Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Auto bez technické kontroly může být jako neřízená střela

Chomutovsko - Říká se, že auto, které není v pořádku, je jako pistole. Nebezpečná zbraň. Jen během uplynulého víkendu přitom policisté při své bezpečnostně dopravní akci odhalili například v Chomutově třináct řidičů, kteří jeli vozem, který nebyl po technické stránce v pořádku.

19.2.2013
SDÍLEJ:

Technik prohlíží spodní část aut při kontrole.Foto: Foto: Deník/ Hynek Dlouhý

„Policisté přitom kontrolují jen vizuální stav vozu, odhalit mohou nefunkční světlomety, zrezavělé prahy či nevyhovující obutí," uvádí příklady jednatel provozovatele ALFA-TECHNIC s.r.o. STK Chomutov Zdeněk Voňka s tím, že „dovnitř" vozu nevidí.

Lepší je kontrola před prohlídkou

Stanice technické kontroly Chomutov odbaví denně pětatřicet až čtyřicet vozů. „Nejčastěji odhalíme příliš velkou vůli v řízení,závady na nápravách či nepovolenou nesouměrnost brzd," poukazuje na vady, které většinou stojí za opakováním technické kontroly Zdeněk Voňka. „Neméně častým problémem je ale také závada na osvětlení vozidla či špatné obutí," dodává. Stáří aut je v průměru 10 až 13 let a tím větší koroze už není tak častou závadou.

Technickou kontrolou napoprvé neprojde v průměru každé desáté auto. Většina stanic technické kontroly přitom nabízí možnost, nechat si před samotnou technickou prohlídkou zkontrolovat vše, co se poté hlídá na pravidelné technické prohlídce. Jedná se o plnohodnotnou technickou prohlídku na přání zákazníka bez potvrzení do technického průkazu . Řidič se tak dozví, co a jaké závady si má odstranit. Taková kontrola stojí podle slov majitele stanice technické kontroly jen pár korun a je lepší, než zjistit všechny vady až při samotné technické.

Někteří řidiči, vědí, že technickou způsobilost už nedostanou, ale jezdí po silnicích bez ní. Občas se stává, že někdo zapomene si technickou obnovit. Co s tím? „Auto bez technické je nezpůsobilé k provozu. Když má auto technickou, je to jakási známka toho, že je v pořádku," říká Bohumil Mašek ze žatecké stanice technické kontroly. „Pokud je auto ve špatném stavu, na silnici prostě nepatří, takové technickou nedostane. Pokud ale někdo zapomněl, měl by urychleně přijít, co nejdříve," vysvětlil. „Udělat si technickou je vždy levnější, než pak řešit problémy. Pokud policisté takové auto objeví, může na řidiče čekat tučná pokuta," říká zkušený technik Mašek.

Ještě horší by bylo, pokud auto bez technické, byť jen omylem, nabourá. Bez technické kontroly prostě auto nepatří na silnici a vždy je to přitěžující okolnost.

Na technickou kontrolu potřebuje řidič s sebou osvědčení o registraci vozidla, protokol o emisích s kladným výsledkem a samozřejmě auto.

Autor: Martina Zyklová, Hynek Dlouhý

19.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení