Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice u Labe? Je to hotová smrtelná past

Ústecko - Úsek silnice I/30 z Lovosic do Ústí si za posledních pět let užvyžádal celkem 32 životů.

19.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Vlček

Nejsmrtonosnější náhradní trasa místo dálnice D8? Jednoznačně silnice I/30, na úseku z Lovosic do Ústí nad Labem. Ta je využívaná jako klíčový alternativní dopravní tah. Vyžádala si celkem 32 obětí za posledních pět let. Jinak celkem zemřelo na objízdných trasách 52 lidí, včetně silnice I/30.

Podle Jiřího Ušáka, šéfa krajské dopravní policie, to lze jednoznačně spojit s celkovou situací způsobenou chybějícím úsekem dálnice. „Kombinaci nákladní a osobní dopravy na dvoupruhových komunikacích, jako je tomu například u I/30 z Lovosic do Ústí nad Labem, považujeme z pohledu bezpečnosti dopravy za nejrizikovější,“ uvedl Ušák.

Podle policie tu vedle nehodovosti každým rokem také vzrůstá intenzita dopravy. Ta ve směru z Ústí nad Labem do Prahy dosahuje 6 613 vozidel denně, v opačném směru potom 6 356 vozidel denně. Tato situace prý také dlouhodobě zvyšuje náklady na personální zajištění bezpečnosti. Například jen v roce 2008 policie musela na alternativní trasy nasadit celkem 1687 policistů. Ti zde pak zjistili 2756 přestupků.

Situace by se přitom mohla zlepšit právě po dostavbě poslední části dálnice z Lovosic do Řehlovic, který Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už staví pátým rokem, od 6. listopadu 2007. „Jsme připraveni na dokončení tohoto důležitého úseku. Pokud nebudeme neustále blokováni, pak by mohla být dálnice dokončena do dvou až tří let,“ komentoval to ředitel ŘSD René Poruba.

Podle ŘSD dlouhodobě brání dokončení úseku z Lovosic do Řehlovic neustálá odvolání a blokace ze strany ekologických organizací a sdružení. Jenže těm daly soudy častokrát za pravdu v tom, že mnozí státní úředníci při stavebních a územních řízeních, týkajících se D8, nepostupovali v souladu se zákonem.

„Myslím, že zveřejněním těchto čísel se ŘSD jen snaží odvádět pozornost od nějakého problému, protože nic nevypovídají o dálnici, jen o tom, že lidé jezdí proti předpisům,“ řekl o tom Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země, které je v boji proti pochybením úředníků v souvislosti s dálnicí D8 nejaktivnější.

„Proč hovoří zrovna o D8? Podobných míst je přeci v Čechách spousta,“ dodal.

Kauza D8
Dálnice D8 má spojit Prahu s Ústíma dál se severem Německa. Administrativní průtahy i soudní sporyzpozdily termín jejího dokončení několikrát. Část úseku přes České středohoří dlouhá16,4 kilometru se začala stavět v roce 2007, úředníci ale zatím nenašli způsob, jak vyřešit stavební dokumentaci. Stavební náklady se odhadujína 12 až 15 miliard korun. Kompletní by měla být dálniceza dva až tři roky.

Autor: Janni Vorlíček

19.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení