostel II není horor, který vzbuzuje strach, ale spíše odpor (nejednoho muže v kinosále jistě bolestně zasáhne scéna, v níž je ustřiženo přirození). I když všechny postavy tajemně hledí kamsi do dáli za kameru, husí kůže na vás nevyraší, ani kdyby Roth rozkrájel všechny postavy na plátně (a že k tomu nemá daleko). Přitom dvakrát Roth dokazuje, že je opravdu výborný režisér: když z romantického rande dokáže ve vteřině vykřesat hororové násilí a především při střihové sekvenci internetové dražby o to, kdo dívky usmrtí.

11.7.2007

Ilustrační foto
3

Mladík zůstal tři dny uvězněn v jeskyni. Zamkli ho tam jeho kolegové

10

Ukázka síly: Nad Koreou proletěly americké bombardéry a stíhačky

Smržice řeší, kde budou k dostání rajčata ze skleníku. A zda nepřibude další

Již brzy ve Smržicích vysadí první rajčata v chystaném velkokapacitním skleníku, brzy se tak také zvýší počet volných pracovních míst na Prostějovsku. Zároveň by se také obyvatelé k cherry rajčatům, která ve skleníku u Smržic bude pěstovat firma Agro Haná, měli dostat.

Parašutista na Dnu armády dopadl mezi diváky. Jsou tři zranění

/FOTOGALERIE/ Při závěrečném seskoku osmi parašutistů na Dnu armády na pražské Letné se jeden z nich netrefil do určeného prostoru a dopadl mezi diváky. Zranění byli tři lidé, vedle parašutisty ještě jedna z divaček a dítě. Šestatřicetiletý výsadkář skončil v Ústřední vojenské nemocnici Praha, žena byla převezena do Motola. Zranění nejsou vážná, řekla mluvčí pražské záchranné služby Jana Poštová.

V Severní Koreji se opět otřásla země. Čína hovoří o dalším jaderném testu

Zemětřesení o síle 3,4 stupně Richterovy škály bylo zaznamenáno v Severní Koreji. Informovaly o tom čínské úřady. Podle serveru BBC s odkazem na čínské seismology k němu došlo v blízkosti místa, kde Severokorejci testují jaderné střely. Jihokorejští seismologové se však přiklánějí k přírodnímu původu.

Muž podle policie vylákal z žen 2,5 milionu, hrozí mu osm let vězení

/VIDEO/ Pražští kriminalisté vyšetřují jedenatřicetiletého muže, který podle nich podvodně vylákal z žen téměř 2,5 milionu korun. Seznamoval se s nimi na internetu. Policisté zatím evidují deset poškozených a hledají případné další oběti. Muži, který je od září ve vazbě, hrozí až osm let vězení. Na webu tom dnes informoval mluvčí pražské policie Jan Daněk.