Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dělníci na dálnici D8 opět nepracují. Může za to mráz

Ústecko - Stroje na stavbě D8 stojí. Na vině nejsou ekologičtí aktivisté, nýbrž mráz. To, že je na staveništi tzv. mrtvo, zaujalo našeho čtenáře, který poslal do redakce dotaz. „Nevíte, proč tam nejsou vidět dělníci? Doufám, že vše stihnou postavit v termínu. Už se ve firmě nemůžeme dočkat," uvedl tazatel, který se podepsal jako Jarda.

12.2.2013
SDÍLEJ:

Dálnice D8 stojí. Může za to mráz.Foto: DENÍK/Z. Traxler

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová vysvětlila, že na stavbě sice nejsou vidět nějaké velké stavební stroje, ale prý to vše souvisí s chladným počasím, kdy nemohou provádět řadu prací nebo betonáž.

„Jakákoliv činnost zemních strojů by v současné době byla na úkor kvality a udělalo by se víc škody než užitku. V noci jsou teploty od 0 po -4 °C, přes den pak 3 +8 °C a technologie, které používáme, mají své limity, které nelze ovlivnit a proto v těchto klimatických podmínkách nepokračujeme s pracemi na stavbě," řekla Ledvinová.

Datum zprovoznění D8 to prý neohrozí. „Dálnici dokončíme v roce 2015," dodala Ledvinová z ŘSD.

Co může stále vybudování důležité silniční tepny přes České středohoří přibrzdit, jsou někteří ekologové. Právě oni se snaží u soudu docílit zrušení stavebního povolení. V prosinci totiž soud zrušil územní rozhodnutí, ale stavební povolení ponechal a stavba může pokračovat.

„Jelikož krajský soud ponechal v platnosti stavební povolení, připravujeme podat k Nejvyššímu správnímu soudu kasační stížnost, neboť podle nás mělo být povolení rovněž zrušeno, pokud bylo zrušeno podkladové územní rozhodnutí, takže počítáme s tím, že by krajský soud rozhodoval o žalobě ještě jednou," vysvětluje Miroslav Patrik z Dětí Země.

Celá dálnice D8 bude dlouhá 92 km, z toho na území Ústeckého kraje povede 68,7 km. Trasa přes České středohoří je poslední, kterou musí ŘSD zprovoznit.

„Hup" na napojení dálnice D8 zmizel. Dilatační spáry na mostě opravili

Každý, kdo jel z Ústí do Teplic po dálnici a dál po rychlostní silnici, si toho musel všimnout. Dilatační spáry ho minimálně přibrzdily, teď už je průjezd ostrou zatáčku u Řehlovic bez „hupu". „Na mostě byl původní dilatační závěr v havarijním stavu a bezpečný přejezd tohoto závěru jsme zajistili navařenými přejízdnými plechy. V roce 2012 jsme vyměnili původní dilatační závěr za nový, proto již přejízdné plechy nejsou zapotřebí," řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Autor: Martin Košťál

12.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení