VYBERTE SI REGION

FOTO: Stavbaři pracují na hlavní fázi rekonstrukce nádraží

Litoměřice – Modernizace autobusového nádraží v Litoměřicích, která začala letos v únoru, má zřejmě nejnáročnější fázi výstavby téměř za sebou. Nový terminál bude cestujícím sloužit od srpna.

8.7.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií
Rekonstrukce autobusového nádraží v Litoměřicích postupuje podle plánů.

Rekonstrukce autobusového nádraží v Litoměřicích postupuje podle plánů. Foto: Deník/Karel Pech

Ačkoli kompletně hotové má být nové nádraží i s parkovištěm na konci září, terminál ve tvaru oválu včetně devíti odjezdových stání a zastřešených nástupišť budou cestující využívat už přes léto.

„Předání nového terminálu a jeho uvedení do provozu je plánované na 3. srpna. Poté započnou práce na odstranění provizorního nástupiště a následně se na tomto místě vybuduje parkoviště osobních automobilů společné pro autobusové i vlakové nádraží," sdělil Deníku stavbyvedoucí Jan Loužil.

Lidem již slouží přechod pro pěší z Ostrovní ulice. Aktuálně stavbaři pracují na hrubé stavbě budoucích veřejných záchodků, dokončují povrchy kolem terminálu i ocelový přístřešek nad nástupišti.

„Střešní krytina, která na něj byla osazena, je kombinací lepeného skla a sendvičových panelů. Nyní pracujeme na opláštění nosné ocelové konstrukce hliníkovým plechem," popsal blíže Loužil.

Práce podle něj probíhají dle domluveného harmonogramu. Ještě během následujícího týdne má být hotové obklopení vlastního terminálu novou silnicí ze žulových kostek. Do konce července pak firma Eltodo zprovozní nový informační systém.

Modernizace autobusového nádraží z 50. let je letošní největší investiční akcí ve městě. Zakázku vyhrála stavební firma Chládek & Tintěra s nabídkovou cenou 53,1 milionu korun. Za dodávku informačního systému město zaplatí 2,5 milionu korun. 85 % uznatelných nákladů ovšem pokryje dotace z ROP Severozápad.

Příspěvek z ROPu rovněž na modernizaci nádraží za zhruba 37 milionů korun naopak odmítly Lovosice. Nové vedení města se obávalo, že by projekt nestihlo dokončit včas. „Pokud bychom práce nestihli dokončit v termínu, platili bychom vše z vlastního rozpočtu. A to nemůžeme riskovat," uvedl tehdy nový starosta Milan Dian.

Co všechno rekonstrukce zahrnuje?

Přestavbu nádraží provádí firma Chládek & Tintěra za provozu. Nejprve proto stavbaři museli v místě původní točny vytvořit tři provizorní zastávky. Následně zahájili demolice původních nástupišť a pokračují výstavbou terminálu, kde vzniká devět odjezdových stání. Hotovo mají mít v červenci. Do konce září pak musejí nynější provizorní nádraží přestavět na parkoviště.

Nové nádraží bude mít tvar oválu, s vnějším obvodem tvořeným průjezdní komunikací s jednosměrným provozem a vnitřním nástupištěm pro odjezdová stání, dvěma průjezdními nástupišti a jedním výstupním stáním. Součástí projektu je také odstavná plocha pro 3 autobusy, parkoviště pro 80 aut a další parkovací pás pro 12 aut a 5 vozů taxi.

Práce rovněž zahrnují vybudování veřejného WC, nové osvětlení či sadové úpravy, které jsou již částečně hotové. Nádraží bude opatřeno moderním informačním systémem, který dodá firma Eltodo.

Autor: Veronika Weissová

8.7.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies