VYBERTE SI REGION

Dostavba dálnice D8: Kde je povolení, tam se staví, ale jinde práce stojí

Ústecko – „Kde to jde, tam stavíme rychlým tempem,“ konstatoval na úvod exkluzivní prohlídky celého staveniště dálnice D8 přes České středohoří Pavel Lány, odcházející technický dozor  stavby z Ředitelství silnic a dálnic ČR.

21.3.2012 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
41 fotografií
Na snímku v prackovickém tunelu je Pavel Lány, který na dostavbu D8 dohlížel 17 let.

Na snímku v prackovickém tunelu je Pavel Lány, který na dostavbu D8 dohlížel 17 let.Foto: DENÍK/Karel Pech

Současná situace je následující: Úsek Lovosice – Bílinka je zcela dokončený, čeká se jen na otevření, ke kterému by mohlo dojít v polovině letošního roku. Stavební práce od Bílinky až k prackovickému tunelu pokračují podle harmonogramu.

Následuje stometrový úsek, kde má stát most spojující prackovický tunel s radejčínským. Na tento most stále chybí stavební povolení. Mezi radejčínským tunelem a Řehlovicemi je zatím jen několik stovek metrů dlouhý úsek, kde je položen asfaltový koberec, na zbytku vytyčené trasy jsou pole, louky, případně pozemky, kde je provedena skrývka ornice, ovšem kvůli chybějícím stavebním povolením sem stroje nemohou.

A důvod? Odvolání, které podala Společnost ochránců přírody Litoměřice, občanské sdružení v jehož čele stojí Lubomír Studnička – „ekolog“, který je souzený za vydírání stavebníků, po kterých měl chtít peníze za to, že jim nebude blokovat stavby.

Toto sdružení před několika týdny podalo odvolání proti udělení 83 chybějících stavebních povolení. Právě díky těmto „razítkům“ se zatím nemůže v uvedených úsecích stavět. Nyní se čeká, až rozhodne odvolací orgán, Krajský úřad Ústeckého kraje.

„Šestnáctikilometrový úsek přes České středohoří je mimořádně složitá stavba. Celkem obsahuje přes 400 různých objektů. Je tu nespočet mostů, lesních cest, různých přeložek a podobně. Celkem jde například o 2,5 kilometru mostů,“ uvádí Pavel Lány.  

Úsek mezi Bílinkou a Prackovicemi je před dokončením, ovšem finální dostrojení komunikace stavbaři kvůli zlodějům neplánují.  K tomu dojde až ve chvíli, kdy bude dokončena i část Prackovice – Řehlovice. To však bude nejdříve za dva a půl roku a ani tento termín ale není nijak potvrzený.

Klíčovým problémem tak zůstávají zhruba čtyři kilometry mezi Radejčínem a Řehlovicemi a křižovatka u této obce. Přitom tato část (až na křižovatku) je ve srovnání s ostatními technicky jednodušší a prochází většinou přes louky a pole.

Autor: Michal Závada

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Přemysl Šíma.
5

Soud se začal zabývat prodejem pozemků v pražském Zeleném údolí

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies