VYBERTE SI REGION

Silnice u Labe? Je to hotová smrtelná past

Ústecko - Úsek silnice I/30 z Lovosic do Ústí si za posledních pět let užvyžádal celkem 32 životů.

19.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Vlček

Nejsmrtonosnější náhradní trasa místo dálnice D8? Jednoznačně silnice I/30, na úseku z Lovosic do Ústí nad Labem. Ta je využívaná jako klíčový alternativní dopravní tah. Vyžádala si celkem 32 obětí za posledních pět let. Jinak celkem zemřelo na objízdných trasách 52 lidí, včetně silnice I/30.

Podle Jiřího Ušáka, šéfa krajské dopravní policie, to lze jednoznačně spojit s celkovou situací způsobenou chybějícím úsekem dálnice. „Kombinaci nákladní a osobní dopravy na dvoupruhových komunikacích, jako je tomu například u I/30 z Lovosic do Ústí nad Labem, považujeme z pohledu bezpečnosti dopravy za nejrizikovější,“ uvedl Ušák.

Podle policie tu vedle nehodovosti každým rokem také vzrůstá intenzita dopravy. Ta ve směru z Ústí nad Labem do Prahy dosahuje 6 613 vozidel denně, v opačném směru potom 6 356 vozidel denně. Tato situace prý také dlouhodobě zvyšuje náklady na personální zajištění bezpečnosti. Například jen v roce 2008 policie musela na alternativní trasy nasadit celkem 1687 policistů. Ti zde pak zjistili 2756 přestupků.

Situace by se přitom mohla zlepšit právě po dostavbě poslední části dálnice z Lovosic do Řehlovic, který Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už staví pátým rokem, od 6. listopadu 2007. „Jsme připraveni na dokončení tohoto důležitého úseku. Pokud nebudeme neustále blokováni, pak by mohla být dálnice dokončena do dvou až tří let,“ komentoval to ředitel ŘSD René Poruba.

Podle ŘSD dlouhodobě brání dokončení úseku z Lovosic do Řehlovic neustálá odvolání a blokace ze strany ekologických organizací a sdružení. Jenže těm daly soudy častokrát za pravdu v tom, že mnozí státní úředníci při stavebních a územních řízeních, týkajících se D8, nepostupovali v souladu se zákonem.

„Myslím, že zveřejněním těchto čísel se ŘSD jen snaží odvádět pozornost od nějakého problému, protože nic nevypovídají o dálnici, jen o tom, že lidé jezdí proti předpisům,“ řekl o tom Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země, které je v boji proti pochybením úředníků v souvislosti s dálnicí D8 nejaktivnější.

„Proč hovoří zrovna o D8? Podobných míst je přeci v Čechách spousta,“ dodal.

Kauza D8
Dálnice D8 má spojit Prahu s Ústíma dál se severem Německa. Administrativní průtahy i soudní sporyzpozdily termín jejího dokončení několikrát. Část úseku přes České středohoří dlouhá16,4 kilometru se začala stavět v roce 2007, úředníci ale zatím nenašli způsob, jak vyřešit stavební dokumentaci. Stavební náklady se odhadujína 12 až 15 miliard korun. Kompletní by měla být dálniceza dva až tři roky.

Autor: Janni Vorlíček

19.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
28 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies