VYBERTE SI REGION

FOTO: Elektrobus kličkoval uličkami Střekova

Ústí nad Labem – Plynule, tiše a téměř bez problémů projel v pátek při testovací jízdě elektrobus SOR lokality Střekova, kde mají lidé k dosavadní síti MHD daleko.

23.8.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Zkušební jízda elektrobusu.

Zkušební jízda elektrobusu.Foto: DENÍK/Karel Pech

Krátký elektrobus zkouší dopravní podnik několik týdnů. S cestujícími jezdí ve všední dny na lince číslo 16, o víkendech obsluhuje linky číslo 9 a 13.

Zatím zkouška

„Lidé z méně dostupných částí Střekova připomínají, že mají na městskou dopravu daleko, řada z nich je už starší a nemá auto, za nákupy musí pěšky. Chceme to řešit a rozhodli jsme se vyzkoušet i elektrobus," řekl střekovský radní Jiří Železný.

Elektrobus se proto vydal na Zlatou Stezku v Brné a na Novou Ves. Lidé na zahrádkách překvapeně zvedali hlavy, když se jim náhle zjevil u plotu. Řidič Petr Šašek průjezd úzkými zatáčkami zvládl, více mu vadila auta, jejichž řidiči při parkování vedle nenechali ani tři metry, ale nakonec se je podařilo sehnat a s auty ochotně poodjeli.

„Dobře se ovládá a je docela živý," řekl Petr Šašek, když vyjížděl do strmého svahu na Novou Ves. „Je tu i tlačítko pro sportovní jízdu…," poznamenal. Když ho použil, elektrobus ožil a do kopce se vydal dravěji.

„V Čechách tenhle typ elektrobusu zatím nikde standardně nejezdí. Používá ho dopravní podnik v Košicích. My ho máme zdarma zapůjčený do 25. srpna. Zařadit ho do našeho vozového parku a provozovat ho, by asi nebyl problém. Ale o tom musí rozhodnout vedení města a společnosti," připomněl Milan Šlejtr, náměstek ředitele Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

Rozhodnou peníze

Osm metrů dlouhý elektrobus, který pojme 51 cestujících, má šestnáct stabilních sedaček a dvě sklopné. Firma ho nabízí za zhruba devět milionů korun.

Zatímco elektrobus tiše projížděl Střekov, dělal si Jiří Železný poznámky, kde by bylo možné udělat zastávky a jaké problémy vůz při průjezdu měl.

„Problém, jak zajistit dopravu pro obyvatele těchto lokalit, se řeší už řadu let. Nevím, jestli právě elektrobus, který je dva a půl metru široký, bude zcela vyhovovat, možná bychom měli zkusit i něco ještě menšího. Než bude rozhodnuto, bude třeba zvážit všechny podmínky. Záležet bude hlavně na penězích. Nejde jen o devět milionů na nákup vozu, ale něco bude stát zřízení zastávek a další náklady by si vyžádal provoz nové linky. Zatím tedy nelze říci, kdy tu bude MHD jezdit," doplnil Jiří Železný.

Autor: Karel Rouč

Mělo by Ústí zařadit elektrobusy do svého vozového parku?

Ano

83 %

Ne

17 %

Hlasovalo: 115

Anketa byla ukončena

23.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies