VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ledoborec popluje z Lhotky do přístavu Archandělsk v Rusku

Ústí nad Labem –  Tank mezi loděmi, tak lze nazvat remorkér – ledoborec, je dokončován ústeckou firmou Barkmet v loděnicích ve Lhotce nad Labem.  Odsud poputuje po Labi do přístavu Archandělsk na severu Ruska.

26.9.2012
SDÍLEJ:

Rozestavěný ledoborec v loděnici Lhotka bude mít problémy s přepravou do přístavu v Archandělsku.Foto: barkmet a.s.

Relativně malá a přitom mohutná a velmi odolná loď propluje přes plavební komoru na ústeckých zdymadlech, dorazí do Nizozemí, a odtud podél pobřeží Evropy do Archandělska.

„Bude to závod s časem, protože v Nizozemí bude ledoborec dovybaven a předán ruské firmě. Potom popluje na sever," uvedl Oleh Pantelemonenko, jednatel společnosti Barkmet.

„Z hlediska složitosti si jiní výrobci na stavbu ledoborce netroufli. Závazný termín dodání je už v polovině října. Když jsme sjednávali zakázku, netušili jsme, že bude uzavřena kvůli opravám velká plavební komora na Střekově. Hrozí nebezpečí, že ledoborec nedopluje včas," dodal Pantelemonenko.

Od včasné dodávky ledoborce závisí řada dalších zakázek pro jedinou plně fungující loděnici na Labi od Mělníka po českou hranici.

Termín ukončení oprav zdymadla je k poslednímu dni tohoto roku. To by byla pro loďaře ze Lhotky katastrofa.

„Opravy dna komory by mohly být ukončeny  již v době od 15. do 20. listopadu," uvedl Václav Jirásek, ředitel pro správu povodí státního podniku Povodí Labe.

„Ale i to stále pro cestu ledoborce představuje katastrofický scénář," dodal Pantelemonenko. 

Jednání, o možnosti alespoň provizorního zprovoznění plavební komory na pár hodin, budou pokračovat. A mezitím bude plavidlo vybaveno ventilačním a potrubním systémem, systémem ohřevu a balančním systémem propojených nádrží. V Nizozemí bude dovybaveno plavidlo motory, navigačními přístroji a elektroinstalací.

Loděnice Barkmet staví říční lodě, včetně remorkérů a jachet pro německé a nizozemské zákazníky.

Zajímavosti

Remorkér dlouhý 34,30 m a široký 11 metrů bude mít na palubě téměř 300 kubíků pohonných hmot.
Ledoborec bude mít nadupané motory, a na velikost lodi mimořádně velké dvě lodní vrtule o průměru tří metrů. Také má po obou stranách přídě dvě malé vrtule pro otáčení lodi na místě.
Remorkér je na své menší rozměry mohutný a nevyvážený. Ve Lhotce do něj musejí do předních balastních nádrží načerpat zhruba 30 tun vody, aby byly příď i záď lodi v rovnováze.

Autor: František Roček

26.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomoc s ochranou státních hranic by měly „slušně nabídnout" Řecku ostatní země Evropské unie ve chvíli, kdy to Atény samy nezvládají. Při příchodu na dnešní mimořádný summit EU k migrační problematice to prohlásil maďarský premiér Viktor Orbán.
2 11

Brusel kárá Maďarsko. Jak skončí spor o vysoké školy?

Bezpilotní letoun - dron. Ilustrační foto.
5 12

Policie chce na pomoc nové drony. Nejenom k ochraně prezidenta

Trump chce odejít z NAFTA. Největší obchodní dohoda světa možná skončí

Bílý dům chce odstoupit od severoamerické dohody o volném obchodu. Největšímu obchodnímu uskupení světa tak možná hrozí zánik. Podle amerického prezidenta Donalda Trumpa je smlouva pro Ameriku nevýhodná a brání ve vytváření nových pracovních míst.

Smutná zpráva z filmového světa. Zemřel Jonathan Demme, režisér Mlčení jehňátek

Jonathan Demme, režisér oscarového Mlčení jehňátek, dnes zemřel v New Yorku. Bylo mu 73 let. Příčinou úmrtí byly komplikace s rakovinou jícnu.

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Českou televizi povede od začátku října po dobu dalších šesti let opět její stávající ředitel Petr Dvořák. V druhém kole volby generálního ředitele veřejnoprávní televize získal od Rady České televize maximum patnácti možných hlasů.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies