VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusák v Ústí bez podpory kraje nebude

Ústí nad Labem -  Nekonečný příběh chybějícího autobusového nádraží v Ústí píše svou další, příznivější kapitolu. Vedení magistrátu totiž začalo prověřovat vhodná místa pro jeho umístění.

2.3.2016
SDÍLEJ:

Nové autobusové nádraží otevřeli vloni v Litoměřicích. Ústečané mohou jen závidět. Foto: Deník/Karel Pech

„Lokalit jsme ve městě vytipovali několik. Ne všechny jsou vhodné z hlediska územního plánu a investic. Vyjádřil se k nim také hlavní architekt města. Otázkou rovněž je, zda nádraží bude mít podobu samostatného terminálu, nebo například sítě zastávek," sdělil náměstek primátorky Pavel Dufek. Podle něj je teď ale dalším důležitým krokem zejména jednání s Ústeckým krajem.

Nádraží bez autobusů nemá smysl

„Musíme se domluvit, zda bude z kraje vůle tento záměr podpořit, protože pokud na nádraží nebudou zajíždět autobusoví dopravci, je to zbytečné," podotkl Dufek.

Jak uvedla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová, kraj již při přípravě krajské autobusové dopravy s absencí nádraží počítal. „Naše autobusová doprava v kraji má charakter městských linek, které městem jen projíždí, ale nekončí v Ústí," řekla Dosedělová.

Radní pro oblast dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje Jaroslav Komínek upřesnil, že vedení kraje stavbu nádraží podporuje, nicméně jeho výstavba je zcela věcí města.

Kraj jednal s minulým vedením města

„Připravili jsme krajskou dopravu tak, aby měli cestující maximální možný komfort pro přepravu i přesto, že nádraží ve městě není. O vybudování jsme jednali ještě s minulým vedením města," uvedl Komínek.

Otázku autobusového nádraží otevřel na páteční besedě Možná přijde i Tonda Blaník v Hraničáři také exnáměstek Martin Hausenblas. Podle něj by jednou z ideálních lokalit pro autobusák mohl být prostor před vlakovým nádražím.

„Za našeho vedení bylo cílem města přesunout parkoviště, kde jsou služební auta Českých drah (ČD), do podzemních parkovišť v Zanádraží, která nejsou tak využívána. Parkoviště drah bychom si pronajali a udělali na něm stavební úpravy za účelem vytvoření dvou až tří ostrůvků. Vstupenky by se prodávaly v hlavní hale vlakového nádraží," řekl Hausenblas.

Pozemek, který nyní slouží jako parkoviště pro služební vozidla Českých drah a Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), je podle mluvčí ČD Radky Pistoriusové ale zároveň přístupovou cestou k objektu ve vlastnictví SŽDC.

Řešení z pohledu ČD není optimální

„Pozemek je využíván pro 28 vozidel s tím, že všechna místa jsou plně využita a kapacita i tak nestačí potřebám zmíněných firem," vysvětlila Pistoriusová. Z pohledu Českých drah (ČD) tak není zmiňované řešení před nádražní budovou optimální.

„A to nejen z pohledu obtížné dopravní obsluhy a řešení celé přednádražní lokality. České dráhy opakovaně zástupcům Ústeckého kraje i města Ústí nabízejí maximální součinnost při řešení problému přestupní vazby vlak-bus. Jedním z možných řešení je například nabízená lokalita v bezprostřední blízkosti stanice Ústí nad Labem západ, tedy odstavné parkoviště," reagovala Pistoriusová. V úvahu připadají také nemovitosti v ulici U Trati v těsném sousedství bývalého autobusového nádraží.

Náklady na výstavbu autobusového nádraží nejsou zřejmé. „Konkrétní čísla zatím nejsou známa," doplnila mluvčí ústeckého magistrátu Romana Macová.

Autor: Kristián Šujan

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
11

Soud zamítl Rathovu žalobu kvůli nákladům spojených s vazbou

Ilustrační foto
9

Zdravotním sestrám zřejmě bude stačit nižší vzdělání než nyní

Maminky na brigádě? Dál hrozí, že přijdou o „rodičák"

Maminky, které chtějí od raného věku dítěte pracovat, dávat potomka do jeslí či mateřinek a nepřijít přitom o rodičovskou, mají smůlu. V novele zákona o státní sociální podpoře totiž zůstal stávající limit 46 hodin měsíčně, kdy může být dítě do dvou let v předškolním zařízení. Pokud rodič hodinovou dotaci překročí, ztratí nárok na rodičovskou.

Létající auta? Za tři roky, slibuje Uber

Na včerejší tiskové konferenci společnosti Uber byly představeny futuristické plány na zprovoznění létajících taxi. Šéf Uberu Jeff Holden nastínil, že půjde o malé letadlo vyvíjené spolu s dalšími inovačními společnostmi.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies