VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTO, VIDEO: Stavba Vilsnické spojky v Děčíně začala. Po třiceti letech

Děčín – Téměř čtyři hektary silnic, necelé dva kilometry délka. Tak by měla za rok 
a půl vypadat nová Vilsnická spojka přes část města Děčína. Stavba za více než půl miliardy korun začala oficiálně ve čtvrtek odpoledne. Původně se přitom měla Vilsnická spojka stavět již před třiceti lety.

15.9.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

V Děčíně byla oficiálně zahájena stavba Vilsnické spojky. Foto: Karel Pech

Jaký bude mít spojka přínos pro Děčín? Z Ústecké ulice by měla spojka vyvézt tranzitní dopravu, snížit hlučnost a prašnost v obytné zástavě. Zjednoduší dopravu kolem kruhového objezdu u Tesca a vyřeší komplikovanou křižovatku u Pětimostí, kde se často stávají nehody.

„Já jsem tady bydlela někdy v letech 1978 až 1982. A pamatuji si, jak se již v těchto letech připravovaly podklady pro územní rozhodnutí. Spousta lidí se z této oblasti odstěhovala, byly zde činžovní domy. Prostě to zde normálně žilo. Jenže bylo jen územní rozhodnutí a pak byl dlouho, dlouho klid," vzpomínala při slavnostním zahájení stavby Vilsnické spojky děčínská primátorka Marie Blažková.

„S úžasem jsem se díval na to, že územní rozhodnutí pro tuto spojku bylo získáno již v roce 1989. Takže Ústecký kraj je kraj, kde sbíráme samé rekordy," uvedl ve čtvrtek odpoledne v Děčíně ministr dopravy Dan Ťok 
s tím, že se nikdo nechce vzdát svých pravomocí. Což podle jeho názoru způsobuje smrtící koktejl a je jednou z hlavních příčin, proč v České republice trvá postavení nejen silnic tak dlouho.

Jen v posledních letech totiž zažila Vilsnická spojka několik odkladů. Jednou to bylo kvůli nedostatku peněz, jindy zase kvůli nevypořádaným majetkovým vztahům u pozemků, do kterých spojka zasáhne.

„Pořád nevěřím, že se to opravdu začne stavět," říká řidič Jaroslav Tomek, který přes Děčín často projíždí.
Teď už by mělo být vše vyřešeno. Vilsnická spojka bude dlouhá přesně 1 878 metrů.

„Celá ta stavba, i když měří jen necelých 1900 metrů, je rozdělena na 113 samostatných stavebních objektů," říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Kromě úlevy v dopravě má Vilsnická spojka ještě jiný význam. A to v dobách povodní, kdy velká voda pravidelně zaplavuje nájezd na Nový most a odřízne část města.

„Během povodní v roce 2002 jsme byli odříznutí. Tento způsob napojení Nového mostu (Vilsnická spojka – pozn. red.) zařídí, že již odříznuti nebudeme a doprava nebude v těchto místech kolabovat," říká primátorka Marie Blažková.

S kolapsem dopravy ale musí řidiči počítat zřejmě během stavby. A to především ve chvíli, kdy bude vznikat kruhový objezd u Pětimostí. Zatím není jasné, kdy začnou ve městě uzavírky. Stavební firma teprve připravuje harmonogram prací. Jako první se začne pracovat na přeložkách sítí, a to během října. Hlavní stavební práce by se pak měly rozběhnout na začátku příštího roku.

„Povinností zhotovitele je doložit přesný harmonogram, prozatím je na stole předběžný harmonogram. Kromě nezbytných administrativních věcí o harmonogramu bude rozhodovat také počasí, které do něj samozřejmě nemáme zahrnuto. Budeme se snažit při omezování dopravy, aby při nepřízni počasí bylo možné zprůjezdnit tu část, kde nebude možné v danou chvíli stavět," ujišťuje předseda představenstva stavební firmy Silnice Group Karel Rypl.

Vilsnická spojka je součástí komplexního řešení dopravy v Děčíně. Jeho další částí by měla být Folknářská spojka, která by měla ulevit velké části Děčína. Vyvedla by totiž dopravu ve směru na Šluknovsko a Liberec z ulic města. Její stavba je ale zatím v nedohlednu.

„V současné době hledáme ideální variantu pro vedení silnice I/13 mezi Děčínem a Libercem," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Podle dlouhodobých plánů by se tato silnice měla stavět někdy kolem roku 2030.

Vilsnická spojka je součást komplexního řešení dopravy vzniklého před mnoha desítkami let. Z celého komplexu staveb v současné době stojí pouze Nový most. Kromě něj a Vilsnické spojky měla být jeho součástí i tak zvaná Folknářská spojka odvádějící velkou část dopravy z Kamenické ulice, která v současné době funguje jako výpadovka na Českou Kamenici, Šluknovský výběžek a Liberec. Vilsnická spojka má odvést z města dopravu na Ústí nad Labem. 
U Pětimostí vznikne velký kruhový objezd, auta mířící z Nového mostu na Ústí nad Labem pojedou po vysoké estakádě. Samotná spojka bude postavena v místech, kde v minulosti vedla ulice Práce, která byla kvůli stavbě spojky již před více než dvaceti lety zdemolována.

Autor: Alexandr Vanžura

Místo události:
15.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čech odsouzený v Súdánu se vrátil do vlasti, přivezl ho Zaorálek
5 4

Zpátky doma. Čech Petr Jašek byl propuštěn ze súdánského vězení

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
1 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Extrémní dávka jedu. Kim Čong-nama zabila za 20 minut

Bratr severokorejského prezidenta Kim Čong-nam zemřel během 15 až 20 minut od chvíle, co byl 13. února na letišti v Kuala Lumpuru otráven. Paralyzoval ho silný neurotoxin, jak vyplývá z výsledků pitvy, které včera zveřejnil malajsijský ministr zdravotnictví. Krátce předtím úřady oznámily, že letiště v Kuala Lumpuru je zcela bezpečné, bez jakýchkoli stop po jedu.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies