VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrad ze Setuzy do roka zmizí, slibují firmy

Střekov – Omezíme zápach a pomůžeme s financováním opravy zničené silnice v Žukovově ulici. To slibují firmy, které vlastní výrobní provozy v areálu bývalé Setuzy na Střekově v Ústí nad Labem. Jedním dechem ale upozorňují, že zápach nezmizí zcela a že silnici nevlastní.

2.6.2014
SDÍLEJ:

Setuza. Jeden z největších výrobních podniků v Ústí nad Labem se stal zároveň objektem sporů, intrik, žalob, exekuce a hrozeb konkurzem. Foto: DENÍK

Takový slib padl na Sousedské debatě v bývalém společenském sále Setuzy, kterou uspořádalo sdružení Váš Střekov.

Smrdí!

Během debaty někteří z místních dokonce tvrdili, že zápach je horší než v době, kdy tu fungovala mydlárna, tedy před dvaceti lety. Nejvíc pak kritizovali zpracování kafilerních tuků a výrobu mastných kyselin.

Například Luboš Škaloup bydlí na Kamenném Vrchu na dohled od starého krematoria. „Oba typy zápachu mne obtěžují stejně. Nemám kvůli tomu sice zdravotní potíže, ale je to vysloveně otravné. Jedna firma svaluje vinu na druhou a opakují stále stejné argumenty," stěžoval si.

Spolchemie Group, jež vlastní nejproblematičtější provoz glycerinky, podle své mluvčí Marie Logrové chystá investici, která přesáhne 10 milionů.

„Umožní účinnější likvidaci plynů z glycerinky. Odvede je ke spálení v kotlích. Věříme, že do roka to bude fungovat," popsala Logrová.

Rozbitá silnice

Lidi ze Střekova stejnou měrou rozčiluje i rozbitá silnice v Žukovově ulici. Miloslav Fránek z Ústí Oils, které v areálu vyrábí rostlinné oleje, sdělil, že jsou ochotní spolufinancovat rekonstrukci.

„Silnice je v havarijním stavu. Potřebuje zesílit podloží. Chceme zvýšit i její bezpečnost stavbou chodníků. Silnici ale vlastní město a to by mělo přijít s vlastní iniciativou," řekl Fránek.

Na otázku, proč nevyužívají železniční vlečku, vysvětlil, že ji využívají při expedici hotových produktů. „Při dovozu surovin to není možné, protože vykupujeme i od malých farmářů. Kamion je rychlejší a jednodušší," popsal Fránek.

Starostka Střekova Miroslava Lazarová sdělila, že společně s magistrátem připraví podklady k jednání. „Dohodli jsme se s vedením města, že s nimi o tom budeme jednat."

Náměstek primátora Pavel Boček vysvětlil, že rekonstrukce přijde na desítky milionů korun. „Zatím opravíme díry mezi železničním přejezdem a vlečkami."

Autor: Janni Vorlíček

Místo události:
2.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies