VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dělníci na dálnici D8 opět nepracují. Může za to mráz

Ústecko - Stroje na stavbě D8 stojí. Na vině nejsou ekologičtí aktivisté, nýbrž mráz. To, že je na staveništi tzv. mrtvo, zaujalo našeho čtenáře, který poslal do redakce dotaz. „Nevíte, proč tam nejsou vidět dělníci? Doufám, že vše stihnou postavit v termínu. Už se ve firmě nemůžeme dočkat," uvedl tazatel, který se podepsal jako Jarda.

12.2.2013
SDÍLEJ:

Dálnice D8 stojí. Může za to mráz.Foto: DENÍK/Z. Traxler

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová vysvětlila, že na stavbě sice nejsou vidět nějaké velké stavební stroje, ale prý to vše souvisí s chladným počasím, kdy nemohou provádět řadu prací nebo betonáž.

„Jakákoliv činnost zemních strojů by v současné době byla na úkor kvality a udělalo by se víc škody než užitku. V noci jsou teploty od 0 po -4 °C, přes den pak 3 +8 °C a technologie, které používáme, mají své limity, které nelze ovlivnit a proto v těchto klimatických podmínkách nepokračujeme s pracemi na stavbě," řekla Ledvinová.

Datum zprovoznění D8 to prý neohrozí. „Dálnici dokončíme v roce 2015," dodala Ledvinová z ŘSD.

Co může stále vybudování důležité silniční tepny přes České středohoří přibrzdit, jsou někteří ekologové. Právě oni se snaží u soudu docílit zrušení stavebního povolení. V prosinci totiž soud zrušil územní rozhodnutí, ale stavební povolení ponechal a stavba může pokračovat.

„Jelikož krajský soud ponechal v platnosti stavební povolení, připravujeme podat k Nejvyššímu správnímu soudu kasační stížnost, neboť podle nás mělo být povolení rovněž zrušeno, pokud bylo zrušeno podkladové územní rozhodnutí, takže počítáme s tím, že by krajský soud rozhodoval o žalobě ještě jednou," vysvětluje Miroslav Patrik z Dětí Země.

Celá dálnice D8 bude dlouhá 92 km, z toho na území Ústeckého kraje povede 68,7 km. Trasa přes České středohoří je poslední, kterou musí ŘSD zprovoznit.

„Hup" na napojení dálnice D8 zmizel. Dilatační spáry na mostě opravili

Každý, kdo jel z Ústí do Teplic po dálnici a dál po rychlostní silnici, si toho musel všimnout. Dilatační spáry ho minimálně přibrzdily, teď už je průjezd ostrou zatáčku u Řehlovic bez „hupu". „Na mostě byl původní dilatační závěr v havarijním stavu a bezpečný přejezd tohoto závěru jsme zajistili navařenými přejízdnými plechy. V roce 2012 jsme vyměnili původní dilatační závěr za nový, proto již přejízdné plechy nejsou zapotřebí," řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Autor: Martin Košťál

12.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Společnost ČEPS staví tyto ochranné transformátory v rozvodně Hradec u Kadaně. Právě na propojení s Německem totiž vzniká nejvíc neočekávaných přetoků elektrické energie.
1 6

Němci a Rakušané se dohodli o nás bez nás, zlobí se ČEPS

Ústavní Soud v Brně
2 7

Černý den pro biologického otce z Nigérie. Ústavní soud mu neuznal otcovství

Jak proběhl atentát na Heydricha? Nebylo to jako ve filmu

/VIDEO/ V sobotu 27. května to bude tři čtvrtě století, co českoslovenští parašutisté potrestali tehdejšího zastupujícího protektora Reinharda Heydricha za zločiny, kterých se dopustil nejen u nás.

Kandidát na šéfa fotbalu: Já a mimozemšťan? Hlásím se

Mnozí ho rovnou pasovali do role outsidera. Možná i vy jste se divili, kdo to je Libor Duba. Muž, jenž chce vést český fotbal. Odpověď? Krizový manažer několika společností miliardáře Pavola Krúpy.

AKTUALIZOVÁNO

Útok v Manchesteru: Britská policie přerušila spolupráci s Američany

Policie vyšetřující bombový útok na halu v britském Manchesteru přestala sdílet informace s USA po úniku do médií. Britští představitelé byli rozhořčeni, když se objevily fotografie haly těsně po útoku v amerických médiích. Podle posledních informací atentátník Salmán Abádí cestoval přes Prahu do Německa.

AKTUALIZUJEME

Dálnice D1 na Brno je zavřená kvůli nehodě

Provoz na dálnici D1 zastavila nehoda. Stala se ve směru na Brno na 132. kilometru. Policie dopravu odklání na souběžnou silnici druhé třídy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies