Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chtějí vrátit osobní vlaky na Kozí dráhu. Nebude to levné

Oldřichov - Sedm až osm milionů korun ročně. Právě tolik by bylo nutné doplácet provozovateli, který by oživil osobní dopravu na takzvané Kozí dráze. O návratu osobních vlaků na železniční trať z Děčína do Oldřichova u Duchova jednali uprostřed tohoto týdne starostové a další zástupci obcí. Schůzku svolalo vedení děčínské radnice, která si také nechala zpracovat koncept obnovení provozu na Kozí dráze.

6.4.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv/ VLP

Několik variant

„V tom dokumentu jsem se zaměřil na zhodnocení hlavních podmínek, za jakých by bylo možné provoz obnovit. A to v několika variantách. Vždycky půjde o záležitost politické vůle a rozhodnutí. Lidé mohou samozřejmě využívat autobusové spoje, které nahradily osobní vlaky. Ale také zvážit přednosti, které jim nabízí vlaková doprava,“ uvedl Jan Šatava, autor studie. Při jejím zpracování vycházel i z vlastních zkušeností při obnově provozu na některých lokálních tratích v jiných částech republiky.

Ztrátovost provozu

Ústecký kraj ztratil zájem o další objednávání vlaků na Kozí dráze před pěti lety. A to kvůli vzrůstajícím požadavkům Českých drah na úhradu ztrátovosti provozu. Ale také s odkazem na to, že je luxusem financovat souběžně provoz vlaků a autobusů. Pominuly také skutečné snahy i některé domněnky, že ke zrušení této železnice dojde kvůli tomu, aby v tělese Kozí dráhy mohl vést dálniční přivaděč.

„Tahle železnice může sehrávat významnou roli nejen v oživení zájmu o náš region při objednávání rekreačních sezónních jízd. Na jejich úhradě by se mohly podílet právě okolní obce včetně Děčína. Cílem je ale postupné zavedení pravidelné dopravy na trati,“ uvedl náměstek děčínského primátora Pavel Sinko. K námitce, že Správa železniční dopravní cesty nemá a nebude mít zřejmě zájem se o údržbu této železniční tratě starat, Sinko poznamenal, že by to pro tuto státní instituci byla povinnost vyplývající ze zákona. Tedy za předpokladu, že se tam pravidelnou dopravu obnovit podaří.

„V minulosti pořádané sezónní projížďky na trati se setkávaly s dosti velkým ohlasem cestujících. Zájemců bylo dokonce tolik, že se někteří do vypravených vozů ani nedostali. Myslím, že naše obec by mohla zase přispět částkou dvacet tisíc korun, jako v loňském roce. Ale k tomu celoročnímu obnovení provozu jsem poněkud skeptický. Železniční zastávky jsou vesměs od zástavby obcí vzdálenější a lidé zpohodlněli. Nechce se jim šlapat třeba dva kilometry pěšky a proto dávají přednost autobusům,“ tvrdil starosta Libouchce Jiří Štěrba.

Starostové a zástupci dalších institucí na děčínském jednání diskutovali i další možnosti, jak Kozí dráhu oživit. Padaly například i návrhy na zavedení jakési kyvadlové dopravy z Benešova nad Ploučnicí do Děčína a navazujícím spojením až do Jílového.

Rekonstrukce pivovaru

„Snad se v co nejbližší době podaří do úspěšného konce dotáhnout rekonstrukci bývalého děčínského pivovaru, kde vznikne nové obchodní centrum s desítkami prodejen. Lidé z okolních obcí by tam měli šanci pohodlného spojení za nákupy. Vždyť právě u pivovaru je zastávka. Určitě by téhle možnosti dopravy využívali,“ připomněla Jaroslava Šubrtová, která se i v minulosti angažovala za zachování Kozí dráhy. (js)

Autor: Redakce

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení