VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Děčín: Nový most 
do průmyslové zóny udrží stovky pracovních míst

Děčín – Most, přes který vede jediná přístupová cesta do průmyslové zóny 
v Krokově ulici, je ve špatném stavu, město plánuje postavit nový.

25.3.2015
SDÍLEJ:

Děčínský magistrát.Foto: DENÍK/ Luděk Stínil

Až o několik stovek pracovních míst by mohl přijít Děčín, pokud by děčínský magistrát nezajistil přístupovou cestu do průmyslové zóny v Krokově ulici. Do té v současné době jezdí těžké kamiony po mostě přes Ploučnici. Ten je ale ve velmi špatném stavu, město proto plánuje stavbu nového mostu.

Do průmyslové zóny míří především kamiony s velkými konstrukcemi do žárové zinkovny nebo do sousední firmy vyrábějící zinkové odlitky. Pro obě je tak most přes Ploučnici životně důležitý.

Kamiony? Ne!

„Pokud by most nebyl, nemohly by k nám najíždět kamiony. Museli bychom pak zřejmě továrnu přestěhovat 
z Děčína," říká jednatel společnosti Power – Cast Ortmann Zdeněk Dudek.

Stěhování pryč z města připouští i vedení druhé velké firmy, pro kterou je most životně důležitý.

„Já si myslím, že je s mostem nutné něco udělat v co nejbližší době. Podle mne by bylo dobré jej i rozšířit," říká ředitel žárové zinkovny Promptus Radek Šťastný.

Promptus má k dispozici největší vanu pro žárové zinkování v regionu, je v ní možné zinkovat konstrukce až 
o délce 13,5 metru, šířce dva a půl a výšce 1,7 metru. Zakázky přitom nedostává, stejně jako Ortmann, jen z České republiky. Podle Šťastného je srovnatelně velká zinkovací vana na německé straně až 
u Berlína.

Děčín, který trápí vysoká nezaměstnanost, by tak mohl poměrně rychle přijít i o několik stovek míst.

„Nebylo by žádoucí, aby se firmy odstěhovaly z Děčína jen proto, že nemají vytvořené podmínky pro dopravu. Přemýšleli jsme nad různými variantami. Nakonec jsme vybrali variantu stavby nového mostu," popisuje řešení problémové situace děčínská primátorka Marie Blažková.

Před časem se uvažovalo
o prohloubení viaduktů přímo v Krokově ulici. To ale nyní padlo. Stejně tak jako rekonstrukce toho stávajícího. Firmy sídlící v průmyslové zóně si ale nemohou dovolit delší odstávku. Ta by pro ně znamenala ztrátu zákazníků 
i peněz. Město proto nechá vedle stávajícího mostu přes Ploučnici postavit nový most, ten starý by pak dokončení stavby mohl sloužit například pro pěší nebo cyklisty.

Stavba? Za rok

Letos by měla vzniknout projektová dokumentace a se samotnou stavbou by se pak mělo začít během příštího roku. Stavbu nového mostu pravděpodobně zaplatí město ze svého rozpočtu, ten letošní s ní ale nepočítá. Předpokládané náklady na stavbu mostu, po kterém by denně mělo projet nanejvýš deset velkých kamionů, jsou podle náměstka primátorky Valdemara Grešíka čtrnáct milionů korun.

Dalším důvodem, proč se město nerozhodlo pro demolici toho stávajícího, jsou vysoké náklady na jeho zbourání. Ty by dosáhly přibližně dvou milionů korun. Původní dopravní dostupnost průmyslové zóny v Krokově ulici byla podle Dudka částečně financována ze státní dotace a částečně z prostředků firem působících v průmyslové zóně.

„Mohlo by se tak stát, že by celá věc skončila u soudu, protože bychom po městě chtěli zpět peníze, které jsme do toho investovali. Vybudování přístupové cesty bylo jednou z podmínek našeho příchodu do Děčína," dodává jednatel společnosti Power – Cast Ortmann.

Autor: Alexandr Vanžura

25.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies