VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chtějí vrátit osobní vlaky na Kozí dráhu. Nebude to levné

Oldřichov - Sedm až osm milionů korun ročně. Právě tolik by bylo nutné doplácet provozovateli, který by oživil osobní dopravu na takzvané Kozí dráze. O návratu osobních vlaků na železniční trať z Děčína do Oldřichova u Duchova jednali uprostřed tohoto týdne starostové a další zástupci obcí. Schůzku svolalo vedení děčínské radnice, která si také nechala zpracovat koncept obnovení provozu na Kozí dráze.

6.4.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv/ VLP

Několik variant

„V tom dokumentu jsem se zaměřil na zhodnocení hlavních podmínek, za jakých by bylo možné provoz obnovit. A to v několika variantách. Vždycky půjde o záležitost politické vůle a rozhodnutí. Lidé mohou samozřejmě využívat autobusové spoje, které nahradily osobní vlaky. Ale také zvážit přednosti, které jim nabízí vlaková doprava,“ uvedl Jan Šatava, autor studie. Při jejím zpracování vycházel i z vlastních zkušeností při obnově provozu na některých lokálních tratích v jiných částech republiky.

Ztrátovost provozu

Ústecký kraj ztratil zájem o další objednávání vlaků na Kozí dráze před pěti lety. A to kvůli vzrůstajícím požadavkům Českých drah na úhradu ztrátovosti provozu. Ale také s odkazem na to, že je luxusem financovat souběžně provoz vlaků a autobusů. Pominuly také skutečné snahy i některé domněnky, že ke zrušení této železnice dojde kvůli tomu, aby v tělese Kozí dráhy mohl vést dálniční přivaděč.

„Tahle železnice může sehrávat významnou roli nejen v oživení zájmu o náš region při objednávání rekreačních sezónních jízd. Na jejich úhradě by se mohly podílet právě okolní obce včetně Děčína. Cílem je ale postupné zavedení pravidelné dopravy na trati,“ uvedl náměstek děčínského primátora Pavel Sinko. K námitce, že Správa železniční dopravní cesty nemá a nebude mít zřejmě zájem se o údržbu této železniční tratě starat, Sinko poznamenal, že by to pro tuto státní instituci byla povinnost vyplývající ze zákona. Tedy za předpokladu, že se tam pravidelnou dopravu obnovit podaří.

„V minulosti pořádané sezónní projížďky na trati se setkávaly s dosti velkým ohlasem cestujících. Zájemců bylo dokonce tolik, že se někteří do vypravených vozů ani nedostali. Myslím, že naše obec by mohla zase přispět částkou dvacet tisíc korun, jako v loňském roce. Ale k tomu celoročnímu obnovení provozu jsem poněkud skeptický. Železniční zastávky jsou vesměs od zástavby obcí vzdálenější a lidé zpohodlněli. Nechce se jim šlapat třeba dva kilometry pěšky a proto dávají přednost autobusům,“ tvrdil starosta Libouchce Jiří Štěrba.

Starostové a zástupci dalších institucí na děčínském jednání diskutovali i další možnosti, jak Kozí dráhu oživit. Padaly například i návrhy na zavedení jakési kyvadlové dopravy z Benešova nad Ploučnicí do Děčína a navazujícím spojením až do Jílového.

Rekonstrukce pivovaru

„Snad se v co nejbližší době podaří do úspěšného konce dotáhnout rekonstrukci bývalého děčínského pivovaru, kde vznikne nové obchodní centrum s desítkami prodejen. Lidé z okolních obcí by tam měli šanci pohodlného spojení za nákupy. Vždyť právě u pivovaru je zastávka. Určitě by téhle možnosti dopravy využívali,“ připomněla Jaroslava Šubrtová, která se i v minulosti angažovala za zachování Kozí dráhy. (js)

Autor: Redakce

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies