VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamožrouti se v Brně nasytili

Brno - Je krátká, někdy stojí jako průměrný celovečerní film a mnoho lidí ji přímo nesnáší. Reklama má však i své skalní diváky. Na více než pětistovku reklamních spotů se do Palace Cinemas Velký Špalíček přišli v pátek večer podívat jejich největší příznivci, reklamožrouti.

14.10.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Milovníci reklam dokázali vyprodat všech sedm promítacích sálů a z multikina odcházeli s plnými břichy. Porce, jakou jim pořadatelé připravili, totiž byla letos pořádná. Hlavním chodem byly tentokrát spoty věnující se kulatému míči a fotbalu. Není divu. Letos se totiž konalo hned několik vrcholných fotbalových klání.

A tvůrci reklamy dokázali tuto hozenou rukavici zvednout. Od sličných fotbalistek ve spodním prádle až po upoutávku na zápasy UEFA, kde si manažeři, taxikáři či holiči strhávali oblečení, odkrývali dresy a pouštěli se do rvaček a naschválností. Jen málo z tvůrců ale dokázalo natočit reklamu na fotbal tak, aby v ní hlavní roli nehrála meruna. Podařilo se to jen indickým kreativcům, kteří diváka přivedli do jedné indické domácnosti. Děti si hrají s pistolkou, babička chce vařit oběd, otec chodí nervózně po pokoji a hlasitě telefonuje, matka si umývá v koupelně vlasy. A na kolečkovém křesle sedí děda. Nemůže se hýbat, ani mluvit. Všimne si, že babička sice postavila na plynový vařič hrnec, ale zapomněla škrtnout. Plyn syčí a dědeček se na něj vyděšeně dívá. A zatímco plyn postupně plní místnost, dědeček kroutí hlavou. Dívá se, kde nejdřív zajiskří a kdy se ozve detonace. Reklama končí tím, že výbuchy emocí se dají čekat při zápase mezi Indií a Pákistánem.

V mnoha reklamních spotech hrají neherci. Fajnšmekři, kteří v reklamách rádi vidí celebrity, si ale také přišli na své. Mohli například vidět pětici dívek ze Spice Girls, které se potají vypravily do jednoho anglického obchodního řetězce. Ale protože je supermarket levný, navzájem se před sebou skrývají. V jiné reklamě zase zachraňuje Harrison Ford lepou Italku, která se dostala do nesnází. Samozřejmě jí bezpečí neposkytne jen Ford, ale hlavně italské auto. V reklamě se objevil i americký prezident George Bush. Spot si dělá legraci z jeho malé slovní zásoby a neznalosti cizích zemí. Proto hlavě Spojených států amerických pomůže jeden vyhledávač a prezident pak mluví jako kniha.

Černý humor a kontroverzní spoty Reklamy, které se reklamožroutům líbily, sklízely potlesk. A také troubení. Organizátoři Noci reklamožroutů totiž ke vstupence rozdávali pouťové trubky. Troubení se ozývalo sálem hlavně po skončení reklam na prezervativy či preventivní kampaně proti viru HIV. Nechyběl jim humor, byť leckdy hodně černý. Kupříkladu upozornění na chráněný sex doprovázela vtipná animace Kámasútry nebo propagace francouzského výrobce kondomů, který mužům „nabízí práci“. Džob má hlavně pro ty, kteří na kopulační pohyby myslí při jakékoliv práci.

Šestihodinový maraton reklam má na svědomí Jean Marie Boursicot z Francie. Jeho filmotéka je největším archivem reklamních filmů a spotů na světě. Obsahuje více než tři čtvrtě milionu reklam a každým rokem do ní přibývá dalších pětadvacet tisíc nových titulů. Boursicot vybírá spoty tak, aby vytvořil zajímavou a unikátní show, která se pak promítá v mnoha zemích světa. Všude má noc jednotné jméno. Noc reklamožroutů. Podle zájmu diváků je vidět, že lidí, které hltání krátkých filmů baví, přibývá. Snad i proto, že reklamou je obklopený člověk dnes a denně a zvykl si na ni jako na nucené zlo.

Autor: Pavel Mokrý

14.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
9 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies