VYBERTE SI REGION

Bude R7 užší? Rozhoduje komise

Okres Louny - Studie, která řeší budoucí podobu zbytku rychlostní silnice na Prahu, byla minulý měsíc dokončena.

3.8.2014
SDÍLEJ:

Silnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Petr Šimr

Dvacet kilometrů na jednom konci, dvacet kilometrů na druhém konci. A mezi tím chybí čtyřicet kilometrů. Tak vypadá v současné době rychlostní silnice R7 Praha – Chomutov.
Hotové jsou čtyřproudové úseky mezi Prahou a Slaným, na druhém konci mezi Bitozevsí na Žatecku a Chomutovem. Mezi nimi je potřeba dostavět zhruba 40 kilometrů vyjma krátkého obchvatu Sulce, jenž byl před několika lety postaven ve čtyřech pruzích.


Dostavba R7 vyjde na zhruba 15 miliard, stát ale peníze nemá. Navíc tato komunikace nepatří mezi dopravní priority současné české vlády, takže řidiči nemohou počítat s tím, že by se v nejbližších letech dostavěla.

O čtyři metry užší

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní řeší, jak na dostavbě silnice ušetřit. Jednou z možností je, že by se postavila užší. Nově dokončené úseky jsou široké 25,5 metru, zvažuje se, že by se silnice dostavěla o čtyři metry užší, tedy v šíři 21,5 metru. Užší by byly jízdní pásy i odstavný pruh.
ŘSD si na to nechala vypracovat technicko ekonomickou studii. „Studie, která posuzuje možnosti budoucího šířkového uspořádání silnice R7, byla dopracována v červenci. Následně jsme ji předali do centrální komise Ministerstva dopravy k rozhodnutí, v jaké kategorii bude příprava k realizaci pokračovat. Předpoklad projednání v komisi je v průběhu srpna,“ sdělil Jan Studecký, tiskový mluvčí ŘSD.


Pokud by se rozhodlo dostavět silnici R7 v šíři 21,5 metru stát by ušetřil nejen při výstavbě, ale i při přípravě stavby. Například při výkupech pozemků.
Krajní možností je dostavba na tzv. „vystřídaný“ třípruh. To je klasická dvouproudová silnice, v obou směrech se pak střídá třetí pruh.
Podobný problém řeší stát i v případě druhé rychlostní silnice, která protíná okres Louny, karlovarské R6. I ta je hotová na obou koncích, prostředních 80 kilometrů ale chybí. Desítky miliard na její dostavbu nejsou, i v tomto případě stát hledá úspory.

Stát hledá úspory


ŘSD si nechalo rovněž vypracovat studii. Doporučená je tzv. kombinovaná varianta. Ta počítá s tím, že by se mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary dostavěla silnice ve čtyřpruhovém uspořádání. Mezi Novým Strašecím a Bošovem na hranici Ústeckého a Karlovarského kraje ve standardní šíři 25 a půl metru.
To se tedy týká i tří úseků na Podbořansku včetně obchvatu Lubence nebo už rozestavěného úseku Lubenec – Bošov.
Zbylá část silnice R6, tedy úseky v Karlovarském kraji, by se podle doporučení studie měla stavět v užší variantě, tedy se šířkou 21 a půl metru.

Autor: Petr Kinšt

3.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies