VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusák v Ústí bez podpory kraje nebude

Ústí nad Labem -  Nekonečný příběh chybějícího autobusového nádraží v Ústí píše svou další, příznivější kapitolu. Vedení magistrátu totiž začalo prověřovat vhodná místa pro jeho umístění.

2.3.2016
SDÍLEJ:

Nové autobusové nádraží otevřeli vloni v Litoměřicích. Ústečané mohou jen závidět. Foto: Deník/Karel Pech

„Lokalit jsme ve městě vytipovali několik. Ne všechny jsou vhodné z hlediska územního plánu a investic. Vyjádřil se k nim také hlavní architekt města. Otázkou rovněž je, zda nádraží bude mít podobu samostatného terminálu, nebo například sítě zastávek," sdělil náměstek primátorky Pavel Dufek. Podle něj je teď ale dalším důležitým krokem zejména jednání s Ústeckým krajem.

Nádraží bez autobusů nemá smysl

„Musíme se domluvit, zda bude z kraje vůle tento záměr podpořit, protože pokud na nádraží nebudou zajíždět autobusoví dopravci, je to zbytečné," podotkl Dufek.

Jak uvedla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová, kraj již při přípravě krajské autobusové dopravy s absencí nádraží počítal. „Naše autobusová doprava v kraji má charakter městských linek, které městem jen projíždí, ale nekončí v Ústí," řekla Dosedělová.

Radní pro oblast dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje Jaroslav Komínek upřesnil, že vedení kraje stavbu nádraží podporuje, nicméně jeho výstavba je zcela věcí města.

Kraj jednal s minulým vedením města

„Připravili jsme krajskou dopravu tak, aby měli cestující maximální možný komfort pro přepravu i přesto, že nádraží ve městě není. O vybudování jsme jednali ještě s minulým vedením města," uvedl Komínek.

Otázku autobusového nádraží otevřel na páteční besedě Možná přijde i Tonda Blaník v Hraničáři také exnáměstek Martin Hausenblas. Podle něj by jednou z ideálních lokalit pro autobusák mohl být prostor před vlakovým nádražím.

„Za našeho vedení bylo cílem města přesunout parkoviště, kde jsou služební auta Českých drah (ČD), do podzemních parkovišť v Zanádraží, která nejsou tak využívána. Parkoviště drah bychom si pronajali a udělali na něm stavební úpravy za účelem vytvoření dvou až tří ostrůvků. Vstupenky by se prodávaly v hlavní hale vlakového nádraží," řekl Hausenblas.

Pozemek, který nyní slouží jako parkoviště pro služební vozidla Českých drah a Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), je podle mluvčí ČD Radky Pistoriusové ale zároveň přístupovou cestou k objektu ve vlastnictví SŽDC.

Řešení z pohledu ČD není optimální

„Pozemek je využíván pro 28 vozidel s tím, že všechna místa jsou plně využita a kapacita i tak nestačí potřebám zmíněných firem," vysvětlila Pistoriusová. Z pohledu Českých drah (ČD) tak není zmiňované řešení před nádražní budovou optimální.

„A to nejen z pohledu obtížné dopravní obsluhy a řešení celé přednádražní lokality. České dráhy opakovaně zástupcům Ústeckého kraje i města Ústí nabízejí maximální součinnost při řešení problému přestupní vazby vlak-bus. Jedním z možných řešení je například nabízená lokalita v bezprostřední blízkosti stanice Ústí nad Labem západ, tedy odstavné parkoviště," reagovala Pistoriusová. V úvahu připadají také nemovitosti v ulici U Trati v těsném sousedství bývalého autobusového nádraží.

Náklady na výstavbu autobusového nádraží nejsou zřejmé. „Konkrétní čísla zatím nejsou známa," doplnila mluvčí ústeckého magistrátu Romana Macová.

Autor: Kristián Šujan

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Ten čekají protesty

Plochodrážní „obojživelník“ Franc úspěšně střídá starty na krátké a dlouhé dráze

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies