VYBERTE SI REGION

Auto bez technické kontroly může být jako neřízená střela

Chomutovsko - Říká se, že auto, které není v pořádku, je jako pistole. Nebezpečná zbraň. Jen během uplynulého víkendu přitom policisté při své bezpečnostně dopravní akci odhalili například v Chomutově třináct řidičů, kteří jeli vozem, který nebyl po technické stránce v pořádku.

19.2.2013
SDÍLEJ:

Technik prohlíží spodní část aut při kontrole.Foto: Foto: Deník/ Hynek Dlouhý

„Policisté přitom kontrolují jen vizuální stav vozu, odhalit mohou nefunkční světlomety, zrezavělé prahy či nevyhovující obutí," uvádí příklady jednatel provozovatele ALFA-TECHNIC s.r.o. STK Chomutov Zdeněk Voňka s tím, že „dovnitř" vozu nevidí.

Lepší je kontrola před prohlídkou

Stanice technické kontroly Chomutov odbaví denně pětatřicet až čtyřicet vozů. „Nejčastěji odhalíme příliš velkou vůli v řízení,závady na nápravách či nepovolenou nesouměrnost brzd," poukazuje na vady, které většinou stojí za opakováním technické kontroly Zdeněk Voňka. „Neméně častým problémem je ale také závada na osvětlení vozidla či špatné obutí," dodává. Stáří aut je v průměru 10 až 13 let a tím větší koroze už není tak častou závadou.

Technickou kontrolou napoprvé neprojde v průměru každé desáté auto. Většina stanic technické kontroly přitom nabízí možnost, nechat si před samotnou technickou prohlídkou zkontrolovat vše, co se poté hlídá na pravidelné technické prohlídce. Jedná se o plnohodnotnou technickou prohlídku na přání zákazníka bez potvrzení do technického průkazu . Řidič se tak dozví, co a jaké závady si má odstranit. Taková kontrola stojí podle slov majitele stanice technické kontroly jen pár korun a je lepší, než zjistit všechny vady až při samotné technické.

Někteří řidiči, vědí, že technickou způsobilost už nedostanou, ale jezdí po silnicích bez ní. Občas se stává, že někdo zapomene si technickou obnovit. Co s tím? „Auto bez technické je nezpůsobilé k provozu. Když má auto technickou, je to jakási známka toho, že je v pořádku," říká Bohumil Mašek ze žatecké stanice technické kontroly. „Pokud je auto ve špatném stavu, na silnici prostě nepatří, takové technickou nedostane. Pokud ale někdo zapomněl, měl by urychleně přijít, co nejdříve," vysvětlil. „Udělat si technickou je vždy levnější, než pak řešit problémy. Pokud policisté takové auto objeví, může na řidiče čekat tučná pokuta," říká zkušený technik Mašek.

Ještě horší by bylo, pokud auto bez technické, byť jen omylem, nabourá. Bez technické kontroly prostě auto nepatří na silnici a vždy je to přitěžující okolnost.

Na technickou kontrolu potřebuje řidič s sebou osvědčení o registraci vozidla, protokol o emisích s kladným výsledkem a samozřejmě auto.

Autor: Martina Zyklová, Hynek Dlouhý

19.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies