VYBERTE SI REGION

Vlaky v Děčíně kvůli opravě mostu na dva a půl měsíce nahradí autobusy

Děčín – S výraznými komplikacemi musí od středy počítat cestující jedoucí přes Děčín. Nejenže se na několik týdnů uzavře klíčový železniční most přes Labe, ale vlaky čekají i další výluky. Lidé se tak musí obrnit trpělivostí.

17.9.2013
SDÍLEJ:

Stavba železničního mostu v Děčíně, červenec 2013Foto: Karel Pech

Kvůli uzavírce železničního mostu budou proto v Děčíně až do konce listopadu vlaky nahrazeny autobusy. Cestující čeká úmorné přestupování.

„Poslední před výlukou pojede po mostě vlak 2651 z České Kamenice do Děčína, příjezd do Děčína v 8.50 hodin," uvedla Valérie Votočková z Českých drah.

Pak autobusy, které budou vyjíždět od hlavního nádraží, nahradí všechny vlaky včetně rychlíků mířící z Děčína na východní nádraží.

V prvních dnech uzavírky navíc situaci zkomplikují i další výluky na kolejích. Od 18 do 20 září nebudou jezdit vlaky mezi Děčínem východním nádražím a Benešovem nad Ploučnicí.

Náhradní autobusy proto budou v těchto dnech jezdit nejen přes Labe k východnímu nádraží v Děčíně, ale budou pokračovat až do Benešova.

Výjimkou jsou některé noční spěšné vlaky, které pojedou na východní nádraží oklikou přes Prostřední Žleb.

„S ohledem na delší časovou náročnost jízdy po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu. Ze stanice Děčín hlavní nádraží odjíždějí spoje náhradní dopravy dříve než je odjezd vlaku podle pravidelného jízdního řádu," upozorňují České dráhy.

Další komplikace čekají cestující, kteří míří do Liberce. Ti se totiž svezou autobusem po celé trase z Děčína až do Liberce.

„Rychlíky Ústí nad Labem – Liberec budou z důvodu souběžné výluky v úseku Jablonné v Podještědí – Liberec nahrazeny náhradní autobusovou dopravou v úseku Děčín hl.n. až Liberec a opačně," říká Daniel Jareš, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah.

Stavba nového mostu se již blíží do svého finiše. Po obou stranách toho stávajícího již vyrůstají konstrukce, které mostaři v průběhu příštích týdnů nasunou na pilíře starého mostu. Ten na svém místě stojí od roku 1976, kdy zde byl postaven jako vojenské provizorium za most, který již dosloužil. Nejdelší jeho část měří na délku přibližně 152 metry.

Železniční most pochází
z roku 1868, kdy byla na obou březích řeky ještě samostatná města Děčín a Podmokly. Postavila jej Česká severní dráha, která i díky tomuto mostu propojila Podmokly a Děčín 
s nejsevernější částí tehdejšího Rakousko-Uherska, Šluknovským výběžkem.

Hlavním impulzem pro jeho stavbu byla potřeba dopravovat především uhlí do Varnsdorfu.

Železniční most v Děčíně spojuje dvě děčínská nádraží, hlavní a východní. Na 358 metrech překlenuje Labe i ústí řeky Ploučnice.

Během povodní po něm jezdil kyvadlově speciální vlak, který lidem zajišťoval lepší spojení mezi oběma břehy. Při záplavách v roce 2002 byl most dokonce jediným pojítkem mezi oběma břehy.

Autor: Alexandr Vanžura

17.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies