Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oblíbené turistické vlaky vyjedou i za rok

Ústecký kraj - Kraj podpoří tratě, kde už běžné osobní vlaky roky nejezdí.

25.8.2014
SDÍLEJ:

Historický vlak Doupovské dráhy (vpravo) stojí na nádraží v Podbořanech. Odtud vede Doupovská dráha přes Kaštice a Krásný Dvůr do Kadaně.Foto: Archiv Doupovská dráha

Historickými vláčky by se turisté v Ústeckém kraji mohli prohánět i příští rok. Kraj se chystá více podporovat železniční tratě, na kterých už nejezdí běžné osobní vlaky ale jen sezonní turistické vlaky.

Jedná se také o Doupovskou dráhu mezi Kašticemi, Krásným Dvorem a Kadaní a Švestkovou dráhu mezi Mostem, Libčevsí a Lovosicemi. „Nostalgické vlaky jsou velkou atrakcí nejen pro turisty, ale hlavně pro děti. Měly by jezdit pomalu, aby si cestující stihli důkladně prohlédnout krajinu. Vlaky by mohly zastavovat v obcích, kde by na cestující čekal zajímavý program. To je ale otázka dalšího jednání s obcemi, kterými tratě prochází," naznačil hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček.

Provoz zaplatí úspora z autobusů

Provoz turistických linek by měl stát Ústecký kraj nanejvýš 12,2 milionů korun. Ty ušetřil díky veřejné soutěži na nové autobusové dopravce. „Ve skutečnosti by to mohlo být i mnohem méně, pokud například objednáme menší počet vlakových spojů, než s kterým počítá původní návrh," vysvětlil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Předběžné jízdní řády lokálek už jsou připravené. O víkendech by na koleje měly vyrazit několikrát za den. Zbývá už jen sehnat dopravce, kteří se o chod šesti tratí budou starat. „Chceme jednat také s městy a zjistit, kdo z dopravců by byl schopen zabezpečit provoz. Pravděpodobně se ale nakonec přikloníme k formě soutěže," doplnil Komínek.

Oživení turistického ruchu

Na vybraných linkách kraj v minulosti přestal objednávat linkovou dopravu. Přilehlé obce pak začaly ze svého a s krajským příspěvkem financovat provoz o letních prázdninách. Výsledkem bylo oživení turistického ruchu, některé vlaky jezdí zcela vytíženy.

Všechny turistické linky by se navíc měly stát součástí krajské dopravní sítě. „Na historické vlaky budou navazovat další spoje, aby se lidé mohli dostat i dál a nemuseli hodinu čekat na další přípoj," uvedla krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

O posledním prázdninovém víkendu vyjedou letos lokálky naposledy. Kompletní jízdní řád najdou zájemci na stránkách www.severoceskedrahy.cz.

Autor: Iveta Piknová

25.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení