VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oblíbené turistické vlaky vyjedou i za rok

Ústecký kraj - Kraj podpoří tratě, kde už běžné osobní vlaky roky nejezdí.

25.8.2014
SDÍLEJ:

Historický vlak Doupovské dráhy (vpravo) stojí na nádraží v Podbořanech. Odtud vede Doupovská dráha přes Kaštice a Krásný Dvůr do Kadaně.Foto: Archiv Doupovská dráha

Historickými vláčky by se turisté v Ústeckém kraji mohli prohánět i příští rok. Kraj se chystá více podporovat železniční tratě, na kterých už nejezdí běžné osobní vlaky ale jen sezonní turistické vlaky.

Jedná se také o Doupovskou dráhu mezi Kašticemi, Krásným Dvorem a Kadaní a Švestkovou dráhu mezi Mostem, Libčevsí a Lovosicemi. „Nostalgické vlaky jsou velkou atrakcí nejen pro turisty, ale hlavně pro děti. Měly by jezdit pomalu, aby si cestující stihli důkladně prohlédnout krajinu. Vlaky by mohly zastavovat v obcích, kde by na cestující čekal zajímavý program. To je ale otázka dalšího jednání s obcemi, kterými tratě prochází," naznačil hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček.

Provoz zaplatí úspora z autobusů

Provoz turistických linek by měl stát Ústecký kraj nanejvýš 12,2 milionů korun. Ty ušetřil díky veřejné soutěži na nové autobusové dopravce. „Ve skutečnosti by to mohlo být i mnohem méně, pokud například objednáme menší počet vlakových spojů, než s kterým počítá původní návrh," vysvětlil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Předběžné jízdní řády lokálek už jsou připravené. O víkendech by na koleje měly vyrazit několikrát za den. Zbývá už jen sehnat dopravce, kteří se o chod šesti tratí budou starat. „Chceme jednat také s městy a zjistit, kdo z dopravců by byl schopen zabezpečit provoz. Pravděpodobně se ale nakonec přikloníme k formě soutěže," doplnil Komínek.

Oživení turistického ruchu

Na vybraných linkách kraj v minulosti přestal objednávat linkovou dopravu. Přilehlé obce pak začaly ze svého a s krajským příspěvkem financovat provoz o letních prázdninách. Výsledkem bylo oživení turistického ruchu, některé vlaky jezdí zcela vytíženy.

Všechny turistické linky by se navíc měly stát součástí krajské dopravní sítě. „Na historické vlaky budou navazovat další spoje, aby se lidé mohli dostat i dál a nemuseli hodinu čekat na další přípoj," uvedla krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

O posledním prázdninovém víkendu vyjedou letos lokálky naposledy. Kompletní jízdní řád najdou zájemci na stránkách www.severoceskedrahy.cz.

Autor: Iveta Piknová

25.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies