Hostel II nebudí strach, ale spíš odpor

RECENZE - Řeznictví u Rotha opět otevřeno. S tímto sloganem vstupuje ve čtvrtek do tuzemských kin horor režiséra Eli Rotha Hostel II.

11.7.2007

Hostel2Foto: IMDb.com

Stejně jako původní film i pokračování nechává diváky nahlédnout do jakési továrny na Slovensku, kde – slovy jedné z postav – hodně bohatí lidé platí za to, aby mohli zabíjet jiné lidi. Tentokrát jsou oběťmi tři mladé Američanky, typově rozdělené na ošklivku, co si do svého cestovního deníčku neustále zapisuje „emocionální připomínky“, koketu, kterou ani tak nezajímá Evropa jako evropští mužští, a bohatou, ale skromnou dívku, jež se o kamarádky úzkostlivě strachuje.

Můžete hádat, která z nich přežije… Proti dívkám pak stojí hned několik protivníků – od romských dětí, kteří na cizince plivnou, když jim nedají dolar až po ruského mafiána Sašu, jenž stojí v pozadí všeho a jehož si Milan Kňažko herecky užívá o poznání více než podobnou roli v seriálu Ulice. Nejkonkrétnějšími protivníky ale zůstávají dva Američané, kteří si možnost usmrtit dívky u Saši zaplatili. Panoptikum zvrácených zloduchů pak dotváří novodobá čachtická paní a kanibal podobající se Hannibalu Lecterovi.

Právě zmiňovaní dva Američané, kteří se doma chovají jako starostliví manželé a otcové a zabitím si chtějí sjednat respekt svého okolí, jsou těmi nejzajímavějšími postavami v Rothově snímku. Navíc jejich představitelé Roger Bart a Richard Burgi (podobně bizarní figurky si oba vyzkoušeli už v seriálu Zoufalé manželky) vládnou Hostelu II i herecky. Jeden se do akce hrne, druhý se nesměle veze s kamarádem. Když však přijde na věc, tak oba docházejí k překvapivému sebepoznání.

Na rozdíl třeba od hrdinů snímku Saw: Hra o přežití se ale do podobné situace dostanou z vlastní vůle tím, že se chtějí takto netypicky pobavit. Psychologie těchto postav však vůbec nezapadá do konceptu Rothova filmu, stejně jako sofistikované herectví se nesnese s výkony česko-slovenských neherců. Hostel II není horor, který vzbuzuje strach, ale spíše odpor (nejednoho muže v kinosále jistě bolestně zasáhne scéna, v níž je ustřiženo přirození). I když všechny postavy tajemně hledí kamsi do dáli za kameru, husí kůže na vás nevyraší, ani kdyby Roth rozkrájel všechny postavy na plátně (a že k tomu nemá daleko). Přitom dvakrát Roth dokazuje, že je opravdu výborný režisér: když z romantického rande dokáže ve vteřině vykřesat hororové násilí a především při střihové sekvenci internetové dražby o to, kdo dívky usmrtí.

11.7.2007

Papež František během mše u příležitosti Velkého pátku.
10

Papež vyzval k dialogu, který by zastavil násilí v Jeuzalémě

Kamion v Texasu
4

V kamionu v Texasu se našlo osm mrtvých, řidič pašoval migranty

Na hranici možného: 3,5 tisíce kilometrů „čtyřicítkou“

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Nejrychleji v historii zvládl Tour de France Lance Armstrong. Jenže dopoval.

Walesa podpořil Poláky demonstrující proti soudní reformě

Někdejší disident a pozdější polský prezident Lech Walesa se přidal k demonstrantům, kteří v Polsku protestují proti reorganizaci Nejvyššího soudu podle návrhu vládnoucí strany Právo a spravedlnost. Upozornila na to ČT24.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Čtvrté děťátko z plzeňského babyboxu dostalo jméno Pavel, páté Luděk